Playstation 3 försenad i Europa

Permalänk
Medlem

SA**NS HE**ETES J*VLA SK*T!

(och ja, detta inlägg är helt relevant och OnT)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Inte just för att Europa får vänta. Men Sony har varit så sorgligt efter i sådan lång tid att jag har svårt att se att dom tar igen allt dom har tappat. Sony - Done and Done.

Permalänk
Medlem

Jag hatar konsoller, dom är gjorda för fyllefester eller för människor som inte klarar av att hantera många knappar, MEN jag tycker inte prislappen är för hög. Det är ju en rätt så kraftig dator i en PS3. Den klarar av rätt saftig fysik och helt ok grafik. För att bygga en sån dator lär man få punga mer än 6 lök iaf. För att kunna köra lika mycket fysik på en dator behöver man iaf köra med fysikkort.

Permalänk
Medlem

Sony har gjort sitt, dom kan lägga ner sitt skit.

Där finns inte en käft i det företaget som vill/kan göra något rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Jag hatar konsoller, dom är gjorda för fyllefester eller för människor som inte klarar av att hantera många knappar, MEN jag tycker inte prislappen är för hög. Det är ju en rätt så kraftig dator i en PS3. Den klarar av rätt saftig fysik och helt ok grafik. För att bygga en sån dator lär man få punga mer än 6 lök iaf. För att kunna köra lika mycket fysik på en dator behöver man iaf köra med fysikkort.

Och datorer är gjorda för folk som inte kan hantera analoga kontroller då?
På en dator behöver man inte köra spel gjorda för just en specifik uppsättning hårdvara, man kan köra applikationer utöver spel och video/musik och en hel drös andra tillämpningar. En konsoll är en konsoll, det ska primärt spelas på den och med det i tanke så är en konsoll knappast värd några 6-7k, skulle du .t.ex. lägga samma summa på ett grafikkort om du visste att det inte klarade av att visa någonting annat än fullscreen dx-applikationer? Tror ngen skulle kunna sälja ett grafikkort till en dator om det hade så begränsad funktion att skärmen var svart så länge man inte hade en video/musik/spel-skiva i dvd-läsaren

Att jämföra konsoller med datorer bara för att hårdvaran råkar vara lik är som att jämföra dragracing med allterrain bara för att båda råkar ha 4 hjul... det funkar liksom inte då den ena är gjort för mycket mer än att bara gå rakt fram.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Sony har gjort sitt, dom kan lägga ner sitt skit.

Där finns inte en käft i det företaget som vill/kan göra något rätt.

Öh sony gör lixom mer än bara spelkonsoller, dom har grymt mycket bra produkter, ok tack hej

Är ju inte direkt något överpris, BlueRay är hyffsat ny och då kan man förvänta sig att det kostar en slant då, ska man köpa en stand alone blueray spelare så kostar det runt 1000 dollar, och playstation 3 ligger på 6 papp vid lanseringen och kommer troligen gå ner i pris hyffsat snabbt.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Öh sony gör lixom mer än bara spelkonsoller, dom har grymt mycket bra produkter, ok tack hej

Är ju inte direkt något överpris, BlueRay är hyffsat ny och då kan man förvänta sig att det kostar en slant då, ska man köpa en stand alone blueray spelare så kostar det runt 1000 dollar, och playstation 3 ligger på 6 papp vid lanseringen och kommer troligen gå ner i pris hyffsat snabbt.

Sony gör en sjukt massa mer än konsoller, men inget av det håller ju bättre kvalité än budgetkorgen på rusta...

Men iallafall, Även om BR är nytt och priset kan sägas vara bra med tanke på det så är det ju i så fall en megamiss att ens slänga i en BR-spelare... det är knappast någonting som är kritiskt för funktionaliteten hos konsollen och iochmed att de gär andra saker så kan man ju rätt säkert säga att de kommer släppa stand-alonspelare som är både bättre och billigare, så varför ta strypgrepp på konsollkonsumenterna, minska sin kundkrets och troligen tvinga över en massa kunder till motståndarna genom att slänga in lullul som igentligen inte behövs? Känns kontraproduktivt tycker jag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

det var ju oväntat

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sony gör en sjukt massa mer än konsoller, men inget av det håller ju bättre kvalité än budgetkorgen på rusta...

err, du bortser från allt över budgetsegmentet eller?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på priset, det är ingen som tvingar er att köpa den på releasen.

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk
Medlem

Man får ett system som är en fullfjädrad HTPC deluxe för filmer, musik, webläsare och med 1080p-output och blue ray spelare....som du dessutom kan spela på. Släng ihop en sån dator och se vad det landar på. 6000 är fan nästan billigt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
err, du bortser från allt över budgetsegmentet eller?

ah, vad jag tycker om sonys prylar lämpar sig inte att säga högt ^^
Har ägt tv, dvd, md, 2xmp3, kamera och 4 par hörlurar (och inte de billiga lurarna). I samtliga fall har någonting går sönder och jag har fått lämna tillbaka det... Min första mp3 tappade bort halva minnet, MD:n fick för sig att börja läsa skivor utan att röra på lasern, Mina senaste lurar la av när sändaren fick för sig att det var bekvämt att bränna sönder IR-dioden, lurarna innan det (deras DJ-lurar ur 700-serien) gick sönder då en av smältfogarna i plasten släppte osv... kanske är det bara jag som har otur, men det känns lite lustigt att det bara är med deras prylar, ingen annans. Och deras service/kundkontakt suger mer än nått annat jag vart med om också.

Men som sagt, deras konsoller funkar ju iallafall (för det mesta), och som uppvuxen på konsoller och tidigare datorer så känns det ju rätt surt att alltid hamna sist när det gäller releaser, om sakerna ens kommer hit d.v.s. Att de sen låter sitt ego gå till huvudet och tror folk är villiga att punga ut en massa cash på lullull som inte behövs bara för att det står sony på det är ju en annan femma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Man får ett system som är en fullfjädrad HTPC deluxe för filmer, musik, webläsare och med 1080p-output och blue ray spelare....som du dessutom kan spela på. Släng ihop en sån dator och se vad det landar på. 6000 är fan nästan billigt.

Fast nu är det ju ingen htpc, utan en konsoll. Och att bygga en konsoll "som man dessutom kan spela på" är ju rätt bakvänt, då spela är det primära syftet och inte någon bonus. Men lite kudos ska de ha, att ta en konsoll med spel som primär funktion och förvandla det till en "konsoll" där spelandet inte längre är det viktiga kräver ju en hel del... eller väldigt lite om man ser till hjärnkapaciteten hos den som kom på det.

Att sen dessutom hålla en tredjedel av marknaden på halster medans man av okänd anledning prioriterar övriga delar först är ju bara att skjuta sig själv i foten. Nu när de med det där priset igentligen frånsagt sig hela den del av marknaden som består av ungdommar utan skyhög inkomst (vilket är nästan alla) så är det ju en riktig miss att dessutom hålla tillbaka i nästan ett halvår till. MS och Nintendo måste ju gotta sig riktigt bra nu, eftersom de nu inte bara är billigare, utan också bra mycket tidigare.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Belga jag tycker synd om dig eftersom du haft sån otur.
Jag har ännu inte haft någon sonyprodukt som gått sönder t.o.m. min MD-spelare klarade att bli överkörd av en bil.

Dock har du rätt i att priset är jävligt högt. Ifall en standalone blurayspelare som säljs med förtjänst kostar 1000 dollar (lite över 7000kr) så undrar man hur mycket back de går med en konsoll som säljer för 6300kr.

Kanske är lika bra att vänta till nästa sommar och se hur konsollen är då.
Vill inte riskera en stressad version som kostar en halv månadslön.

För helvete jag betalar ca 4500-5000 till min sambo för hyra, el, bredband, telefon och mat. Vad berättigar en konsoll att kosta mer än mitt boende?
Visst jag älskar sony och playstation men för 6300 så ska den fan kunna suga av mig.
Att köpa en trekant av två prostituerade här i jönköping kostar ca 3500 då måste PS3 verkligen vara nåt utöver det vanliga...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Belga jag tycker synd om dig eftersom du haft sån otur.
Jag har ännu inte haft någon sonyprodukt som gått sönder t.o.m. min MD-spelare klarade att bli överkörd av en bil.

Dock har du rätt i att priset är jävligt högt. Ifall en standalone blurayspelare som säljs med förtjänst kostar 1000 dollar (lite över 7000kr) så undrar man hur mycket back de går med en konsoll som säljer för 6300kr.

