Permalänk
Medlem

Core2duo - Hjälp till en vilsen.

Precis som typic antyder handlar tråden om Core2duo, Jag brände mitt förra moderkort igår och vet inte om också grafikkortet gick i väggen, om det gjorde det så är det lika bra att köpa en duo i nuläget ju.

Men det verkar vara mängder av pill och man måste uppdatera BIOS osv. detta är jag INTE intresserad av det minsta. (jag känner att jag har lagt det stadiet av mitt liv bakom mej och vill nu ha en dator som bara fungerar.) Jag ska alltså inte heller överklocka eller några andra "dumheter"

Så vad skulle ni tipsa om för moderkort där man slipper stök av detta slaget?

edit:

Lite olika moderkort jag har hittat där det står att de stödjer core2duo

ASUS P5LD2/C I945P SKT-775 DDR2 GBLAN ATX

ASUS P5LD2 SE/C I945P GBLAN SKT-775

ASUS P5B P965 S-775 GBLAN ATX

men jag skulle helst inte vilja ha ett ASUS för de har ju problem med Antec enl vad jag har lyckats snappa upp. så Gigabyte, msi eller Abit kanske? Vad har ni för tips isf?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-965P-DS3 kanske skulle kunna vara något?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323508

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

TwinMOS DDR2 PC4200 2048MB Dual Pack KIT ,w/two matched DDR2 PC4200
1024MB CL4

Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt

Gainward GeForce 7900GT 256MB,1,4ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7900GT-256-GS-TV-DD"

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Vad tror ni?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321779

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322631

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312054

Sapphire Radeon X1900XT 256MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Lite-Retail
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324857

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320709

Bra grejor som fungerar tillsammans.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Men jag vill inte ha ett asus mobo då jag har antec nätragg..

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk

Asus mobo + Antec Nätagg = <3

eller vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
Men jag vill inte ha ett asus mobo då jag har antec nätragg..

Men om du brände ditt moderkort som du skrev så är kanske inte din PSU mår så bra heller?En ny stabil kostar inte enormt mycket och skall du skaffa C2D m.m är det bara dumsnålt att spara in på PSU'n.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

jag brände självklart mitt nätagg också... men jag har väl fler?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
jag brände självklart mitt nätagg också... men jag har väl fler?

Varför är det självklart?Hur ska jag kunna veta hur många nätagg du tänkt bränna?
Men skämt åsido är PSU inget man skall snåla in på.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Du gör inte samma misstag som jag gjorde KÖP ALDRIG ABIT P9 eller va den heter.

FYFAN VAD DE SUGER!

Har precis nyligen köpt en intelcore2duo och det moderkortet fyfan vad allt fuckar sig vi fick tom en SLADD SOM INTE FUNKA MED MODERKORTET!!!

Permalänk
Medlem

Nej, självklart inte, men jag tycker att Antecs Nätagg är av väldigt bra kvalité. men jag blev iofs osäker på om jag har satakontakter på de antec nätagg jag har kvar...
detta annars kanske?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322198

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
Nej, självklart inte, men jag tycker att Antecs Nätagg är av väldigt bra kvalité. men jag blev iofs osäker på om jag har satakontakter på de antec nätagg jag har kvar...

Det finns skarvar/förgreningar från vanlig molex till sata att skaffa så det är inte ett problem.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

men vad tror du om man byter ut asus mobot mot det gigabyte ds3?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
men vad tror du om man byter ut asus mobot mot det gigabyte ds3?

DS3 är populärt oxså så visst det kommer säkert att fungera hur bra som helst.
Dock är det en del som haft problem med DQ6 modellen(jag har RMA den jag hade) så det verkar vara lite ojämn kvalitet på Gigabyte.Finns flera trådar här med folk som har Gigabyte kort så det är bara att kolla där och snacka med dom som har sådana hur dom fungerar osv.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Köp ds4 så får du firewire och lite annat trelivgt och skillnaden mot ds3 är nåra hundralappar mer.

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte för mycket extra saker som jag egentligen inte behöver. Så vad är det mer än firewire som skiljer ds3 och ds4? är det inget som man känner att man behöver så förstår jag inte varför de hundralapparna skulle vara befogade.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Ska du inte överklocka något så ta det billigaste 965 mobot och satsa på en E6600 istället.

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

DS-4 fungerade felfritt för min polare i alla fall. Inget Bios uppdaterande eller likjnande heller. Å andra sidan finns det nog billigare alternativ om du inte ska klocka. DS3 är ju ett bra alternativ.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm