Logitech höstpressmöte

Permalänk
Melding Plague

Logitech höstpressmöte

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

mx revolution verkar ju vara en trevlig mus

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk

Mmm mx musen ee trevlig men jag hade velat ha den med sladd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osctun118
Mmm mx musen ee trevlig men jag hade velat ha den med sladd

Jag tänkte precis samma sak. Jag tenderar att finna sladdlöshet störande även om det inte försämrar prestandan avsevärt så måste batterierna efter x antal timmar användande alltid laddas alternativt bytas.

Dessutom gillar jag den lite "robustare" känslan jag får av möss med sladd.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk

Usch, logitech särskriver...

Förövrigt stavas iPod just iPod. iPod är varumärkesnamnet, inget annat.

Synd att Wireless DJ Music System är så jävla dyrt bara. 700:- hade varit ett lagom pris...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Ingenting om Logitech G25?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Framsidan har infogade knappar som är tryckkänsliga och är således inga ”knappar” i traditionell mening.

jag vet inte om ni envisas med att röra ihop "tryckkänslig" och "beröringskänslig" eller om ni verkligen är imponerade av att en bit plast ger vika för tryck och sammanför 2 kontaktpunkter?

touch sensetive > beröring (Applemusens "högerknapp", LGs chocladtelefon tex)

pressure sensetive > tryck (de flesta mekaniska knappar, även om graden av tryck egentligen inte spelar roll)

iof har det ju funnits beröringskänsliga knappar sen minst 70-talet så det kanske inte heller är så kul längre.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Läste om att Microsoft lanserat ett nytt tangentbord Länk
I aritkeln skriver de om Logitechs motsvarighet som skall vara ännu vassare, någon som vet något mer om det tangentbordet? Var det något som visades upp på pressmötet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Läste om att Microsoft lanserat ett nytt tangentbord Länk

"vi har även integrerat keypaden" ja det var ju nyskapande..

annars verkar det rätt trevligt, även om jag inte gillar trådlöst.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Väldigt bra och sakligt skrivet, med mycket information.

Men Sweclockers, brukar ni ta med egna personliga tankar och åsikter i det ni skriver i den här typen av nyhetsfeature?

Jag saknar det här i denna skrivelse.

Känns lite tomt, liksom, jaha "och vad tyckte ni då?"
Även fast ni inte gjort någon 1-2 sidors review på varje produkt, så är det enligt mig i alla fall roligt att höra vad ert första uppfattning var om nån produkt.

Men jag är ju inte tidningsredaktör eller liknande, så jag vet inte om det är dåligt att ge ut tidigare uttryck för vad man känner.

I vilket fall som helst så var det väldigt bra och sakligt skrivet, med mycket information, dock lite tomt på vad ni tyckte.

Permalänk

Tyckte det var skumt att musvarianterna hade antingen zoomfunktion eller hjul... om man vill ha båda på samma då? Jag vill maximera

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Läste om att Microsoft lanserat ett nytt tangentbord Länk
I aritkeln skriver de om Logitechs motsvarighet som skall vara ännu vassare, någon som vet något mer om det tangentbordet? Var det något som visades upp på pressmötet?

Logitechs motsvarighet heter Dinovo Edge. en uttökning av den populära Dinovo serien, lite konstigt att dom inte visade upp det faktiskt tycker jag.

jag länkar till bilden då den är ganska stor.

http://www.trixster.se/Logitech_diNovo_Edge_2.jpg

Dock har jag bara en bild på tangentbordet och inte den medföljande musen eller mediapaden (som jag antar följer med eftersom att det finns till alla andra Dinovo tangentbord).

Äckligt snyggt om jag får säga min mening ;).
priset ligger på ca 1´500kr dock, och det kommer inte ut innan i oktober/november.

/Rikard

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

vad mycket skräp:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

PALLA !

Visa signatur

// Marre

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
Logitechs motsvarighet heter Dinovo Edge. en uttökning av den populära Dinovo serien, lite konstigt att dom inte visade upp det faktiskt tycker jag.

jag länkar till bilden då den är ganska stor.

http://www.trixster.se/Logitech_diNovo_Edge_2.jpg

Dock har jag bara en bild på tangentbordet och inte den medföljande musen eller mediapaden (som jag antar följer med eftersom att det finns till alla andra Dinovo tangentbord).

Äckligt snyggt om jag får säga min mening ;).
priset ligger på ca 1´500kr dock, och det kommer inte ut innan i oktober/november.

/Rikard

De visade upp det, dock kommer det inte lanseras på en stund, så vi fick inte skriva om det eller ta kort tyvärr.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

varför envisas man med att kalla nått som hängt med i 15+ år som fått en designuppgradering och nån extra knapp för innovativt? En mus är en mus är en mus liksom, visst uppgraderad och stylad, men ingen riktig ändring i funktion.

Det här skulle jag kalla mer innovativt i sådana fall.
http://www.youtube.com/watch?v=PLhMVNdplJc
Visst, Touchscreen har funnits länge, men de har iallafall taget ett ordentligt steg upp till en nyare nivå, till skillnad från vad möss har gjort under åren.

Dock verkade dj-prylaen intressant, riktigt kass dock med stöd för barakassa spelare som wmp och itunes... vart är stödet för winamp, k-jofol och gänget? Musen verkade också intressant, snygg design om inte annat, men jag tycker Logitechs möss blivit alltför plottriga och omständiga sedan 500-serien, för att inte tala om stora och tunga, fast det kanske bara är jag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
varför envisas man med att kalla nått som hängt med i 15+ år som fått en designuppgradering och nån extra knapp för innovativt? En mus är en mus är en mus liksom, visst uppgraderad och stylad, men ingen riktig ändring i funktion.

