Intel Core 2 Quadro och Bad Axe 2

Permalänk
Medlem

Ni behöver inte vara oroliga att era system blir dåliga eller uråldirga bara för att det kommer nya. Man behöver inte alltid ha det nyaste eller värsta som finns. Det enda som det gör är att skjuta stora hål i era plånböcker.

Om man idag köper vilken C2D som helst klara man sig bra länge. Om man sen har datorn till att spela på är det grafikkort som är intressant i alla fall. Som någon tidigare skrev. Grafikkortet blir flaskhals hur som helst, i spel alltså.

Hoppas att det kommer X1950 duo eller liknande snart, så man slipper Xfire och SLI-lösningar. Svindyrt och onödigt. Hoppas att grafikkortstillverkarna går på Intels linje istället. Strömsnålare prollar med mer krut i och till ett lägre pris.

Vore härligt med en prisvärd E6400 med ett bra moderkot som klockar skiten ut prollen och ett x1950 duo till det. Mumma......

Edit

Vad är det för kontakt i nedre högra hörnet på moderkortet? Ser ut som grafikkortskontakt, för mer ström alltså. Typ som en större 12V-kontakt.....hmmmmm.....

Edit

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

är det bara jag eller är detta moderkort inte en skönhet `??

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Känner mig tvingad att hålla med.... Jag har verkligen ingen anning vad man ska satsa på längre... C2D, C2Q, AMD 65nm...... Känns som man lägger pengar på ny ustrustning denna månaden så kan man mer eller mindre känna sig överkörd nästa...

Det är ungefär nu som de flesta inser att det är mer vettigt att hålla sig till "förra generationen" av hårdvara. Det är helt enkelt inte värt besväret att ligga i framkanten av teknikvågen. Det är mycket enklare att dras med i vågsvallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Det är ungefär nu som de flesta inser att det är mer vettigt att hålla sig till "förra generationen" av hårdvara. Det är helt enkelt inte värt besväret att ligga i framkanten av teknikvågen. Det är mycket enklare att dras med i vågsvallet.

Problemet i dagsläget är dock vad man ska välja. När man väl köper något så vill gärna ha någon chans att uppgradera 1 år senare.

Permalänk
Medlem

Ett AM2 system ska ju fungera med K8L också om jag inte kommer ihåg fel, men då blir det inget ddr3 eller liknande då iallfall

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Ett AM2 system ska ju fungera med K8L också om jag inte kommer ihåg fel, men då blir det inget ddr3 eller liknande då iallfall

Precis det som stör mig. Det mest optimala vorre väl att vänta tills man kan få ett moderkort med stöd för DDR3 på någon av plattformarna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ni behöver inte vara oroliga att era system blir dåliga eller uråldirga bara för att det kommer nya. Man behöver inte alltid ha det nyaste eller värsta som finns. Det enda som det gör är att skjuta stora hål i era plånböcker.

Om man idag köper vilken C2D som helst klara man sig bra länge. Om man sen har datorn till att spela på är det grafikkort som är intressant i alla fall. Som någon tidigare skrev. Grafikkortet blir flaskhals hur som helst, i spel alltså.

Edit

men mina stackars DDR-minnen blir en fet flaskhals med om jag köper en Core 2, för att de inte funkar alltså..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
men mina stackars DDR-minnen blir en fet flaskhals med om jag köper en Core 2, för att de inte funkar alltså..

Det finns ju ett moderkort med ddr 1 minnen, problemet är väl att det har via chipset och det är ju inte så kul

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Det finns ju ett moderkort med ddr 1 minnen, problemet är väl att det har via chipset och det är ju inte så kul

nä det låter ju sådär men.. har du nått namn på det?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nä det låter ju sådär men.. har du nått namn på det?

http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!