Permalänk
Medlem

1gig rikare men märker ingen skillnad

tjena! har precis fått nya minnen från komplett som jag beställde men jag märker ingen skillnad som i bf2 t.ex. har 4 stycken twinmos 512mb, pc3200. vad tror ni att problemet kan vara? det laddar lika snabbt som det gjorde innan osv.

Permalänk
Medlem

Re: 1gig rikare men märker ingen skillnad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv3n
tjena! har precis fått nya minnen från komplett som jag beställde men jag märker ingen skillnad som i bf2 t.ex. har 4 stycken twinmos 512mb, pc3200. vad tror ni att problemet kan vara? det laddar lika snabbt som det gjorde innan osv.

Vad har du system i övrigt och vilka inställningar kör du på? (upplösningen osv)

Permalänk
Medlem

jag kör alltid med dem lägsta inställningar i alla spel för att få den bästa fpsen (1024x768).

Permalänk

Det skall du inte behöva göra med ditt grafikkort.

maxa inställningarna på den upplösningen och joina en 64players server så skall du nog märka skillnad

Permalänk
Medlem

får nog ta och testa de sen

Permalänk
Medlem

la upp från 1024 till 2gig o klocka processorn så fick jag 12sekunder snabbare "verifiyng client data" brukar va först på plats ta flygplanet o hinner till deras bas innan de hinner ta sitt flyplan.

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv3n
jag kör alltid med dem lägsta inställningar i alla spel för att få den bästa fpsen (1024x768).

Va?! Du har värsta jävla gaming grafikkortet, men endå kör du på lägsta inställningar?!

Permalänk
Medlem

vissa spel tappar "känslan" när man maxar grafiken, det kan bli lite för mycket detaljer o skit men om man har bra hårdvara så är det ju ialla fall kul att kolla hur mycket man kan dra på

Permalänk
Medlem

allt handlar inte om upplösning för helvete *suck*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Va?! Du har värsta jävla gaming grafikkortet, men endå kör du på lägsta inställningar?!

Han kanske har en skärm som fungerar bäst i den upplösningen.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Han kanske har en skärm som fungerar bäst i den upplösningen.

Upplösningen skiter jag i, kör själv i samma upplösning. Men varför lägsta grafikinställningar när han skulle kunna maxa en hel del spel?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Upplösningen skiter jag i, kör själv i samma upplösning. Men varför lägsta grafikinställningar när han skulle kunna maxa en hel del spel?!

för att spelet ska flyta på bättre? dessutom har jag alltid kört med lägsta inställningarna och kommer alltid att göra. "publichoror" kör ju oftas med dom högsta inställningar spelar ingen roll vilket grafikkort dom har men eftersom jag spelar mycket träningar och matcher så kör jag med lägsta inställningar även på public. ja.. det beror ju själv vad man tycker

edit:
just i bf2 så kör jag 1024x768 men i andra spel så kör jag alltid med 800x600

Permalänk

Kniv3n:

Är själv en rätt casual gamer så jag gillar ju hög upplösning med mkt detaljer osv. Får runt 70-80 FPS i BF2 vilklet räcker mer än väl för mig.

Märker du alltså skillnad mellan tex 60 FPS och 100 FPS?

Visa signatur

E6300 m Schyte Ninja | Asus 7900GT m Zalman VF900-Cu| Abit Ab9 Pro | 2GB 5300 Kingston| Hiper 580W | Antec P180B | HDA Digital X

Permalänk
Medlem

får bara 40-50 fps men någonting annat som är konstigt är att jag får typ 60-80 fps när jag flyger flygplan eller helikopter.

Permalänk

kanske är så att ditt moderkort inte stöder 4 minnen i max hastighet utan sänker ner all ett snäpp lägre?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

hur då menar du?

Permalänk

Att då du har 400MHz minnen blir det som 333MHz minnen.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Stäng av växlingsfilen för guds skull!

Med 2gb minne och växlingsfil som jobbar datorn ännu segare, du använder ju ändå aldrig mer än runt 1.5gb...!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Stäng av växlingsfilen för guds skull!

Med 2gb minne och växlingsfil som jobbar datorn ännu segare, du använder ju ändå aldrig mer än runt 1.5gb...!

Ska han stänga av växlingsfilen? Vet inte mycket om sådant, men om jag har fattat allt rätt måste jag fråga dig, är du galen?!
Växlingsfilen är väl det som används när man har program på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Ska han stänga av växlingsfilen? Vet inte mycket om sådant, men om jag har fattat allt rätt måste jag fråga dig, är du galen?!
Växlingsfilen är väl det som används när man har program på?

Man kan säga att växlingsfilen fungerar som Ram fast på hårddisken, det finns inget program eller spel som kräver mer än 1.5-2gb ram så om du har 2gb ram, varför ha en växlingsfil på fler gb då?

Nej, har man 2gb ram så stänger man av växlingsfilen och datorn läser allt genom ram´et..

BF2 te.x laddar betydligt fortare med 2gb och utan växlingsfil.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Man kan säga att växlingsfilen fungerar som Ram fast på hårddisken, det finns inget program eller spel som kräver mer än 1.5-2gb ram så om du har 2gb ram, varför ha en växlingsfil på fler gb då?

Nej, har man 2gb ram så stänger man av växlingsfilen och datorn läser allt genom ram´et..

BF2 te.x laddar betydligt fortare med 2gb och utan växlingsfil.

jaha, så ifall jag stänger av växlingsfilen så kommer allt gå snabbare för att då använder den mitt ram minne istället för att gå via hårddisken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
jaha, så ifall jag stänger av växlingsfilen så kommer allt gå snabbare för att då använder den mitt ram minne istället för att gå via hårddisken?

Jag har alltid kört med 2gb och utan växlingsfil..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

för mig så känner jag ingen skillnad i BF2 förrens jag höjer alla inställningar till max... då hör man verkligen hur hårddisken knastrar när man vänder på sig lite (växlingsfil) stannar upp tills den har hunnit ladda fån växlingsfilen också. Så testa att höja till högsta så blir det nog skillnad mellan 1 och 2 Gig

Permalänk
Medlem

jaha? och hur stänger man växlingsfilen då? är inge bra på sånt ;x

Permalänk
Medlem

Start/kontrollpanelen/prestanda & underhåll/system/avancerat/"prestanda" Inställningar/avancerat/"Virtuellt minne" Ändra/ Markera sedan C: som antagligen har din växlingsfil och tryck på "ingen växlingsfil" och "Aktivera"..

Starta om burken och kramas med bruden resten av kvällen och fira!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NEJ, stäng inte av växlingsfilen. Oavsett hur mycket ram du har så kommer vissa program och windows fortfarande använda det vilket gör att datorn/programmet kan bli instabilt. Skyll på Microsoft.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
NEJ, stäng inte av växlingsfilen. Oavsett hur mycket ram du har så kommer vissa program och windows fortfarande använda det vilket gör att datorn/programmet kan bli instabilt. Skyll på Microsoft.

Det ger dessutom inte nästan någon prestanda vinst och går du över 2GB minnesanvändning och växlingsfilen är av så blir det VÄLDIGT segt.

Armstaff det må gå bra att för vissa stänga av swappen men det är ingen stor fördel men kan ge riktigt stora problem.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Det ger dessutom inte nästan någon prestanda vinst och går du över 2GB minnesanvändning och växlingsfilen är av så blir det VÄLDIGT segt.

Armstaff det må gå bra att för vissa stänga av swappen men det är ingen stor fördel men kan ge riktigt stora problem.

Well, prioriterar man spel så går det snabbare att te.x ladda kartor i BF2 då spelen använder aldrig över 1.5gb.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack och lov är XP så smart att det låter en del amatörer tro att det stänger av växlingsfilen, men den finns fortfarande eftersom den är nödvändig.
Och för de som tror att datorn blir snabbare utan, placebo-effekt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara