Intel Clovertown testad

Permalänk
Melding Plague

Intel Clovertown testad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu får allt AMD ta och skärpa sig.

Permalänk
Medlem

i spel var det ju ingen stor skillnad

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
i spel var det ju ingen stor skillnad

Va konstigt när det endast är Quake 4 som är multitreaded och då bara för 2 kärnor och inte fler, så det var altså 6st oanvända när man spelade i testet

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

om bara alla spel o program kunde köras på fler cores än 2 nu så.. ingen dirext användning för en quad propp eller mer om inte programnen klara av de..

iofs kan man ju bestämma vilken core ett prog ska köras på men men...

Edit: jag röstar på grönt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
om bara alla spel o program kunde köras på fler cores än 2 nu så.. ingen dirext användning för en quad propp eller mer om inte programnen klara av de..

iofs kan man ju bestämma vilken core ett prog ska köras på men men...

Edit: jag röstar på grönt

Körs allt på den 1a kärnan om man tex spelar gta san andreas och kör nåt cpu krävande program? Så kan man sätta så att san andreas körs på 1an och program och annat på 0an?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

ja.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

I jämförelsetesterna kör dom då med två Clovertowns ?

Jämför dom 8 kärnor med 4 och 2 ?

Jag som ville se hur EN Clovertown står sig mot EN Kentsfield...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
ja.

Är det lönt att göra så? Är det nån som gör så?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

sött. Den krossar min dator i 3dmark06 utan grafikkort. Men än så länge verkar inget kräva mer än en a64 3 ghz i verkligheten. Lite trisst.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Inaktiv

fyfanden ägde ju till omed kentsfield tkr synd om AMD just nu

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta hur bra den är på att rendera i Softimage XSI.
Vet att programet stödjer mer än 1kärnor men ja skulle verkligen vilja veta hur grymt tid den kan halvera ...
Tror ni den passar samma sockel som på dom bärbara core2due ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

jag skulle vilja se den jämförd med den 33 Mhz 486:a med 8 meg ram som jag satt och renderade 3dstudio med för 15 år sedan.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Jag skulle vilja veta hur bra den är på att rendera i Softimage XSI.
Vet att programet stödjer mer än 1kärnor men ja skulle verkligen vilja veta hur grymt tid den kan halvera ...
Tror ni den passar samma sockel som på dom bärbara core2due ?

Stöder den många kärnor kan det bli 4 gånger så snabb, det ser man ju i sisoft sandra testerna.

Och nej det är INTE samma sockel för Merom som för C2D och Xeon har ännu en annan som är socket 771.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Trodde alla multitrådade program stödde hur många kärnor som helst.
Dv s att stöder ett spel/program en kärna så stöder spelet och programmet fler kärnor. Kanske har fel :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Trodde alla multitrådade program stödde hur många kärnor som helst.
Dv s att stöder ett spel/program en kärna så stöder spelet och programmet fler kärnor. Kanske har fel :/

Nope. Tydligen använder de flesta spel relativt simpla fulhack för att utnyttja två kärnor. Fler än så kräver ganska radikala förändringar i sättet att koda vad jag har förstått.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

gief test i rendering i 3dsmax vaffasen
inte för att man kan köpa en sån ändå, men alltid kul att drömma lite ;J