Ati certifierar x1000 för Windows Vista

Permalänk
Melding Plague

Ati certifierar x1000 för Windows Vista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

skönt o höra

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

WHQL är meningslöst, förutom just för sakens skull. "Denna drivern är WHQL, dvs inte beta"
Sen det faktum att jag själv aldrig någonsin märkt av WHQL, varje gång, varenda gång, som jag har installerat en drivrutin t.ex. en nvidia drivrutin, på varenda dator jag använt under hela mitt winxp-liv, har jag ALLTID fått den där windows-varningen om att drivern inte är WHQL-signerad, fast flertalet varigt det samt varigt tagna rakt från nvidias officiella sida
Varför WHQL om det inte ens detektas i windows?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
WHQL är meningslöst, förutom just för sakens skull. "Denna drivern är WHQL, dvs inte beta"
Sen det faktum att jag själv aldrig någonsin märkt av WHQL, varje gång, varenda gång, som jag har installerat en drivrutin t.ex. en nvidia drivrutin, på varenda dator jag använt under hela mitt winxp-liv, har jag ALLTID fått den där windows-varningen om att drivern inte är WHQL-signerad, fast flertalet varigt det samt varigt tagna rakt från nvidias officiella sida
Varför WHQL om det inte ens detektas i windows?

För att allt nVidia lägger upp är inte certifierat?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Nej, för att det är fel på alla mina windowsinstallationer ;P

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

trevligt

Permalänk

jag fattade texten inte helt, men betyder detta att dom kommade X-1xxx korten har stöd eller att dom redan nuvarande korten hos köpare har stödet?

Permalänk

Ja, att dom gjort drivrutiner som gör att korten fungerar felfritt i Vista.

Permalänk

woot :D, skysst o höra såna saker

Permalänk

Intel har haft detta före ATi? Hela min bärbara dator med Centrino (Intel GMA945) har loggan: Designed for Windows XP Windows Vista capable.
Så det borde tyda på att Intel var först? Eller är det bara drivrutinerna specifikt nyheten handlar om?

Permalänk

Har detta nåt med DirectX 10 att göra? Eller måste vi vänta tills det kommer såna kort för att t.ex. kunna köra Crysis med högsta prestanda?

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem

Det är bara att drivrutinen är godkänd och testad enligt Microsoft för att användas i Vista och kan installeras utan att omkringgå deras drivrutinsvalidering vid installation.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

När ska de lägga lite mer krut på linux då?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Det är bara att drivrutinen är godkänd och testad enligt Microsoft för att användas i Vista och kan installeras utan att omkringgå deras drivrutinsvalidering vid installation.

Ska väl klara Aero också antar jag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

hehe linux^^ linux i all ära men det stödjer knappt några spel alls så varför skulle dom orka fixa bra drivare till det?? marknaden är nog nästintill obefintligg

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
hehe linux^^ linux i all ära men det stödjer knappt några spel alls så varför skulle dom orka fixa bra drivare till det?? marknaden är nog nästintill obefintligg

Linux kommer bli så jävla enormt, det är dags att ATi och friends inser det.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Linux kommer bli så jävla enormt, det är dags att ATi och friends inser det.

Jo, det har väl varit på väg att bli enormt ett antal år nu?

Edit: Inte för att jag har nåt emot Linux på nåt sätt, men det går rätt segt framåt för att vara på väg att ta över.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i