Dell lanserar bärbara datorer med Core 2

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar bärbara datorer med Core 2

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

FEST HOS MIG!!

Permalänk
Avstängd

Smart av dell.
Jag önskar mig en bärbar med core 2 duo prolle och ett riktigt bra grafikkort som man kan lira bf2 med. (man kan ofta inte det med bärbaras grafikkort, finns det ngt man kan med?)

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

skulle inte Dell byta till AMD? eller har de tänkt om?:P

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

dom ska ha båda, som dom tänkt från "start"

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Smart av dell.
Jag önskar mig en bärbar med core 2 duo prolle och ett riktigt bra grafikkort som man kan lira bf2 med. (man kan ofta inte det med bärbaras grafikkort, finns det ngt man kan med?)

Tror du ej att ett "512MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GTX" duger till spel?

Permalänk
Medlem

asså satan vilken bärbar man kan plocka ihop där, nu är det bara det att jag inte har $6400 eller vad det stod för det bästa

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

640m har också core 2 duo :).

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Exempelvis Dell XPS M2010 kan utrustas med en Core 2-processor, mobil ATI Radeon X1800, 2 GB minne och 20,1” widescreen-skärm.

Känns som att det blir en släpbar dator som genererar mkt värme och således har en liten fläkt som lever om mkt samt att batteriet bara räcker en halvtimme, eller har jag fel (kan inte så mkt om bärbara datorer)?

Givetvis behöver man inte köpa den värsta bärbara dom har att erbjuda men det känns som att syfftet med bärbara försvinner om dom inte är små, lätta och har bra batteritid.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Smart av dell.
Jag önskar mig en bärbar med core 2 duo prolle och ett riktigt bra grafikkort som man kan lira bf2 med. (man kan ofta inte det med bärbaras grafikkort, finns det ngt man kan med?)

Jag kunde lira BF2 med mitt X700 på en äldre skit-Acer.

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk
Medlem

hur mycket bättre är core 2 duo, än core duo? vad är skildnaderna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
hur mycket bättre är core 2 duo, än core duo? vad är skildnaderna?

Skillnaden är några procent (~10%), men core 2 duo är ju framtiden.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ofta är det ännu mindre skillnad men den är lite snabbare, lite svalare och så har den 64-bit stöd samt kostar lika mycket.

20.1" på en bärbar? skojjar dom?

Permalänk
Medlem

Ehm det kanske bara är jag men dell.se har haft Core 2 duo ett bra tag på sina xps modeller :
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/xps_...

Processor
Intel® Centrino® Duo Mobil Teknologi med Intel® CoreT 2 Duo Processor T7400 (2.16 GHz, 4 MB L2 Cache, 667 MHz FSB)

Eller har jag feltolkat något?