Vem har tillverkat ditt nätaggregat?

Permalänk
Melding Plague

Vem har tillverkat ditt nätaggregat?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tagan har tillverkat mitt Tagan. Trevligt

Visa signatur

Workstation: 4670K@4GHz, GA-Z87X-UD5H, GTX970 4GB, 32GB DDR3, Kingston 480GB.
Spel1: Haswell 4670K@3,8GHz, GA-Z87X-UD5H, ROG STRIX-RX460-O4G-GAMING, 16GB DDR3, Toshiba A100 120GB, CM 500W, FD Node 304
Spel2: Haswell 4690K@3,6GHz, GA-H97N-WIFI, MSI GTX960, 16GB DDR3, 840 Pro 120GB, Corsair CX550M, Antec Sonata SOLO
Server1: Ryzen 3900X, ASRock Pro4, 32GB DDR4 ECC, 58TB RAID1, Debian, IPC 4129N
Server2: HPDL380G5 (32GB ECC, 6x512GB RAID5) Proxmox/Debian. Switch: HP 5130-48G-4SFP

Permalänk
Medlem

ingen nyhet direkt, sånt här görs ju på allt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

outsourcing kallas det och görs av alla företag i stort sett..

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Typ som dom flesta olika TV-märken är Philips i slutändan då Eller har varit i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Men sånt där är ju inget direkt nytt!
Det gäller en hel del elektronik...

Permalänk
Medlem

Trevligt mitt FSP är ett FSP... Ja jag vet inte... för nätdelen är svart med slevade kablar alá bluestorm fast svarta strumpor & med standard kontakter & den har samma fläkt som Epsilon serien fast den har manuell fläktstyrning alá vridmotstånd... en intressant nätdel..

Den heter FSP 400-60THN-P

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

jaja detta är ju vanligt. Görs ju med TV apparater framför allt!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

FSP har tillverkat mitt nätagg men OCZ har satt i en blå fläkt och sedan skrivit sitt namn på agget, OCZ GameXstream 700w.:D

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Trevligt mitt FSP är ett FSP... Ja jag vet inte... för nätdelen är svart med slevade kablar alá bluestorm fast svarta strumpor & med standard kontakter & den har samma fläkt som Epsilon serien fast den har manuell fläktstyrning alá vridmotstånd... en intressant nätdel..

Den heter FSP 400-60THN-P

FSP är Fortron/Source har jag kommit fram till.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Avstängd

ingen nyhet, detta är ju smart av dem, billigare så, och då blir det möjligt billigare till slutkonsumenten... tvivlar på om kvalitéen påverkas såmycke av det.

Permalänk
Medlem

Undrar om övriga märken är lika kassa som Antec när det gäller kvalite på komponenterna då dom görs av samma tillvärkare.
Har nyligan haft 2st Antec agg som kondigarna blåst på.
Ett relativt dyrt EPS12V 550W i en dual opteron filserver där i princip alla kondigar gick specielt +12V railet var dom uppsvälda å läckte.
Höll ca 2 år det agget. Nu pajade ett till för nån veckasedan som var 6-9 månader gammalt ett 450W i mitt nya antec chassi och samma visa kondigarna på +5V railet som pajat. Började tjuta å ha sig nätaget.
Svåra med att byta kondigar dock är platsbrist och att storleken inte är standard utan mycket mindre villket också troligen är orsaken till att dom pajar.
Var samma märke på kondigar i båda aggen.
Fuhjyyu heter kondigarna och det är fler som haft problems med dom kondigarna specielt med antec agg.
Kört med antec i flera år när jag byggt burkar men nu på sisstone har det bara vart strul så blir inte antec något mer då ett nätag för 1500Kr inte bara ska paja efter 6-24 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
FSP är Fortron/Source har jag kommit fram till.

/Adrian

Det är ett välkänt faktum.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Heee...

Mitt North-q är tillverkat av SHENZHEN CHI YUAN INDUSTRIAL CO LTD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det är ett välkänt faktum.

Uppenbarligen inte tillräckligt.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Uppenbarligen inte tillräckligt.