Kanske är lika bra att vänta till nästa sommar och se hur konsollen är då.
Vill inte riskera en stressad version som kostar en halv månadslön.

För helvete jag betalar ca 4500-5000 till min sambo för hyra, el, bredband, telefon och mat. Vad berättigar en konsoll att kosta mer än mitt boende?
Visst jag älskar sony och playstation men för 6300 så ska den fan kunna suga av mig.
Att köpa en trekant av två prostituerade här i jönköping kostar ca 3500 då måste PS3 verkligen vara nåt utöver det vanliga...

Det är också en såndär sak man måste undra över...
Nu sägs det ju att ps3 kommer säljas med förlust just för det höga tillverkningspriset, men ändå väljer de att köra med Br som både höjer tillverkningskostnaden och sänker antalet som köper produkten, plus att BR-spelaren nu tillskrivs denna försening som troligen kommer kosta dem väldigt mycket i form av kunder som väljer 360 eller wii istället.

Mer underligt blir det när man tänker på att det faktiskt är en spelmaskin de ska sälja. Vill de sälja BR-spelare så borde väl deras tv/video-avdelning vara bättre lämpad, där de troligen kan utveckla både bättre och billigare spelare som de slipper gå back på, istället för att lägga bördan av att dra BR-tåget på konsoll-delen...
Det känns inte så genomtänkt tycker jag.

Samtidigt är det hela lite synd. Jag gillar inte sony av förklarliga skäl, men mitt PS och (för det mesta)min PS2 har gått så gott som felfritt så att det är sony som gör ps-serien kan jag levameddå jag gillar tillräckligt många av spelen för att tycka det är värt det. Men om jag ska punga utnärmare 10 lapp för en ps3 medlite spel och tillbehör så finns det annat som jag hellre tar. För det priset får jag både nytt grafikkort, ny bildskärm och en pocketbike att ha kul med, så det känns ju lite synd att man ska gå miste (eller iallafall få mycket senare) om en del bra spel för att sony vill promota BR...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jag tror Sony har själva sagt att dom inte tjänar pengar på konsollen utan spelen. Om det nu skulle vara så tycker jag att dom tar en väldigt stor risk.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag tror Sony har själva sagt att dom inte tjänar pengar på konsollen utan spelen. Om det nu skulle vara så tycker jag att dom tar en väldigt stor risk.

Alla konsolltillverkare går med förlust. MS gick ju enormt mycket back med Xbox.
Att punga ut 6300 för en konsoll och sen lägga ut mellan 600 och 800 spänn per spel. Nä... visst gillar jag att spela men allvarligt talat.
Ett sånt pris på spelen borde ju göra att de kan gå med iallafall 50% förlust på konsollen. Fast jag undrar om det gör det. De äger allt utom grafikchippet som de licensierat så det är bara material och tillverkningskostnad de måste stå för.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Många trodde PS2:an skulle floppa, som hade en likvärdig release om man ser till antalet konsoller som nu kommer dag 1. Men den hade dessutom inte så vidare bra spel. Nu säljer den fortfarande bättre än gamla xbox och 360 tillsammans.

Med tanke på att Sony har mycket starkare titlar till denna release, och att med tanke på HD-eran som nu inleds, så finns det ingen chans att PS3 kommer floppa. Playstation har sålts i över 200 000 000 exemplar, så intresset från enbart de tidigare ägarna kommer spela en stor roll. Priset år ett spelar ingen roll. Sen kommer priset att sjunka i jämna intervaller, och produktionen kommer öka rejält. De mera priskänsliga kommer då hoppa på, för eller senare. Spelen till PS3 kommer vara för lockande och de med ny TV kommer inte kunna hålla sig länge.

Denna besvikelse kommer vara överspelad redan vid TGS, förutom hos de skadeglada som ändå aldrig tänkt köpa den. När Blu-ray sedan vunnit formatkriget och det börjar bli dags för PSthree Slim, och de initiala titlarna finns i platinum, och vanligt folk bytt upp sin TV, så kan ni lita på att PS3 kommer sälja bättre än någon annan konsoll...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv

Sony tänker nog såhär..

i USA och japan har folk pengar och i resten av världen är man fattig elr snål thats it!

