Thermaltake Muse Landisk

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake Muse Landisk

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ser väldigt najs ut. undrar vad ett sånt diskchassi kostar.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

ingen RPM-tavla?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

denna ser riktigt nice ut, blir till att kanske inhandla när man får se nått pris

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

En analog överföringsmätare vore trevligt att ha i sin vanliga dator.
Går det lätt att fixa tror ni?

Permalänk
Medlem

Varför bara 100 megabit?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Varför bara 100 megabit?

Jadu, det undrar jag också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Varför bara 100 megabit?

...för att det (som det beskrivs i nyheten) är en "instegs-enhet".
Vill du ha mer kräm kostar det mer...

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om det finns en liknande produkt men med sata-interface internt i stället för ide? Alltså ett kabinett med både usb (eller firewire, det går också bra) och lan...?

Visa signatur

/Wasdead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Varför bara 100 megabit?

Hade du betalat kanske en 4000-5000 kr till för att få en kanske 10-20MBps mer?
För så mycket mer hade det kostat med komponenter som klarar gigabit.

Jag tycker den verkar trevlig, nöjer mig med en 10MBps faktiskt.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Hade du betalat kanske en 4000-5000 kr till för att få en kanske 10-20MBps mer?
För så mycket mer hade det kostat med komponenter som klarar gigabit.

Jag tycker den verkar trevlig, nöjer mig med en 10MBps faktiskt.

Deras RAID NAS kostar 4500kr med plats för fyra stycken SATA-diskar och 1Gbit-nätverk.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Hade du betalat kanske en 4000-5000 kr till för att få en kanske 10-20MBps mer?
För så mycket mer hade det kostat med komponenter som klarar gigabit.

Jag tycker den verkar trevlig, nöjer mig med en 10MBps faktiskt.

Vart får du 4000-5000kr mer och vart får du 10-20 MBps i från?

Jag tycker bara det var lite med 100mbit/sek när Hårddiskar klarar ca 5ggr så mycket och tekniken finns.
Sen vad komponenterna kostar extra för att kräma ur lite mer än 100mbit/sek har jag ingen aning om...

Permalänk
Medlem

Det hade knappast kostat många kronor att slänga in Gigabitkort, det sitter ju för fan på varenda moderkort nuförtiden.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Det hade knappast kostat många kronor att slänga in Gigabitkort, det sitter ju för fan på varenda moderkort nuförtiden.

Sant.
Men de kan uppenbarligen ta löjliga överpriser för sånt och då utnyttjar de det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Vart får du 4000-5000kr mer och vart får du 10-20 MBps i från?

Jag tycker bara det var lite med 100mbit/sek när Hårddiskar klarar ca 5ggr så mycket och tekniken finns.
Sen vad komponenterna kostar extra för att kräma ur lite mer än 100mbit/sek har jag ingen aning om...

En minst 4 gånger snabbare processor, snabbare kontroller, mer buffert minne, komplexare mjukvara.. kraftigare nätagg.. osv..

Dessutom är det svårt att toppa Gigabithastigheter. du kanske kommer upp i 30-40MBps på sin höjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
En minst 4 gånger snabbare processor, snabbare kontroller, mer buffert minne, komplexare mjukvara.. kraftigare nätagg.. osv..

Dessutom är det svårt att toppa Gigabithastigheter. du kanske kommer upp i 30-40MBps på sin höjd.

Ja, det är ju tur att vi har en hårdvaruexpert här som vet vad grejjerna kostar

Permalänk
Medlem

För 4000-5000 kr kan man bygga sig en enkel dator. Jag tror nog att det är möjligt att göra det billigare med Gbit än så, även om de komponenter som sitter i en sån här kanske inte tillverkas i lika stora upplagor.

Känns lite som att det är taget ur luften men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Varför bara 100 megabit?

I testet som nämns ovan så klarar den ju inte ens det. ~30 megabit/s kommer den bara upp i när man kör Ethernet.

Finns det nån vettig NAS för under 2000? Alla jag har tittat på blir ju mer eller mindre sågade i tester.