Produkttest: Logitech MX Revolution

Permalänk

Storleken på ytan spelar ingen roll, det är bara friktionskoefficienten och kraften som gör skillnad

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk
Medlem

Jag håller med många andra här, vad är detta för skämt?

Innovativ? Revolutionerande?

Knappast.

Finns inget med den musen som är nyskapande på något sätt. Löjligt att ens försöka rättfärdiga en massa extra mumbojumbo-funktioner när det redan finns enkla och smidiga lösningar för det.

Tum-scrollen är för övrigt löjeväckande. Näe, tillbaka till ritbordet Logitech, fiasko är vad detta är.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

Ni som sitter och skriver en himla massa negativt, hur många av er har egentligen använt musen några dagar?!? För mig är den revolutionerande, jag har inte bytt mus på typ tre-fyra år, och är nöjd med denna.
Priset, ska man ha design mm får man betala för det.
Och jag tror de flesta som är gamers här ändå kikar på något annat än en trådlös, för trådlöst=fördröjning.
Jag kompromissar gärna, tills det kommer något bättre. Jag vet ingen, och har inte sett något häftigare, på den här sidan 5000 spänn.

Visa signatur

N/A

Permalänk

Det är inne att gnälla på allt, så är det bara.

Jag hade köpt den medsamma om den funnits i trådversion. Ögonabums till och med. Samma gällde MX1000 också, men väntar fortfarande på trådversion av den med.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry

Det jag saknar är ett program som kan känna av olika musröelser, Det som har spelat Black and White förstår nog.

Att man gör en bestämd rörelse på skärmen bara så starats eller stängs vissa program eller olika funktioner.

Om någon vet nått sånt program så får dom gärna pm:a mig

Godmorgon btw.

Testa Mouse gestures
http://en.wikipedia.org/wiki/Mouse_gesture

Permalänk
Medlem

Den tumplattan som finns, låter den handen vila bättre på musen?
En vanlig mus tvingar ju en att antagligen vila tummen mot skrivbordet lr trycka den mot musens sida. En skön avlastning har jag i åtanke. Finns den?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweTrance
Ni som sitter och skriver en himla massa negativt, hur många av er har egentligen använt musen några dagar?!? För mig är den revolutionerande, jag har inte bytt mus på typ tre-fyra år, och är nöjd med denna.
Priset, ska man ha design mm får man betala för det.
Och jag tror de flesta som är gamers här ändå kikar på något annat än en trådlös, för trådlöst=fördröjning.
Jag kompromissar gärna, tills det kommer något bättre. Jag vet ingen, och har inte sett något häftigare, på den här sidan 5000 spänn.

Om jag säger att blå och rosa är samma färg, så är det alltså ok att säga att du har fel när du påpekar motsatsen eftersom du inte har stått och stirrat på en massa rosa och blå väggar innan för att konstatera att de skiljer sig åt?

Det mesta av det negativa gäller ju inte musen i sig, utan hur den framställs. Nu vet inte jag vad du räknar som revoltion men "nöjd" är nog inte vad många skulle klassa som det tror jag. Det ska nog till mycket mer än att man är sådär lagom nöjd. Kanske (ett stort kanske) att den är en gnutta innovativ, men det verkar ha mer med mjukvaran att göra än själva musen, och någon revolution är det ju knappast. Det är fortfarande en klump man ska föra runt på en matta och klicka på, precis som det alltid har varit.

Det som däremot är negativt är att den framställs som detta, som innovativ och revolutionerande. Både för att det rent ut sagt är en lögn, och för att massor av folk kommer gå på det, köpa den, och sen kommer vi bli översämmade av liknande saker eftersom företagen ser att det säljer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag köpte musen idag, och är efter någon timmes användning fortfarande nöjd. Även om jag trodde att tumhjulet skulle vara ivägen och att jag inte alls hade någon användning för någon av de nya funktionerna.

Edit:
Jag förstår inte hur recensionen kan säga att räckvidden är dålig. Räckvidden på min är mycket bra. Jag kan stå utanför mitt rum med musen och ändå funkar det. Då sitter ändå usb mottagaren på baksidan av datorn inklämd i en hörna.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
ALLA skrollhjul på möss är mekaniska...

Nej, vissa är optiska. I Logitech MX 510 är scrollen perforerad och en optisk sensor läser sedan av. Razer har dock mekaniska scrollhjul som avläses via en pott.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Jag är jädrans nöjd med min MX Revolution, och några problem med räckvidden är det inte, jag kan ligga i sängen 3 m bort och det tenderar inte till dålig signal, gott grepp är det i den me:)

Visa signatur

MVH: chrilleh
Antec 1200| Asus Maximus III Formula| Intel i5-760 2.8GHZ@4.07GHZ| ASUS Geforce GTX 480 1536MB| Kingston HyperX 4x2GB DDR3 1600MHz | Corsair Force 120GB SSD| Corceair Nova 64GB SSD| WD 2TB SATAII| Seagate FreeAgent Goflex 1TB Extern| Samsung Syncmaster 2333SW

Permalänk
Medlem

hmm tycker folk klagar som fan, har man provat scrollen så byter man en mus,
eller två om tjejen klagar

riktigt trevlig är ju mx rev. iaf..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Knäckte recievern till min MX Revolution och Logitech hävdar att de inte säljer dom separat, så va j*****t försiktiga med den om ni flyttar på den mycket! (Som dagligen mellan en laptop/stationär.)

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB