Microsoft offentliggör Zune

Permalänk

även om den inte är allt för vacker så verkar ju designen vara väldigt genomtänkt ändå.. de har snott det grymma klickhjulet från ipod och lagt skärmen på längden så att spelaren blir förhållandevis liten trots skärmstorleken. undra om det är bra kvalitet på den också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
För det första tvivlar jag på att priset sänks om det är utan musik, det är nog mest en promogrej. Och om vi nu ska gissa oss till att det blir äcklig mainstreammusik, so what? Det heter ju mainstream av en anledning.
Tycker WLAN är grymt bra initiativ, sen att det ska användas för att dela filer är ju lite lagom onödigt, men Zune 2 kanske har en rss-läsare, och då slipper vi fler buggar i den om dom har lärt sig lite mer av den här. Vilket är positivt.

Förstår inte riktigt hur du kan veta att Microsoft har "blåst den underbara chansen", spelaren har inte släppts än.
Frågan är när alla linux-fanboys ska inse att Microsoft är jävligt bra på det dom gör, och att dom är så stora så dom kan ändå köpa sig till att den här blir bra.

Personligen hoppas jag på att den här spelaren blir riktigt bra, så att den kan stå som ett direkt hot mot Apples iPod. Den här iPod-flugan börjar bli lite tråkig, och det behövs en aktör till på mp3-spelarmarknaden som redan från början har stora resurser.

givetvis lär inte priset sänkas bara för att man slipper skräpmusik från början... och när det gäller att det blir just skräpmusik är det ju inte så svårt att gissa sig till, eftersom det är pengarna som uppenbarligen styr hårdast så lär det ju vara musik som drar in mestpengar... d.v.s. serie-producerat skräp.

och wlan är en grymt bra initiativ, men varför fjanta runt med "max 3 gånger under en tredagarsperiod" då? jag menar, 10 minuter musik var tredje dag om man delar mellan varandra, snacka om meningslöst. Hela idén med att kunna dela mellan varandra lir i praktiken nästan obefintlig och det enda igentlig funktionen för wlan:et blir då attföraöverfiller mellan dator och sin egen spelare. Att gåraså som de gjorde nu bygger ju bara vidare på hela grejjen med MS som multinationellt ego-imperum. Tänk hur mycker smisk alla anti-MS förespråkare hade fått om de släppt nått som var öppet...

Och sen håller jag med, som jag sa, det här kommer bli succé,men inte för att spelaren på något sätt är bättre, utan för att de troligen lär köpa sig sin marknadsandel. Det jag menade med att de blåst sin underbara chans var bara att de hade ett ypperligt tillfälle att förbättra sin image och sitt rykte bland mycket folk, och blåste det på att vara inbitna övergiriga egoister. Och visst är MS bra på det dem gör, men det betyder inte att det dem gör i sig är bra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
använder ej brandväggar och inga andra skydd

Vad konstigt att dina datorer får damp då?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Längar tills linux finns till det

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Som vanligt kommer MS lämna luckor, medvetet eller ej, och det kommer gå att dela filer och använda filer när man vill och hur många gånger man vill.

//Säker

Permalänk
Medlem

Kommer det en hackad ms firmware eller linuxfirmware så köper jag den spelare direkt.

Permalänk

"med upplösningen 320 gånger 240 bildpunkter"
Med tanke på bilderna så verkar det ju vara 240 gånger 320?
Kom ihåg att man alltid säger bredden först när man nämner både bredd och höjd i pixelantal...

Ingen inbyggd FM-radio: där försvann i stort sett alla anledningar att köpa en Zune! Jävla idioter. iPod är precis samma sak, men snyggare och med bättre programvara.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
"med upplösningen 320 gånger 240 bildpunkter"
Med tanke på bilderna så verkar det ju vara 240 gånger 320?
Kom ihåg att man alltid säger bredden först när man nämner både bredd och höjd i pixelantal...

Ingen inbyggd FM-radio: där försvann i stort sett alla anledningar att köpa en Zune! Jävla idioter. iPod är precis samma sak, men snyggare och med bättre programvara.

Missar jag nåt med "...a built-in FM tuner..." eller syftar du på nåt annat?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Jag vill ha en ny spelare som klarar FLAC :/
iAudio finns ju men den känns lite gammal för att köpa nu

Fixa en ipod nano och lägg in Rockbox firmwaren..Finns inget bättre
http://www.rockbox.org/

helt klockrent

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Missar jag nåt med "...a built-in FM tuner..." eller syftar du på nåt annat?

Ups, menade FM-sändare, som det har varit tal om förut.
"Microsoft visade också tre stycken tillbehörspaket, Zune Car Pack (fm-sändare och billaddare)"
Alltså måste man köpa till en FM-sändare, därmed har den inte FM-sändare.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Gillar den iaf bättre än den där jävla ipoden!

