Thermaltake lanserar ljudlöst vattenkylningssystem

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar ljudlöst vattenkylningssystem

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

kanske vore nåt att ha till min lilla barebone..

Permalänk
Avstängd

Nice

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Synd att pumpen inte är integrerad bara.

Permalänk
Medlem

Zalman har nyss släppt sin Reserator 2.0, jag tror webhallen har den.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Sedan tillverkaren Zalman lanserade sin Reserator-vattenkylning har flertalet tillverkare lanserat sin externa vattenkylning. Thermaltakes variant skall dock vara helt ljudlös.

Och Zalmans är inte?

Gambit: Reserator 2 finns hos webhallen (Länk) för 3049:-, jag hoppas priset kommer sjunka lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Och Zalmans är inte?

Gambit: Reserator 2 finns hos webhallen (Länk) för 3049:-, jag hoppas priset kommer sjunka lite.

Sorry jag skyller väl på att jag var nyvaken när jag skrev inlägget. En dålig vana jag börjat med är att sätta mig här istället för att klä på mig eller äta frukost på mornarna

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Zalman Reserator 2 hade ju varit nåt om den hade passat till AM2....

Permalänk
Medlem

Intressant
Hade varit kul att få se en recension på den & se hur den står sej mot reserator

Permalänk
Medlem

Reserator 2 kan man ju t.o.m ha stående bredvid HTPC:n utan att skämmas.. Nice!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ahh, Grabbar jag har kommit på de ^^ Denna får plats innuti Mozart TX HTPC chassit Äntligen har man hittat på något som man kan ha i lådan

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk

När kommer den till svenska butiker och vad kommer den att kosta?

Permalänk
Medlem

Vänta nu.

"0dB Design: Completely fanless radiator for absolute silence"

"Pump
Noise 16 dBA"

Nä. Det är bara jag som tänker för mycket, vi låter thermaltake komma undan med det, som vanligt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Vänta nu.

"0dB Design: Completely fanless radiator for absolute silence"

"Pump
Noise 16 dBA"

Nä. Det är bara jag som tänker för mycket, vi låter thermaltake komma undan med det, som vanligt.

Baaah! Det är ju så löjligt. :/ Det var ju väldigt unikt med ett ljudlöst vattensystem om man inte räknar med pumpen. grrr! >.< Rena lurenderiet om du frågar mig. Inte för att 16db är speciellt mycket men att kalla det ljudlöst är lite väl magstarkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Vänta nu.

"0dB Design: Completely fanless radiator for absolute silence"

"Pump
Noise 16 dBA"

Nä. Det är bara jag som tänker för mycket, vi låter thermaltake komma undan med det, som vanligt.

Typiskt TT.
Tycker dom producerar mycket skräp och får ofta prylarna att låta mycket mer än de egentligen är.

Finns dock godbitar även där...

Tror jag satsar på en Reserator 2 hellre än TT:s variant, litar mer på Zalman.

Permalänk

haha vilka finnesser:P

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Sorry jag skyller väl på att jag var nyvaken när jag skrev inlägget. En dålig vana jag börjat med är att sätta mig här istället för att klä på mig eller äta frukost på mornarna

Du har ingenting att be om ursäkt för

Själv tycker jag att "fenorna" runt tornet verkar lite väl korta, får se hur det påverkar prestandan.

Har också tittat på några tester (det verkar inte finnas så många :S) utav Reserator 2 och den ser ut att vara riktigt bra (Ett test), om den bara kunde vara lite billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Du har ingenting att be om ursäkt för

Själv tycker jag att "fenorna" runt tornet verkar lite väl korta, får se hur det påverkar prestandan.

Har också tittat på några tester (det verkar inte finnas så många :S) utav Reserator 2 och den ser ut att vara riktigt bra (Ett test), om den bara kunde vara lite billigare.

Jag tycket reserator 2 ser ut som en liten HAL fast med ett blått ske istället för ett rött

Ah den verkar rätt bra, men som du säger så är priset för högt. Jag köper faktiskt hellre Corsairs lösning som är mindre men låter desto mera, för omkring 1600 kr.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Det är helt klart intressant att de lyckas dämpa ner pumpens 16db till 0db! Jag tycker de ska ta patent på deras radiator i ljuddämpningssyfte...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Hahaha, den ska vara ljudlös och så heter den Orchestra. Ironiskt?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Om den kostar under 1500 så är den eventuellt något att ha.
Annars köper jag (som vanligt) mina grejjer från http://www.ekwaterblocks.com/shop/
Byggde ihop ett värstingsystem där för ca 2500 spänn (heltäckande grafikblock, 3x120mm radiator = räcker med extremt tysta fläktar för att hålla tempen nere, block för resten av systemet samt Hydors H25'a).

Den där skitgrejen täcker ju bara prollen, som om allt annat i datorn är knäpptyst...

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant, skulle va kul o se recensioner av Thermaltake, Zalman reserator 1, Zalman reserator 2.
Synd att hårddiskarna fortfarande låter när allt annat blir tyst, inte vill man isolera dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Baaah! Det är ju så löjligt. :/ Det var ju väldigt unikt med ett ljudlöst vattensystem om man inte räknar med pumpen. grrr! >.< Rena lurenderiet om du frågar mig. Inte för att 16db är speciellt mycket men att kalla det ljudlöst är lite väl magstarkt.

Hur pålitliga är de där 16dB då? De släpper ju fläktar på 12dB idag som överröstar mina 23dBA@1m nexusfläktar. Så från hur många meter är dessa 16dBA uppmätta?

En nexusfläkt på 5V låter UNDER 17dBA@1m. Lägre än så kan t.ex. inte SPCR mäta pga av bakgrundsljud.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.