Permalänk
Melding Plague

HP köper Voodoopc

Läs nyheten: HP köper Voodoopc

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ungefär som DELL som köpte Alien PC då med andra ord. Dom är rädda för att tappa kunder precis som DELL gör.
Tror märkesdator tillverkarna måste göra något radikalt snart. För mer personer inser för varje dag som går att märkesdatorer bara betyder problem när man vill uppgradera nått.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Är såna här speldatorer någon större marknad om man jämför med desktop egentligen?

Känns som köpen mest handlar om prestige

Permalänk
Medlem

tycker dom där nissarna borde hålla sig till att sälja datorer till företag...

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

tja, uppenbarligen finns det en marknad om de funnits sen -91. De som har cash skiter väl i om det kostar 20' eller 60' för en ny spelburk.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk

bara dom inte trycker in samma skit delar som i de vanliga mainstream maskinerna dom bygger. hoppas dom tar ner priserna på voodoo's datorer istället så är det bara bra eller?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

finns voodo maskiner i Sverige?

Permalänk
Discokungen

Med tanke på att Vodoo har betydligt mer kvalitativa produkter i jämförelse med Alienware så förlorar HP nog ingenting på det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Alltså hur stannar de här företagen som Alienware & Voodoo in buissness?
Deras priser äs å överdriva så det bara inte är sant?
Jag menar du måste ju vara något PC-Kunnig och veta vad du vill ha om du ska handla på sånna där ställen, and "if you know your shit" varför vänder man sig då till dessa företag, jag menar en 30 Krs PC som man sätter ihop själv kostar liksom 50 feta för ungefär samma skit, bortsett från att du inte kan uppgradera lika sätt då, sist jag kollade Alienware's Pc's så kör de sina flesta stationera spelburkar med Nforce4 moderkorten, jag menar det är ju löjligt ju. 50 pap och ingen förmåga till någon vettig uppgradering....
Vad är det exakt som kostar så mkt hos de?
30000 för delarna
2000 för att sätta ihop skiten
18000 för chassit?

Nej jag fattar inte hur de här typerna ens finns kvar i branschen. Någon här på sweclockers som verkligen tycker att det är lönt att handla på Voodoo och Alienware mer än att sätta ihop det själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Alltså hur stannar de här företagen som Alienware & Voodoo in buissness?
Deras priser äs å överdriva så det bara inte är sant?
Jag menar du måste ju vara något PC-Kunnig och veta vad du vill ha om du ska handla på sånna där ställen, and "if you know your shit" varför vänder man sig då till dessa företag, jag menar en 30 Krs PC som man sätter ihop själv kostar liksom 50 feta för ungefär samma skit, bortsett från att du inte kan uppgradera lika sätt då, sist jag kollade Alienware's Pc's så kör de sina flesta stationera spelburkar med Nforce4 moderkorten, jag menar det är ju löjligt ju. 50 pap och ingen förmåga till någon vettig uppgradering....
Vad är det exakt som kostar så mkt hos de?
30000 för delarna
2000 för att sätta ihop skiten
18000 för chassit?

Nej jag fattar inte hur de här typerna ens finns kvar i branschen. Någon här på sweclockers som verkligen tycker att det är lönt att handla på Voodoo och Alienware mer än att sätta ihop det själv?

Nej det är knappast prisvärda datorer, antingen är de väldigt bra på att marknadsföra sig eller så har de bra garantier,support osv, eller båda delarna tillsammans

Permalänk
Avstängd

Känner någon av er till figurer som 50cent, snoopdog?, Dessa typer liksom många andra fläskigt ointerligent rika köper grejor bara för att de är dyra.
Om man tex spreyar en gammal pentium2:a med guldfärg och sätter en fet prislapp på nån mille så bergis att 50cent köper den.
Det är till sådana här typer alienware och VodooPC livnärsig på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
Känner någon av er till figurer som 50cent, snoopdog?, Dessa typer liksom många andra fläskigt ointerligent rika köper grejor bara för att de är dyra.
Om man tex spreyar en gammal pentium2:a med guldfärg och sätter en fet prislapp på nån mille så bergis att 50cent köper den.
Det är till sådana här typer alienware och VodooPC livnärsig på.

Så måste det vara. Två datorföretag som tjänar alla sina pengar på rapartister. Små företag som marknadsför såpass o-exklusiva produkter som Lamborghini och Prada gör måste förstås marknadsföra sig till "allmänmarknaden" för att överleva, men jag menar speldatorer är ju det lyxigaste man kan tänka sig? Det har ju inte vem som helst råd med.

Jag tror inte ens att 50 cent skulle märka om det slank ned en dator för en miljon i hans shoppingkorg. Min gissning är att det är föräldrar de siktar på. Tonårsföräldrar som inte orkar veta bättre.

Visa signatur

K#^Ab
Mr_Krut: Seriöst, vi försöker få jämnställdhet i världen också kommer Asus och förstör allt med en pluttig rosa laptop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kisengue
Så måste det vara. Två datorföretag som tjänar alla sina pengar på rapartister. Små företag som marknadsför såpass o-exklusiva produkter som Lamborghini och Prada gör måste förstås marknadsföra sig till "allmänmarknaden" för att överleva, men jag menar speldatorer är ju det lyxigaste man kan tänka sig? Det har ju inte vem som helst råd med.

Jag tror inte ens att 50 cent skulle märka om det slank ned en dator för en miljon i hans shoppingkorg. Min gissning är att det är föräldrar de siktar på. Tonårsföräldrar som inte orkar veta bättre.

Varför ska man som rik bry sig om prislappen? Bara handla, dyrare dess bättre, mer respekt då... lol