Intel skär ner arbetsstyrka med 10 procent

Permalänk
Melding Plague

Intel skär ner arbetsstyrka med 10 procent

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ojdå, det var oväntat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Det visar att AMD:s strategier lönar sig. De har väl endast runt 18% desktopmarknad men runt 35-40% på servermarknaden. intel måste helt enkelt inse att deras marknadsandelar kommer fortsätta krympa allt eftersom t.ex Dell mm väljer även att ta in AMD i sina system.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Det visar att AMD:s strategier lönar sig. De har väl endast runt 18% desktopmarknad men runt 35-40% på servermarknaden. intel måste helt enkelt inse att deras marknadsandelar kommer fortsätta krympa allt eftersom t.ex Dell mm väljer även att ta in AMD i sina system.

Sant, men dom som vet något om datorer vet att intel är bättre för tillfället, skulle vara nice med en prissänkning av intel nu, då måste amd göra detsamma, då blir det priskrig och man får en superprocessor för 2000:-:)

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Skulle mest fota tjänstemän till en början, så det spelar juh mindre roll.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Avstängd

jobbar man för de ooonda intelmänniskorna förtjänar man ändå en fot i röven

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
jobbar man för de ooonda intelmänniskorna förtjänar man ändå en fot i röven

eller så är det intels första stora omstrukturering på 2000talet.
då de flesta redan gjort stora sådana

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Känns som om en lansering av en hyfsat billig Core-baserad enkärnig processorserie vore en bättre lösning om de vill återta marknadsandelar. Som det är nu så finns det ju inte så mycket alternativ till AMD's 3200+ och upp till 4000+. Intels P4 Prescott i det intervallet presterar ju sämre än AMD's alternativ och är dyrare, så om man bygger en lite mer budgetorienterad dator (eller kontorsdator) så är ju AMD det självklara valet i dagsläget.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
jobbar man för de ooonda intelmänniskorna förtjänar man ändå en fot i röven

Det var bland de löjligaste jag har läst. En fråga! Läser du möjligen på Sharikou Blogg?

De flesta stora företag kommer för eller senare att tvingas till omorganisering av sin arbetsstyrka, Intel och AMD lika så (AMD gjorde väl av med 1000 personer för inte så länge sedan).

Intels stora problem var att de under stora delar av 1990 och början av 2000-talet köpte upp skitmånga företag, vilket nu har belönat dom det som de flesta skulle kalla växtvärk. Se Ericsson som ett gott exempel...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Det var bland de löjligaste jag har läst. En fråga! Läser du möjligen på Sharikou Blogg?

De flesta stora företag kommer för eller senare att tvingas till omorganisering av sin arbetsstyrka, Intel och AMD lika så (AMD gjorde väl av med 1000 personer för inte så länge sedan).

Intels stora problem var att de under stora delar av 1990 och början av 2000-talet köpte upp skitmånga företag, vilket nu har belönat dom det som de flesta skulle kalla växtvärk. Se Ericsson som ett gott exempel...

Hej på dej du.

Nej jag läser inte bloggar överhuvudtaget.
Och jag antar att mitt uppenbara skämt flög rakt över huvudet på dej.

Ordet "ooonda" borde ju gett dej en bra ledtråd tycker man.

Men men kan ju inte begära allt.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Sant, men dom som vet något om datorer vet att intel är bättre för tillfället, skulle vara nice med en prissänkning av intel nu, då måste amd göra detsamma, då blir det priskrig och man får en superprocessor för 2000:-:)

Det är sant att Intel levererar de idagsläget absolut snababste datornerna. Dock är det säkert bara 10-15% [de intresserade] som bryr sig om just det_snabbaste så marknaden är fortfarande väldigt öppen tror jag. [ren spekulation men iaf]

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Det är sant att Intel levererar de idagsläget absolut snababste datornerna. Dock är det säkert bara 10-15% [de intresserade] som bryr sig om just det_snabbaste så marknaden är fortfarande väldigt öppen tror jag. [ren spekulation men iaf]

Max 1% som bryr sig

Permalänk

Taskmörtar!

Permalänk

Klart att marknadsläget spelar viss roll, men att säga att det är för att AMD "tar över" marknaden är nog att överdriva skapligt. Effektivisering där man sparkar folk och utallokerar produktion, byter till robotar m.m sker i såväl med- som motgång

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk

Intel kryper ihop och tar skydd för den kommande AMDbangen, eller något i den stilen. Känns ju annars lite konstigt att de sparkar folk nu för visst fan vet intel att dom är bra just nu. Mer troligt att inteltoppen vet mer än alla oss än tvärt om, så att de inte skulle veta att de dominerar marknaden är dumt att tro.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Hedersmedlem

suck...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
jobbar man för de ooonda intelmänniskorna förtjänar man ändå en fot i röven

hehe så sant så. hoppas AMD snabbar på K8L arkitekturen och börjar pwna intel igen

Permalänk
Medlem

fanboys är skrämmande, och lever på en egen planet kallad idioti....

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end