AMD stärker sin position i Asien

Permalänk
Melding Plague

AMD stärker sin position i Asien

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra för AMD

Men jag undrar om Intel verkligen tjänar på att ta bort rabatten vid stora kvantiteter. Nu släpper man ju in AMD och även om AMD har förlorat prestanda tronen växer de endå. Verkar gå bättre för AMD än Intel just nu

Permalänk

Haha, Intel har mer prestanda, men företagen väljer AMD

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Avstängd

När det gäller STORA pc-leverantörer är det endast priset som e avgörande. Det säljer på kvantitet inte på prestanda eftersom deras målgrupp med största sannolikhet är vanliga användare som inte bryr sig om vad som är i burken. de vill kunna surfa, spela lite spel och lite annat smått o gott.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Fortsätt o lura folket Dell, det har dom länge lyckats med, om alla visste att core2duo smiskar amd64 så skulle amd vara borta nu ^^

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
Fortsätt o lura folket Dell, det har dom länge lyckats med, om alla visste att core2duo smiskar amd64 så skulle amd vara borta nu ^^

gött, Intel och AMD kanske ska satsa mer på att göra dom billigaste processorerna istället för dom bästa

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
Fortsätt o lura folket Dell, det har dom länge lyckats med, om alla visste att core2duo smiskar amd64 så skulle amd vara borta nu ^^

Jag är övertygad om att alla är fult klara med att en CCR är betydligt snabbare än En Skoda Oktavia 1.6:a. Men ändå tillverkas bägge bilar och det finns en klar marknad med både de 2 bilar och en stor mängd andra ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Jag är övertygad om att alla är fult klara med att en CCR är betydligt snabbare än En Skoda Oktavia 1.6:a. Men ändå tillverkas bägge bilar och det finns en klar marknad med både de 2 bilar och en stor mängd andra ;).

Vad är en CCR och vad är en Skoda Oktavia 1.6 för något?

Permalänk
Medlem

Tror han menar koeningsegg och en vanlig skoda, stor skillnad prestanda mässigt. men dom har olika målgrupper. Core2duo är till datornörden som gillar att vara med i svängarna och vill sitta på det mesta. Gunnar som är 35 år och bara vill betala räkningar och surfa på aftonbladet har inget behov av en Core2duo

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
Fortsätt o lura folket Dell, det har dom länge lyckats med, om alla visste att core2duo smiskar amd64 så skulle amd vara borta nu ^^

Förritiden smiska amd64 upp pentium 4 i värmeutvecklingen, priset och prestandan, men folket köpte ändå pentium 4.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Vad är en CCR och vad är en Skoda Oktavia 1.6 för något?

koenigsegg CCR tillverkas i Kalmar och är bland världens snabbaste serie-tillverkade bilar.

Skoda är ett budget bilmärke (igentligen en fattigmans folkvagn) som ägs av VW concernen, octavia är namnet på en bilmodel. 1.6 står för cylindervolymen.

Permalänk

Att folk fortfarande inte förstår att det inte alltid handlar om Prestanda.

Titta bara på Ati och Nvidia, självklart.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Vad är en CCR och vad är en Skoda Oktavia 1.6 för något?

Jämför en ny Ferrari mot en Fiat då?

Som andra förtydligat handlar det inte om vad som är bäst utan vilken målgrupp det handlar om

Permalänk

Givet att folk signar med AMD nu när dom ligger i underläge, alla förväntar sig väl, precis som vi, att AMD snart släpper lös en värsting

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Jag tror att många sneglat åt Amd länge då de haft ledande teknik (inte bara bäst rå prestanda) väldigt länge nu och nu när dell väl släppt till så blir det fest för Amd. Nån slags "dragspelseffekt". Amd har dragit och dragit och nu släpper det äntligen.

Att Intel har prestandatronen just nu tror jag inte gör Amd överdrivet nervösa då det bara egentligen är vi entusiaster som har breda leenden med sin höga IPC och otroligt bra överklockmarginal.
Det som skulle kunna göra Amd nervösa är om Intel lyckas bra med sin kommande IMC och HT-efterapning vilket skulle bli ett stort hot mot Opteron på serversidan där de fortfarande har prestandatronen. Vilket har varit ett lysande långsiktigt drag från Amd. Men här ligger såklart Amd långt före i kunnande än så länge och HT är något av en standard särskilt nu när Ibm och Sun också hamnar på Socket 1207.

Lustigt att positionerna är mer eller mindre omvändna. Intel är snabbast men Amd säljer som aldrig för.

Permalänk
Avstängd

Jag är nöjd med min AMD 64 x2 4400+ så varför skulle jag bry mig om core2duo? det kommer att svänga en viss period till intel och en till AMD hela tiden. Min var bland dom snabbaste när jag köpte min processor, skulle jag göra som en del på sweclockers så skulle jag få byta cpu, moderkort och kanske minnen efter ett år kontinuerligt. Vem har råd med det om man inte har fast jobb? och besväret att sälja sina gamla datordelar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag är nöjd med min AMD 64 x2 4400+ så varför skulle jag bry mig om core2duo? det kommer att svänga en viss period till intel och en till AMD hela tiden. Min var bland dom snabbaste när jag köpte min processor, skulle jag göra som en del på sweclockers så skulle jag få byta cpu, moderkort och kanske minnen efter ett år kontinuerligt. Vem har råd med det om man inte har fast jobb? och besväret att sälja sina gamla datordelar

I ditt fall skulle jag inte byta hårdvara förrän AMD lanserar K8L eller Intel släpper 45nm.

Enda du skulle behöva är ett bättre grafikkort. Typ 7800GTX för APG..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
I ditt fall skulle jag inte byta hårdvara förrän AMD lanserar K8L eller Intel släpper 45nm.

Enda du skulle behöva är ett bättre grafikkort. Typ 7800GTX för APG..

Sorry det här blir rejält offtopic, men jag vill svara killens förslag

Jag kan inte hitta 7800GTX för AGP på buggy.nu och det jag såg för PCI-E hade 256MB RAM, det jag sparar till heter Gainward Geforce 7800 GS (ej retail) som har 7900 chip på det kortet + 512 MB RAM. Fattas bara en ca 1000:- som jag får den 14:e

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64