Vattentäta Secure Digital-minneskort

Permalänk
Melding Plague

Vattentäta Secure Digital-minneskort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

coolt

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

ok, se bara till att minneskortsläsarn också är vattentät innan ni boffar in det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Användningsområde?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Användningsområde?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vad var det för speciellt med det där testet då? Jag kan nog slänga ner mitt "icke" vattentäta minne i en skål vatten och använda det efteråt, bara jag torkar det först.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

exakt, dom borde testat det i saltvatten.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Har för mig jag såg något program på discovery, något lite halvprofessionellt. De testade olika minnesmedium och SD (eller compact flash?) var med och vad jag minns så höll det bra. Fanns vattentest och annat sörligheter. Andra saker som var med var usb-minnespinne, cd-skiva, zipdrive (eller liknande) osv.

Så det känns inte så speciellt med den här produkten.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

fungerar det i is också då?

jag andvänder alldrig min kamera under vatten ändå så jag ser ingen nytta av det här mer än en liten säkerhetsåtgärd som alla minnen kanske bör ha.

Permalänk
Medlem

"At first, the 2GB card repeatedly gave a "USB Device Not Recognised" error, but after an hour or so it began working normally again. The other two cards worked without a hitch."

Alltså... det där 2 gb kortet ger ett fel om det inte får torka först, men dom reagerar inte på det? Skulle tro att ALLA elektroniska saker på marknaden som inte har konstant strömtillförsel (batteri) är vattentäta om det är lika med att dränka dom i vatten i en halvtimme och sen låta det torka

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

finns det ingen IP klassning på detta? för isf bör de införa de tex xx

den första står för damm och den andra för vatten och tex om det är 45 så är den dammtät och 5an vatten tät ner till 3 meter ellerliknande

edit: denna klassningen finns på tex vägguttag mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Användings området är Kåta små 14isar som fått hår på pungen och börjar utforska sina sexuella äventry

Permalänk
Avstängd

Vilket skämt, som vanligt med japanska "uppfinningar"... Någon som set hatten med dasspappersrullen? känns som denna är lika värdefull.

Har flera SD och MMC som fungerar direkt efter blöttlägande bara man torkar av kontakterna.. specielt MMCplus som satt i kameran kompisen plumsa i sjön, efter en vecka i plurret fungerade den fortfarande

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Har för mig jag såg något program på discovery, något lite halvprofessionellt. De testade olika minnesmedium och SD (eller compact flash?) var med och vad jag minns så höll det bra. Fanns vattentest och annat sörligheter. Andra saker som var med var usb-minnespinne, cd-skiva, zipdrive (eller liknande) osv.

Så det känns inte så speciellt med den här produkten.

Har för mig att jag såg det med. Det som fick minnena att krångla var om de körde en spik igenom minnet, eller nåt liknande.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

För två år sedan var jag på en live-aboard i Thailand, då en kille från singapore fick läckage i sin kamera under ett dyk. Helt plötsligt var den bara full med vatten. Varken minneskort eller kamera gick att rädda, så vid ett sådant tillfälle kan jag tänka mig att det kan komma till nytta.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
Har för mig att jag såg det med. Det som fick minnena att krångla var om de körde en spik igenom minnet, eller nåt liknande.

Avsnittet finns på youtube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
För två år sedan var jag på en live-aboard i Thailand, då en kille från singapore fick läckage i sin kamera under ett dyk. Helt plötsligt var den bara full med vatten. Varken minneskort eller kamera gick att rädda, så vid ett sådant tillfälle kan jag tänka mig att det kan komma till nytta.

Med all säkerhet blev det kortslutning och det var strömmen från kameran som grillade minneskortet.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Ja, det här var ju idiotiskt, då alla elektroniska komponenter som sagt fungerar i vatten... Det är saltvatten som är problemet. Och att hitta kortet om man tappart bort det... I med GPS-läsare, ge kortet skydd från saltvatten och gjut det i någon metall och fyll med något dämpande material så att kortet håller en landning från hundra meter, DÅ har vi ett nyttigt kort som många säkert hade betalat några hundra extra för...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det hade varit intressant att se jämförelser mellan dessa kort och vanliga SD-kort. Det skulle inte förvåna mig om andra kort som inte sägs vara vattentäta klarar tester minst lika bra.

Det jag kan tänka mig är smidigt är däremot funktionen att ha inbyggd USB-kontakt på minneskortet. Visserligen börjar kortläsare bli vanligare, men det är fortfarande långt ifrån alla som har tillgång till det.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

jag vill ha billigare mp3 i mina simglassögon, ja detta finns men kostar shortan ska ni veta..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)