Permalänk

internal audio connector: cd1 (black)

Akut är det nu

Har inte satt igång datorn än och jag behöver lite hjälp.
Jag har en cd-brännare och en dvd-läsare som jag ska koppla in. För att få ljud till båda spelarna så ska man koppla in ljudkablen. Dock så finns det bara en kontakt till ändamålet på moderkortet vid namn "internal audio connector: cd1 (black)". Hur ska jag göra?
Ljudet kommer väl inte igenom IDE-kontakten?

Kommer jag bara kunna ha en enhet?

Permalänk
Hedersmedlem

Den kabeln behövs inte längre. Alla moderna optiska enheter skickar även audio via IDE-kabeln.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Den kabeln behövs inte längre. Alla moderna optiska enheter skickar även audio via IDE-kabeln.

Vet inte hur gammal min cd-bränare är men jag köpte den nog förra året. Dock så finns det ett utag i cd-enheten för kabeln.
Dvdn är så pass gammal att den behöver kablen så den är fixad.

Kan kolla när jag kommer hem vilken modell det är på cdn

Permalänk
Hedersmedlem

Även om uttaget finns på spelaren är det inte säkert att man måste använda det. Har audio-uttag på både min Nec ND3500 och LiteOn DVD-ROM. Använder inget av dem men spelar likväl Audio-CD utan problem.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Nu har jag kollat.
Cd-brännaren är en samsung SW-252.

Klarar den sig med IDE kabeln?

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ett enkelt sätt att avgöra det på.

PROVA!

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.