Produkttest: Compro Videomate U500

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Compro Videomate U500

Videomate U500 från Compro är en tv-mottagare för digital-tv som ryms i fickan. Den har en del problem med mottagning så länge man använder den medföljande antennen, men om man däremot kopplar in en fast antenn blir resultatet mycket bättre. Den levereras för övrigt med en praktisk fjärrkontroll.

Läs produkttestet: Compro Videomate U500

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst om man frågar mig.....
Lär ju inte ens funka...
Står att det hackar även om datorn uppfyller systemkraven......

600 spänn ner i toan det är vad det är....

Permalänk
Medlem

Svag mottagare om det hackar trots bra signal.

Permalänk
Medlem

Går det inte att använda ett tv kort till datorn om man använder en sån där pci kort hållare?

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem

hur länge orkar man se på en film om bilden hackar?? svar högst en halv minut.
laggade det fast dom hade i en vanlig antennkabel??
vilket bajs isf !(ursäkta uttrycket!)

Permalänk
Medlem

Totalt värdelöst om bilden håller på att flimrar

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Vi har testat en sån på jobbet på en bärbar dator. Celeron M410, 1.47 GHz eller nåt liknande och 512 MB DDR2 minne. När vi kopplade in antennkabel upplevde vi inga ryck eller hack i bilden.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hm, det känns som om dessa små mottagare inte riktigt har utvecklats tillräckligt än, ger dem ett halvår till

Permalänk
Medlem

Jag behöver en digitalteve motagare till min stationära dator, igentligen vill jag hellst ha en inbyggd i en pci-kortplats men jag har inte riktigt hittat någon, så borde jag sattsa på denna, den andra dom har testat eller har ni något ännu bättre alternativ så vore det megahyggligt!

Tackar!

Permalänk
Medlem

Haxxel: skaffa en FloppyDTV från www.digibox.nu
Dyrare såklart men bättre.

Permalänk
Medlem

Bra test Mikael Söderlind, får en bra uppfattning av produkten!

Compro Videomate U500 behöver nog brusfria förhållanden för att hålla prestandarekomendationerna eftersom det är digitala sändningar. Brus innebär att feldetektering och felkorrigering (enligt matrisvarianten) belastar processorn mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Jag behöver en digitalteve motagare till min stationära dator, igentligen vill jag hellst ha en inbyggd i en pci-kortplats men jag har inte riktigt hittat någon, så borde jag sattsa på denna, den andra dom har testat eller har ni något ännu bättre alternativ så vore det megahyggligt!

Tackar!

Tips är att kolla in den här sidan, dom verkar ha koll :P. http://www.tv-cards.com/reviews.php

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt det var ganska stor skillnad mellan bilderna.

U500 har betydligt mer kontrast.

Permalänk
Medlem

jo får ta och kika lite där.

Dazzin: Tycker jag med tydlig skilnad, u55 är även ljusare i allmänhet.

Permalänk
Medlem

var kan man köpa den nånstans? säg några exempel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
var kan man köpa den nånstans? säg några exempel.

Netsuperstore.se har i lager... (Enda stället jag hittade på via buggy.nu iaf)

Visa signatur

Sony VAIO PM 1.73, 1GB, 80GB HD
AMD Athlon64 3200+, 2GB, 720GB HD, BFG GeForce 6800GT OC
AMD Athlon 2400+, 1GB, 260GB HD, Geforce2 GTS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bujst
Netsuperstore.se har i lager... (Enda stället jag hittade på via buggy.nu iaf)

ah tack, senär frågan om man ska välja den