Permalänk
Medlem

Spärra hemsidor, hur?

Hej!
Finns det någon möjlighet i Windows XP spärra åtkomst till alla hemsidor utom en???

Jag vet att man kan ändra Hosts-filen under windows för att spärra hemsidor.

Men hur gör jag för att datorn ska ha åtkomst till en enda hemsida och inget mer. Finns den möjligheten i XP i sig eller bör jag installera något program?

Alla tips mottages. Tack

Permalänk
Medlem

Torde vara omöjligt utan en proxyserver. Det närmaste du kan komma är att endast ha åtkomst till webbsidorna på en sajt. Det borde gå att göra i Windows brandvägg. Spärra alla utom den tillåtna.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Går nog faktiskt att göra men det innebär i sånna fall att du kipper i princip all annan internetaccess.

I sådana fall sät upp hosts för den sidan. ta bort default gw och lägg sen till en route för enbart den här adressen med route kommandot

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Eller kan man kanske göra så att alla ip:s (***.***.***.***) går till sidan x? Men vad vet jag.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Går nog faktiskt att göra men det innebär i sånna fall att du kipper i princip all annan internetaccess.

I sådana fall sät upp hosts för den sidan. ta bort default gw och lägg sen till en route för enbart den här adressen med route kommandot

Men alla webbsidor på det IP-numret blir tillgängliga.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Ja det blir de. Men den enda du kan surfa till på namn blir den du anger i hosts filen.

Dock kan det bli duktigt spännande om de använder någon form av reroute....

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Ska även gå att ändra lokalt i en fil. Dock vet jag inte vilken - kolla i system32-mappen så

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"