Marknadsföring vet du. Varenda nytt datorspel har ju revolutionerande AI exempelvis

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Marknadsföring vet du. Varenda nytt datorspel har ju revolutionerande AI exempelvis

Sant, men ibland tycker man ju att de borde sätta sin egen "innovativitet" i halsen... Orkar man liksom inte scrolla sitt mushjul själv så tror jag man behöver akut läkarhjälp, inte en "innovativ" ny mus ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sant, men ibland tycker man ju att de borde sätta sin egen "innovativitet" i halsen... Orkar man liksom inte scrolla sitt mushjul själv så tror jag man behöver akut läkarhjälp, inte en "innovativ" ny mus ^^

Haha, alla i-landsproblem som inte existerar måste åtgärdas, så är det
Musen har inte genomgått någon revolution sen dess första form. Bara evolution. Optisk har sorterat ut hjulmöss, naturligt urval

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

Skulle sitta fint med lite 64bit drivers snart,, ÖKA;ÖKA

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Hade för mig det skulle komma en uppföljare till z-5500 snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Jag tänkte precis samma sak. Jag tenderar att finna sladdlöshet störande även om det inte försämrar prestandan avsevärt så måste batterierna efter x antal timmar användande alltid laddas alternativt bytas.

Dessutom gillar jag den lite "robustare" känslan jag får av möss med sladd.

Det är därför man ska använda Logitechs MX-serie
MX-mössen har uppladdningsbara batteri och en liten docka man kan sätta musen i när batteriet nästan är slut. Dom har också en batterinivåmätare så att man kan se när det är dags att ladda den. När man tex ska gå och sova på kvällen så sätter man musen i dockan så är den full-laddad när man sätter sig där dagen därpå

Kan kanppt bli bättre

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Hade för mig det skulle komma en uppföljare till z-5500 snart.

Nästan lite ett måste att ha uppföljaren!
Har man A måste man ju ha B?

Undrar vad det blir den här gången.. 1000 Watt RMS och 2000 Watt PeakPower?
Dags att förstärka väggarna?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Nästan lite ett måste att ha uppföljaren!
Har man A måste man ju ha B?

Undrar vad det blir den här gången.. 1000 Watt RMS och 2000 Watt PeakPower?
Dags att förstärka väggarna?

Hoppas snarare att de tänker om med basen. Mer kontroll och mindre fokusering på ljudnivå. Är den största svagheten nu. Till och med fjortisar skulle välja en bas med mer kontroll än så mycket bas som möjligt efter 5min lyssning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Hoppas snarare att de tänker om med basen. Mer kontroll och mindre fokusering på ljudnivå. Är den största svagheten nu. Till och med fjortisar skulle välja en bas med mer kontroll än så mycket bas som möjligt efter 5min lyssning.

kommer aldrig att inträffa..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag var faktiskt på Logitech-eventet som var i Malmö igårkväll, och där visade dom även upp Logitech G25, racingratten, och en ny webcam som har 4mp upplösning och precisionslipad glaslins. Synd att jag inte tog några bilder bara :/

Nå, racingratten verkar hur cool som helst iallafall. Den har bl.a. direct shift, alltså två spakar bakom ratten för att växla upp och ner, sen har den även en växelspak där layouten är H-formad, precis som på bilar, och man måste trycka ner växelspaken för att kunna lägga i backen. Man kunde även byta läge på växelspaken så det gick att bara trycka upp och ner, liknande spakarna bakom ratten. Även pedalerna var grymt sköna, kopplingen gick förhållandevis lätt, precis som på en riktig bil, gasen svarade som på en riktig bil och bromsen blev trögare och trögare ju mer man tryckte på den.

Hur coolt som helst iallafall

För övrigt har jag bara det här att säga om MX Revolution. Det är i särklass den skönaste datormus jag någonsin har lagt händerna på. Passformen är perfekt, stödet för tummen är på exakt rätt ställe, båda scrollhjulen fungerar hur bra som helst. Vi har precis fått in den på jobbet, så jag har hunnit pilla lite på den
Den blir helt klart mitt nästa köp när min nuvarande mus dör. 999kr på Kjell & Co.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Jag var faktiskt på Logitech-eventet som var i Malmö igårkväll, och där visade dom även upp Logitech G25, racingratten, och en ny webcam som har 4mp upplösning och precisionslipad glaslins. Synd att jag inte tog några bilder bara :/

Nå, racingratten verkar hur cool som helst iallafall. Den har bl.a. direct shift, alltså två spakar bakom ratten för att växla upp och ner, sen har den även en växelspak där layouten är H-formad, precis som på bilar, och man måste trycka ner växelspaken för att kunna lägga i backen. Man kunde även byta läge på växelspaken så det gick att bara trycka upp och ner, liknande spakarna bakom ratten. Även pedalerna var grymt sköna, kopplingen gick förhållandevis lätt, precis som på en riktig bil, gasen svarade som på en riktig bil och bromsen blev trögare och trögare ju mer man tryckte på den.

Hur coolt som helst iallafall

För övrigt har jag bara det här att säga om MX Revolution. Det är i särklass den skönaste datormus jag någonsin har lagt händerna på. Passformen är perfekt, stödet för tummen är på exakt rätt ställe, båda scrollhjulen fungerar hur bra som helst. Vi har precis fått in den på jobbet, så jag har hunnit pilla lite på den
Den blir helt klart mitt nästa köp när min nuvarande mus dör. 999kr på Kjell & Co.

Det där låter ju suPer nice för oss med stora hantverkar händer. Ska bli ett rent nöje att testa dem...

Permalänk
Medlem

Är i USA och jobbar lite denna vecka och har lagt händerna på en Revolution mus, mycket snygg och mycket skön.

Permalänk

Innebär mx revolution prissänkningar på andra logitech-möss?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||