Permalänk
Medlem

Då tror du fel. Kolla upp officiella tidigare utalanden från Sony, i samband med PS3 och Europa...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
Sony tänker nog såhär..

i USA och japan har folk pengar och i resten av världen är man fattig elr snål thats it!

$ rasar och € är starkare för varje dag, ur ekonomisk synpunkt är det idiotiskt för Sony att släppa den i USA först. det är en annan politik som styr varför Europa bortprioriteras..

*nu är Sony iof en global organisation, men poängen funkar ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Katastrofal planering. Kanske kommer man försöka få tag på en importerad maskin... men njae.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd om er som whinar om att det är 6k för en _konsol_.
Faktum är att Sony har redan sagt att PS3:an inte är en konsol utan ett datorsystem som fungerar som ett mediacenter typ.
Sen kör ju PS3:an *nux som native OS och jag väntar bara tills de lyckas modda om den så att man kan köra vilken dist. man vill! Vi ska heller inte glömma att även om du kan köpa ett DX10-kort för 6k så behöver du Vista för att kunna spela ett spel som utnyttjar det.. lägg på ~3k där.

Ha det kul med Vista

edit: formuleringsfel

Permalänk

6000:- för en maskin som har en beräknad livslängd på 6år är väll inte så farligt. Tror ni att ett dx 10 grafikkort för 5000-7000:- har så lång livslängd? inte en chans, sen att konsollerna nuförtiden får mer och mer användningsområden gör ju inte saken sämre.

att hålla på o gnälla över att sony skulle vara ondskan företagiserad känns ju också rätt löjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av komplexed
6000:- för en maskin som har en beräknad livslängd på 6år är väll inte så farligt. Tror ni att ett dx 10 grafikkort för 5000-7000:- har så lång livslängd? inte en chans, sen att konsollerna nuförtiden får mer och mer användningsområden gör ju inte saken sämre.

nej, 6k för en maskin med 6 års livslängd är inte farligt, men allting är relativt... när den kostnaden om man ser till igentlig funktion borde var ungefär halva det så blir 6k rätt dyrt ändå. Och det därmed multi-funktionaliteten är bara bra om man inte ser den stora bilden.

I det stora hela tjänar inte multifunktionskonsoller någon funktion mer än att höja priset. Allt som slängs in som extra fluff görs bättre av standalone-systemen, och nu när man är på gränsen att kalla ps3 för htpc så kommer ju frågan vad det är man siktar på med det. Det är ett gammalt knep att slänga in extraprylar för att öka intresset för en produkt, men när man slänger in så pass att produkten börjar bli en sämre variant av en annan produkt än vad den igentligen är tänkt att vara, så har man ju tappat nått, vilket inte är bra.

Om man nu slänger in alla htpc-funktioneri en konsoll, så tappar den ju funktionen som konsoll och blir en htpc istället, men troligen så är det då bättre att skaffa en riktig htpc, vilket i slutet betyder att man tappar en konsoll, och får inget tillbaka för det, för det man vinner finns redan, i bättre version dessutom.

Det är därför jag tror nintendo gjort precis rätt sak, och varför jag tror sony kommer börja tappa nu. Nintendo tar ett stegtillbaka och går tillbaka till ett rätt simpelt och stabilt koncep... spelglädje. Sony däremot kör vidare på "mer bling bling så vi verkar coola och så folk betalar mer än de behöver"-spåret vilket jag tror i slutet bara kommer bli en belastning för dem. Speciellt eftersom de försöker få konsollmarknaden att agera dragkrok åt BR, vilket är rätt korkat då just konsollmarknaden i mångt och mycket är en väldigt kundstyrd marknad, mer så än både hifi och dator-marknaderna, och dessutom en marknad där kunderna ofta inte har så mycket pengar att lägga ut. Så att lägga bärdan av att dra igång BR på konsoll-sidan är nog en miss tror jag. Det hade nog vart bättre att börja idator eller hifi-avdelningarna då de sektionerna både har större spridning bland folk som kan ha nytta och därmed intresse av att få fram BR, och att kunderna där antagligen är lite mer stabila när det gäller pengar att spendera. Plus att de är mindre kundstyrda då folk köper vad som ges ut av tillverkarna, istället som med konsoller, där folket köper beroende på nått så varierande som spelen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

köper man en htpc, en standalone br spelare osv kommer nog notan inte sluta på 6000:- utan snarare 20.000-30.000 beroende på vad man har för krav på htpcn och liknande, alla människor har inte behovet av att ha alla knappar att pilla på och alla inställningar o leka med som de allra senaste standalone systemen erbjuder. De nöjer sig med att stoppa in en skiva i spelaren och trycka "play".

PS2 fungerade som dragkrok för DVD när den släpptes och det var inte till någon nackdel för den, sen måste man också tänka på att BR spelaren i PS3 inte bara är tänkt som filmspelare utan skivorna skall även lagra spelen.

Att systemet kostar 6000:- vid lanseringen är inte så konstigt, de har en helt nyutvecklad processortyp och bland de första br spelarna på marknaden, klart att sådant drar upp priset i början av produktionen när de sedan har kommit igång ordentligt och produktionen blivit mer effektiv så kommer även priset att falla.

Nintendo säger att de struntar i tekniken och kör på "spelglädje" vad det innebär vet jag inte, 311 warioware o marioparty o donkeykonga och liknande korta partyspel kan man nog vänta sig. annars verkar de köra stenhårt på samma koncept de räknat med skall sälja alla konsoller de gjort, - vi försöker fixa ett mario till reales och utanonserar ett zelda så är biffen kirrad sen verkar de tänka. Nej tror snarare de saknar resurserna att hänga på teknikkriget ms o sony dragit igång. Företagen får ligga ute med rätt många slantar under utvecklingstiden.

Att systemet blir försenat i europa kommer ju knappast gynna sony, men det är inte första gången en konsoll lansering blir försenad här. det finns mer potentiella kunder i europa än i usa, men usa är en enad marknad, europa har tyskar, fransoser, spanjorer, italienare som absolut måste ha allt översatt till respektive språk, finns även 2 (såvitt jag vet) tv standarder och olika standarder för elnätet. sådant strular ju till det lite grann

Permalänk
Medlem

ps2 var aldrig dragkrok för vd.. kanske att den puttade på lite för att få upp farten, men stenen hade redan satts i rullning av film-industrin och hifi-folket.

Men ska sanningen fram så behöver inte ps3 någon BR-spelare. den var ju inte ens med i planerna förren frammåt slutskedena i utvecklingen. Men ändå sitter vi kunder här i kläm eftersom sonys ego kommit i vägen. Att den är med handlar om att sony vill sätta en ny sten i rullning, en sten som dessutom kan tippa åt två håll, antingen hd-dvd eller br, så att ge sitt eget format en liten extra knuff är nog vad planen är igentligen. Dessvärre så använder de ju ps3 som ett slagträ för att åstakomma detta, och eftersom de valt den svagaste pinnen att slå med så tror jag de kommer lyckas knäcka den innan stenen rör på sig, vilket är synd för alla oss som vill ha konsollen för spelens skull, inte för pr-värdet.

och när det gäller vilka spel som kommer så är det ju en personlig sak. Man kan lika gärna säga att sony kör samma filosofi... "lite MGS, lite FF och lite gran turismo så är det kirrat sen". Skillnaden jag pekade på var inte vilka spel som kommer komma, utan skillnaderna i varför de kommer komma. Nintendo försöker återgå till det grundläggande, det som gör en konsoll till en konsoll, medans sony ivrigt försöker få sin konsoll att förvandlas till någonting annat, ett någonting som tyvärr löper risken av att evolvera ut sig själv ur den marknad det är till för.

Tar man ett äpple och blandar in tillräckligt med andra frukter för att få ihop en fruktsallad, så har man ju just det, en fruktsallad, inte ett äpple. Precis som att om man utvecklar en konsoll tillräckligt långt så upphör den att vara en konsoll, vilket är en förlust för de som gillar konsoller... För även om det simsalabimfinns en cool multimediamaskin att ha under hyllan, så är det ju inte det vi vill ha. Och det är där jag tror sony gör bort sig... för mycket av det goda så att säga, spelandet blir för utspätt med lullull vilket i slutet kommer kosta dem i form av kunder och marknadsdelar.

Men jag kan ju ha fel. Kanske hittar de nytt folk som är mer intresserade av just en mutifuntionsmaskin än en spelmaskin.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

köp x-box 360 istället. samma spel ju blir för ps3 ( MGs udantog)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W