Ipod-serien uppdateras

Permalänk
Melding Plague

Ipod-serien uppdateras

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk

Smaskiga nyheter. Nån som vet om Ipod "Video" nu klarar fler filformat?

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

När jag tänker efter, dom är inte lika snygga Nanosen ...

Permalänk
Medlem

Den nya iPod Nanon var ju mycket fulare än den gamla.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Shit å jag som precis köpte mig en nano 2Gb, och nu kommer dom med dubbla minnet, mer bateritid och tåligare skal...

Ahh tur hadde vist 30dagasr öppet köp på den & pengarna tillbaks, någon som vet när dom nya kommer ut i butik här hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Shit å jag som precis köpte mig en nano 2Gb, och nu kommer dom med dubbla minnet, mer bateritid och tåligare skal...

Ahh tur hadde vist 30dagasr öppet köp på den & pengarna tillbaks, någon som vet när dom nya kommer ut i butik här hemma?

De finns på svenska Apple Store nu och är färdiga att skickas inom 24h (Länk!).
Själv gillar jag "iTv" (coolt namn ) synd att man måste vänta på den.

Edit: Ohh älskar nya iTunes.

Permalänk
Medlem

Så ytterst drygt att låsa färger till storlekar. Vill ju ha 2 GB modellen av Nanon men vill ha den i Svart eller Rosa... Den finns inte i varken eller. Silver har man ju tröttnat på så hårt.

Permalänk

iTv kanske blir min första Apple tillverkade grej.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Blev kär i den rosa och gröna färgen måste inhandlas snart.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Haha.. man skulle lätt vilja ha den rosa modellen

Permalänk
Avstängd

jag gillar inte ipod.
ja hatar dom helt enkelt.

ska man köpa en ipod så är det väl till o lyssna på musik man ska ha den och inte betala extra för en färg?
bra att nano finns för det är den hittils bästa ipoden.

hoppas MS zune blir en ipodkiller ockdå för dom är ju ganska intressanta :=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
De finns på svenska Apple Store nu och är färdiga att skickas inom 24h (Länk!).
Själv gillar jag "iTv" (coolt namn ) synd att man måste vänta på den.

Edit: Ohh älskar nya iTunes.

iTV är bara ett tillfälligt namn den kommer heta något annat.

Permalänk
Medlem

den verkar mkt mkt intressant;). Kommer den ta x264 tro;)?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Aouch, de såg inge vidare ut. Prestandamässigt högintressant, men har Apple glömt sitt framgångskoncept? Vit plast for eternal victory!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag nya nanosarna var mycket snyggarem särskilt den svarta. Verkar på nåt vis som Apple har gjort svart till något sorts premiumfärg, bara de värsta modellerna går att få i svart!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dom har lika ljudcodec som förut?

Permalänk
Medlem

jag må hata apple ibland men äntligen mer än 4gigs flash minne, vad händer egentligen med konkurenterna, ständigt ett steg bakom med högre priser.

Nåja, en sådan får det bli, 8 gig flash kan man inte stå emot

Permalänk
Medlem

klart mycket bättre Nano. de gamla ver snyggare, men de kändes åt hel-vete för bräckliga. (även om de nu inte är så värst känsliga egentligen)

ville alltid ha en av de gamla mini-iPodarna men gillar inte HDDs. nu är det bästa av 2 världar äntligen här.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

iTv spelar upp alla filmer på ipoden, typ långfilmer allså ?

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren.

Permalänk
Medlem

Jag behåller min 60Gb iPod ett tag till. Men det vore fint med den nya funktionen som tar bort pausen mellan låtarna. Om de bara gör en vettigare random funktion och lite bättre bas så köper jag ny igen.

Permalänk
Medlem

Fel rosa, min flickvän tycker inte om när den är så stark.

Permalänk
Medlem

När är det dags att uppgradera ljudcodecen så att de faktiskt har bra ljud också?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

iPoDden är ju inte den mest kompatibla av MP3spelare heller för den delen.. skulle aldrig få för mig att köpa en å bli på tvingad iTunes.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
Smaskiga nyheter. Nån som vet om Ipod "Video" nu klarar fler filformat?

Jag tror aldrig detta kommer vara en prioritet hos Apple om de vill stå på god fot med Disney och TV-bolagen i USA.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
iPoDden är ju inte den mest kompatibla av MP3spelare heller för den delen.. skulle aldrig få för mig att köpa en å bli på tvingad iTunes.

Det finns alternativ till iTunes. Min personliga favorit är Anapod Explorer!

Visa signatur

[ Antec Sonata + AcoustiPack I Asus P4C800-E Deluxe I P4 3.2 GHz NW I 2x512 MB Twinmos Twister I WD Raptor 74 GB ]
[ ATI Radeon 9800XT I NEC ND-2500A I Leadtek Winfast TV2000 XP Expert I Viewsonic VP 201s I LG LW20 ]
Allting har en ände, korven den har två.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
iPoDden är ju inte den mest kompatibla av MP3spelare heller för den delen.. skulle aldrig få för mig att köpa en å bli på tvingad iTunes.

Min vän gillar du winamp?Då finns det inga problem
Citat:
"Kiss iTunes goodbye. Send music to and from your iPod directly from the Winamp Media Library. Nothing could be easier. Now with added transcoding fun for those who are adventurous :)"

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138888

Antigen älskar man Ipod eller hatar man det.
Me love my Ipod!

Permalänk
Medlem

Fan va grymt! Köpte aldrig den "första" Nano eftersom jag skulle säkert ta sönder den i två bitar första dagen! Men den här ser ut att kunna ta lite mer stryk!

Det kanske blir en till jul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
iPoDden är ju inte den mest kompatibla av MP3spelare heller för den delen.. skulle aldrig få för mig att köpa en å bli på tvingad iTunes.

Som tidigare sagt finns det alternativ, men anledningen till itunes finns även om många inte förstått det.

För oss som taggar ordentligt är itunes guld, det bygger en databas i mp3-spelaren vilket gör att det går fort att browsa runt bland filer.

Med mycket filer är det också riktigt bekvämt att synca upp, speciellt om man sysslar med mer än ett par mp3-låtar. Har du podcasts och lite filmklipp samt ett trettiotal album blir det en annan grej.

Men i värsta fall, släng över något winamp-plugin eller valfritt program och lägg det rätt in på disken, det är ju inga problem.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

vad har folk emot itunes..??

jag har skrotat min gamla ipod och kör itunes utav helt andra anledningar än ipod..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"