/Adrian

Vad menar du egentligen?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Tippar på att mitt seasonic är gjort av seasonic själva, konstigt vore väl annars
Bra sida annars, så man kan se om det agg man är intresserad av verkligen är gjort av en tillverkare man litar på!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Avstängd

Tur att man håller sig till noname

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vem tillverkar Hiper nätaggen då? Hiper själva??

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Är riktigt nöjd med mitt chieftec 270w nätagg. Varje gång jag trycker in en ny eller bättre del i datorn så är jag säker på att nätagget ska kollapsa, men det rullar på fint ännu

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Undrar om övriga märken är lika kassa som Antec när det gäller kvalite på komponenterna då dom görs av samma tillvärkare.
Har nyligan haft 2st Antec agg som kondigarna blåst på.
Ett relativt dyrt EPS12V 550W i en dual opteron filserver där i princip alla kondigar gick specielt +12V railet var dom uppsvälda å läckte.
Höll ca 2 år det agget. Nu pajade ett till för nån veckasedan som var 6-9 månader gammalt ett 450W i mitt nya antec chassi och samma visa kondigarna på +5V railet som pajat. Började tjuta å ha sig nätaget.
Svåra med att byta kondigar dock är platsbrist och att storleken inte är standard utan mycket mindre villket också troligen är orsaken till att dom pajar.
Var samma märke på kondigar i båda aggen.
Fuhjyyu heter kondigarna och det är fler som haft problems med dom kondigarna specielt med antec agg.
Kört med antec i flera år när jag byggt burkar men nu på sisstone har det bara vart strul så blir inte antec något mer då ett nätag för 1500Kr inte bara ska paja efter 6-24 månader.

Kondningarna har jag inte haft problem med, har ett NeoHe 500W, däremot är fläktarna fullkomligt värdelösa, efter en kortare tid av belastning så låter de värre än något på jorden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Trevligt mitt FSP är ett FSP... Ja jag vet inte... för nätdelen är svart med slevade kablar alá bluestorm fast svarta strumpor & med standard kontakter & den har samma fläkt som Epsilon serien fast den har manuell fläktstyrning alá vridmotstånd... en intressant nätdel..

Den heter FSP 400-60THN-P

Fsp tillverkar sina nätagg själva och säljer ut dem i massor av olika namn. Jag köpta bland annat ett open 400w bara för att jag visste att det var fsp, de är riktigt högkvalite vilket jag vanligtvis inte tror aopen brukar vara. Läste i något test för länge sedan att de flesta tillverkare tar till lite när man anger watt och Ampere fortron snarare underdrev deras prestanda.
/Danne

Permalänk
Medlem

Den som inte känner till detta är ju mer eller mindre efterbliven.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Vem tillverkar Hiper nätaggen då? Hiper själva??

Jag tror Hiper är Topower, är inte säker dock.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

...och det här påverkar mig på vilket sätt då?

-Inget alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
...och det här påverkar mig på vilket sätt då?

-Inget alls.

Det påverkade dig att skriva ett intetsägande inlägg iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Kondningarna har jag inte haft problem med, har ett NeoHe 500W, däremot är fläktarna fullkomligt värdelösa, efter en kortare tid av belastning så låter de värre än något på jorden

Fel 1 på mitt andra antec var felkopplad fläkt och tempraturstyrning så om man kopplade in rpm kablen till moderkortet så gick fläkten upp på fullt ös för antec fått för sig att styra spännigen via ground istället. Dock är den kablen inte nödvändig utan ändast rpm kablen till mamma kortet så klippte av den så var det problemet löst. Känt fel på dett antec agget jag hade dock löst nu i nyare versioner. Andra problemet var att fläkten pajade 1-2 veckor efter att jag köpt det. Skorrade å hade sig. Slut i lagren så blev en Enermax fläkt. Sedna pajade kondigarna. Så ne blir fan iget antec mer med så mö fel jag haft på mina och alla har pajat tilslut

Permalänk
Geeks
SweClockers

Antec, Enermax m.fl. tillverkar inte en pinal själva, utan betalar för ett UL-nummer. Värt att veta.

Antec NeoHE är Seasonic vad jag vet. Enermax brukar hålla sig till Topower.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vem gör Q-Tec?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Allvarligt talat, vad har det för sexuell betydelse?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.