Intel lanserar Core 2 Duo för bärbara

Permalänk
Melding Plague

Intel lanserar Core 2 Duo för bärbara

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nu är det dax att skaffa sig en bärbar

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

Kan dom hinna sätta några sådana i skoldatorn tro? Ässcchh... Får väl nöja mig med en Core Duo iaf!

Permalänk
Medlem

Det kanske går så långt att det faktiskt skulle gå att spela på en bärbar

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Det kanske går så långt att det faktiskt skulle gå att spela på en bärbar

det är det jag väntar på...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Kan dom hinna sätta några sådana i skoldatorn tro? Ässcchh... Får väl nöja mig med en Core Duo iaf!

I skoldatorer sätter de väl billigaste möjliga, typ celeron M.

Permalänk

MooDHooDs: I våran sitter det en Core Duo och en gig minne! 100GB HDD med... SÅ jag tror inte det är något billigt skit! ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
MooDHooDs: I våran sitter det en Core Duo och en gig minne! 100GB HDD med... SÅ jag tror inte det är något billigt skit! ;D

vilken skola gick du i sa du? :D:D

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Det kanske går så långt att det faktiskt skulle gå att spela på en bärbar

vettiga grafikkort är viktigare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
vilken skola gick du i sa du? :D:D

Förmodligen john bauer-gymnasiet.
Jag jobbar som lärare på en JBskola och de får en sån dator som han beskrev.

Permalänk

aa vadå spela... klart man kan spela... inget lagg med pinbal på min laptop!!!

Permalänk

Såg nyligen en test mellan en ny AMD och en C2D bärbar dator där det båda drog ganska jämt. Om jag inte minns fel så drog Intel lite mindre ström plus att Intel var bättre på multitask. Fast i många enkeltrådiga program var AMD Turion bättre.

Skillnaden var helt enkelt inte alls lika stor mellan de bärbara som de stationära.

Permalänk
Inaktiv

bara 667 mhz fsb dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
bara 667 mhz fsb dock.

Känns som det kvittar. På med cpun på ett AOpen moderkort och du mördar ändå FX-62:an

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog ett år, tills dom kommer med den nya sockeln samt 800Mhz istället för 667Mhz Fsb

Permalänk
Medlem

Det är 479 pinnar på dom där va? Vore så ball om Asus gjorde en ny version av sin CT-479 adapter till merom

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snail
Det är 479 pinnar på dom där va? Vore så ball om Asus gjorde en ny version av sin CT-479 adapter till merom

Varför det? Lika bra att köpa ett moderkort som funkar native istället http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319726

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Förmodligen john bauer-gymnasiet.
Jag jobbar som lärare på en JBskola och de får en sån dator som han beskrev.

Kan du skriva ner fullständiga specifikationer på datorn?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan