Nytt moderkort med lite smårepor och skumt "brännmärke"? *Bilder*

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort med lite smårepor och skumt "brännmärke"? *Bilder*

Jag brukar hitta fel på allt, och även detta nyköpta moderkort där baksidan ser lite småsliten ut. En hel del smårepor här och var, och ett ställe där det ser lite bränt ut nästan, men tvätt med finsprit och bomullstops får inte bort nåt så det sitter väl under lacken.
Med blotta ögat ser just det stället ut nästan som ledningarna är av och uppeldade, men kamerans macro visar att själva ledarna ser rätt fina ut ändå.

Vad tror ni? Är det vanligt att korten ser ut typ såhär? Ingen fara alls?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

kontakta återförsäljaren för byte

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Märkligt.

Aja, sådär skall det inte se ut i alla fall.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ingenting att bry sej om, det påverkar inte funktionen.
Det räknas nog inte som en defekt där du får byta.

Permalänk
Medlem

Dubbla besked med andra ord.
Kontrar med en tredje bild, får se vad ni säger om den. Ser ju nästan ut som kortis i den högra repan där...nåt kopparskräp (ser det ut som iallafall) som nästintill förbinder två ledare.

Vad göra?
Fronten verkar fin, det är visst bara baksidan som är såhär.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, jag skulle då inte vilja ha det sådär.

Skicka bilderna till återförsäljaren och beskriv - se vad dem säger. Det skulle jag ha gjort.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

ser defekt ut fråga om du får byta ut det
ser repat ut tycker jag

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag hämtade ut mitt beställda ASUS A8V-MX idag, och såg när jag packade upp det att baksidan var väldigt ful och repig. En del repor verkar ytliga, men åtminstone en är så djup att kopparledarna blivit skadade och det ser ut att vara väldigt nära kortslutning mellan två ledare (syns ej med blotta ögat för det är väldigt tunna ledningar just där, men med närbildsfoto med kameran kommer detaljerna fram).
Se på den högra repan här, kopparbiten som nästan kortsluter två av de extremt tunna ledarna: http://seb74.no-ip.com/mobo3.jpg

Utöver detta är det något fult brännmärke eller liknande över några ledare.
Beskådas här: http://seb74.no-ip.com/mobo1.jpg

Lite övriga ytligare repor, som visar hur större delen av moderkortets baksida ser ut.
http://seb74.no-ip.com/mobo2.jpg

Har postat bilderna på ett stort svenskt hårdvaruforum och de flesta säger att "sådär ska det inte se ut, kontakta försäljaren och byt kortet".

Det är helt nyöppnat och jag har, eftersom jag ännu inte har någon CPU att montera på det, inte använt det på något sätt. Skulle ni kunna beställa hem ett nytt moderkort åt mig, så kan jag lämna in detta för inbyte?
Ser att just det här moderkortet som jag vill ha börjar försvinna från marknaden så jag vill gärna ha ett utbyte innan det är för sent.

MVH Sebastian

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Har man slantat retail vill man ha nytt o fräscht!

Repat skräp och RMA-returer (ja, de säljs oftast som nya) kan de sälja i "fynd-hörnan"!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

saggigt, pyntar man för ett nytt vill man inte ha något som lager råttorna andvänt som skateboard!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla synpunkter. Ska nog ta och stå på mig då ifall webhallen trilskas...men det tror jag inte ska behövas. Dom brukar va bra att ha att göra med, det fåtal gånger jag haft problem med nån hårdvara

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Ok, tack för alla synpunkter. Ska nog ta och stå på mig då ifall webhallen trilskas...men det tror jag inte ska behövas. Dom brukar va bra att ha att göra med, det fåtal gånger jag haft problem med nån hårdvara

Annars går det väl att skicka direkt till fabrik? Där brukar de inte vara så kinkiga, har jag hört.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
Annars går det väl att skicka direkt till fabrik? Där brukar de inte vara så kinkiga, har jag hört.

Vadå? Skicka det helt nyköpta moderkortet till ASUS-fabrik i USA eller? Och vänta tre gånger så länge på att få ett nytt? Och kopiera mitt kvitto och massa annat strul.
Jo, verkar ju smidigt....

EDIT: Jajamensan, Webhallen

> Hej Sebastian.
> Har lagt upp en beställning åt dig. Så fort den har kommit in kan du
> byta det du har.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Vadå? Skicka det helt nyköpta moderkortet till ASUS-fabrik i USA eller? Och vänta tre gånger så länge på att få ett nytt? Och kopiera mitt kvitto och massa annat strul.
Jo, verkar ju smidigt....

EDIT: Jajamensan, Webhallen

> Hej Sebastian.
> Har lagt upp en beställning åt dig. Så fort den har kommit in kan du
> byta det du har.

jajaja fan vad alla ska vara så griniga idag :(. Javisst är semestern slut, men vafan.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
jajaja fan vad alla ska vara så griniga idag :(. Javisst är semestern slut, men vafan.

Hehe, menade inte att vara grinig....kanske lät så dock
Och vadå semester???

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006