Jag förstår inte hatet mot MS, tycker inte det är nå fel på deras produkter!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Zune verkar som ett intressant alternativ för de som tänker köpa en spelare.
Teamxbox.com har filmer på spelaren.
http://hardware.teamxbox.com/articles/xbox/1731/Zune-First-Lo...

För de som vill ha support för OGG/FLAC så är nog iAudio bästa alternativet. Deras X5 är väl en bra spelare och supportar både OGG och FLAC (första spelaren som gör det?). Dessutom finns den i en variant med stort batteri som klarar 35 timmar (enligt spec).
http://www.cowonglobal.com/product/product_X5_spec.php
Dessutom fungerar den även som ett USB mass storage device vilket gör att du inte behöver installera någon programvara för att föra över filer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag tycker Zune verkar som ett intressant alternativ för de som tänker köpa en spelare.
Teamxbox.com har filmer på spelaren.
http://hardware.teamxbox.com/articles/xbox/1731/Zune-First-Lo...

För de som vill ha support för OGG/FLAC så är nog iAudio bästa alternativet. Deras X5 är väl en bra spelare och supportar både OGG och FLAC (första spelaren som gör det?). Dessutom finns den i en variant med stort batteri som klarar 35 timmar (enligt spec).
http://www.cowonglobal.com/product/product_X5_spec.php
Dessutom fungerar den även som ett USB mass storage device vilket gör att du inte behöver installera någon programvara för att föra över filer.

Exakt, och förutom ett äckelfult gui så hittar jag inget att klaga över på min X5L.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag tycker Zune verkar som ett intressant alternativ för de som tänker köpa en spelare.
Teamxbox.com har filmer på spelaren.
http://hardware.teamxbox.com/articles/xbox/1731/Zune-First-Lo...

För de som vill ha support för OGG/FLAC så är nog iAudio bästa alternativet. Deras X5 är väl en bra spelare och supportar både OGG och FLAC (första spelaren som gör det?). Dessutom finns den i en variant med stort batteri som klarar 35 timmar (enligt spec).
http://www.cowonglobal.com/product/product_X5_spec.php
Dessutom fungerar den även som ett USB mass storage device vilket gör att du inte behöver installera någon programvara för att föra över filer.

Dock är X5an rätt tjock. Jag har en X5 själv och den är riktig fin men jämfört med de nya ipoddarna (har inte set en zune IRL) så är den ju rätt klumpig.

Sen är det kanske lite fel att jämföra med ipod eftersom X5an inte behöver något program för att överföra musik osv. men storleken har betydelse...

Batteritiden efter 1½ år är inte så lysande heller :\ (har vanliga X5).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Gillar den iaf bättre än den där jävla ipoden!

Jag förstår inte hatet mot MS, tycker inte det är nå fel på deras produkter!

Jag förstår inte ditt hat mot iPod.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Dock är X5an rätt tjock. Jag har en X5 själv och den är riktig fin men jämfört med de nya ipoddarna (har inte set en zune IRL) så är den ju rätt klumpig.

Sen är det kanske lite fel att jämföra med ipod eftersom X5an inte behöver något program för att överföra musik osv. men storleken har betydelse...

Batteritiden efter 1½ år är inte så lysande heller :\ (har vanliga X5).

Ok, det finns nog ingen helt perfekt spelare. Varje har fördelar/nackelar så får man avväga dem mot vad man själv vill ha. Bra att höra dina åsikter om den efter lång tids använding.

De kommer ju med en ny modell för de som klarar sig med liten disk, iAudio 6. Den har en 4gb 0,85" HDD och verkar väldigt liten. Samt klarar fortfarande ogg/flac (fast med flac så lär man fylla disken fort).
http://www.cowonglobal.com/product/product_iAUDIO6_feature.ph...
Size 76.1 X 35.6 X 19 mm (H X W X D)
Weight 60g (Include Lithium Polymer battery)

Permalänk
Medlem

Vilken sansad och konstruktiv diskussion...

Tycker den verkar helt ok. Visst brunt är inte fint, 3 låtar kan tyckas snålt och WiFi lite onödigt, men den finns i svart och vitt också, 3 är fler än 0 och med lite tur kommer de med fler smarta sätt att använda WiFi i generation 2.

Permalänk

Vänta en eller två revisioner och låt andra vara betalande betatestare. Den kan nog bli nåt i andra eller tredje generationen. (Gäller alla Microsofts produkter faktiskt.)

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Inaktiv

stödjer för få ljudformat, endast 3 stycken ?!?! resten av funktionerna verkar intessanta även om skärmen var lågupplöst.

Citat:

Dock är X5an rätt tjock. Jag har en X5 själv och den är riktig fin men jämfört med de nya ipoddarna (har inte set en zune IRL) så är den ju rätt klumpig.

mmm har en iaudio x5, har haft den i 1 år ångrar inte att jag köpt den ist för en ipod!!