Permalänk
Medlem

The Memory Could Not Be "Read"

När jag ska försöka "joina" en match på Battle.net i WC3 så får jag detta felmeddelande:

http://img177.imageshack.us/img177/1599/war3exejw8.jpg

Får ett liknande problem när jag stänger av Internet Explorer, då får jag detta:

http://img135.imageshack.us/img135/8850/iexplorerexekd5.jpg

har haft detta problem sen igår, och allt jag kan minnas att jag gjorde som skulle kunna skapa detta problem är:

1. Jag har en systemfläkt som blåser ut luften ur chassit, jag testade att vända på den för att se om det blev bättre ventilation om den blåste in luft, och under processen så tappade jag fläkten som är väldigt liten och plastig, alltså väger knappt någonting på mitt grafikkort.

2. Jag installerade NetLimiter.

Jag googlade på saken och kom fram till att man kan få fram detta problem ifrån många program och att det har hänt många. Hittade ett forum som skrev om WC3 problemet, tyvärr var den på franska, försökte få en översättning via babelfish men fattade ändå ingenting.

Har nu även fått fram 2 rutor när jag startar datorn som säger:
Du försöker starta ett programtillägg (.dll) blabla sen får jag trycka "Öppna med" eller "Avsluta", vad menas med dessa?

Vet ni vad jag ska göra för att fixa detta, eller vad kan orsaken vara? Jag tror inte att det är problem med grafikkortet, eftersom att jag IDAG spelade AoE3, som är ett mycket mer krävande spel och det fungerade precis som vanligt, försökte att starta wc3 igen efter AoE3, men fortfarande samma problem.

Jag har gjort en "Fullständig datorkontroll" med F-Secure Internet Security samt sökt efter spyware/adware med Ad-Aware, hittade inget.

Permalänk
Medlem

En ominstallation av Windows borde lösa det om inte annat

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Har för mig att det där felet orsakas av minnesfel, testa köra Memtest om du inte redan har gjort det.

Permalänk
Medlem

Hm, nu har jag löst det, eller iallafall minnesdelen. Jag körde CHKDSK, lät den gå i ca 1timme tills datorn startade och vips så var MEMORY COULD NOT BE "READ" felet borta.

Däremot så får jag fortfarande upp "Du försöker öppna ett programtillägg (.dll)"
Vad ska jag göra för att få bort dessa?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Gorby
Har för mig att det där felet orsakas av minnesfel, testa köra Memtest om du inte redan har gjort det.

Japp det gjorde det på min dator.
Kör memtest nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Gorby
Har för mig att det där felet orsakas av minnesfel, testa köra Memtest om du inte redan har gjort det.

så sant... Jag får samma error i WC3 och WoW när mina minnen är överklockad(skit minnen). Ibland kan jag även få random reboots

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500