Fujitsu Siemens släpper minidator

Permalänk
Melding Plague

Fujitsu Siemens släpper minidator

Tillverkaren Fujitsu Siemens har idag släppt en dator som tävlar med Mac Mini. Det är en väldigt liten dator som trots storleken erbjuder Intel Core Duo-processor och DVD-brännare.

Läs nyheten: Fujitsu Siemens släpper minidator

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

s0et
Vill ha

Permalänk
Medlem

Det såg ju trevligt ut.

Antar att de är något fjuttigt integrerat grafikkort i en sådan här liten pryl?

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Vill veta grafikkort. Annars lär företag som bara kör win/office och orderprogram älska maskinen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Vill veta grafikkort. Annars lär företag som bara kör win/office och orderprogram älska maskinen.

Fujitsu Siemens skrev inte grafikkort i sitt pressmeddelande, men det handlar om Intel GMA 950 som sitter i i945GM-styrkretsen.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

för dyr för den hårdvaran. hade den haft bra mediacenterfunktionalitet så hade dock priset varit ok

Permalänk
Medlem

Inte särskilt snyggt, tacka vet jag Mac Mini. Tråkigt att andra tillverkare inte kan komma på något eget..

Permalänk
Medlem

För dyrt för den hårdvaran som nån annan sa, sen tycker jag varken tangentbordet eller skärmen går ihop med burkens färgschema. Men skönt att vi slipper Apple vitt iaf.

Jag hoppas att Ati's RS700 (kommer inte exakt ihåg namnet) med inbyggt X700 kommer släppas till Intel plattformen, eller varför inte använda X1700. För intels 950 grafik duger inte alls, och inte heller deras kommande DX10 grafik verkar vara bra ens på pappret.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
För dyrt för den hårdvaran som nån annan sa, sen tycker jag varken tangentbordet eller skärmen går ihop med burkens färgschema. Men skönt att vi slipper Apple vitt iaf.

Jag hoppas att Ati's RS700 (kommer inte exakt ihåg namnet) med inbyggt X700 kommer släppas till Intel plattformen, eller varför inte använda X1700. För intels 950 grafik duger inte alls, och inte heller deras kommande DX10 grafik verkar vara bra ens på pappret.

Menar du Intel GMA X3000? I så fall kan jag inte annat än att hålla med. De verkar ha fått revidera kretsen ett flertal tillfällen nu. Från en hyfsad krets till rena skitet ..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
För dyrt för den hårdvaran som nån annan sa, sen tycker jag varken tangentbordet eller skärmen går ihop med burkens färgschema. Men skönt att vi slipper Apple vitt iaf.

Jag hoppas att Ati's RS700 (kommer inte exakt ihåg namnet) med inbyggt X700 kommer släppas till Intel plattformen, eller varför inte använda X1700. För intels 950 grafik duger inte alls, och inte heller deras kommande DX10 grafik verkar vara bra ens på pappret.

vadå? Färgschemat stämmer väll till 100%? Tycker dom passar bra ihop, men kommer då inte köpa den för det

Permalänk

Det där var oerhört dyrt... Bara 512MB och 40GB HDD, för 7000:-?!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrchisholm
vadå? Färgschemat stämmer väll till 100%? Tycker dom passar bra ihop, men kommer då inte köpa den för det

Svart och silver tycker jag passar med svart och silver. Nu är ju burken svart och silver medan skärmen verkar bara vara silver.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Oj! Är det redan första april?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Det klart det kommer vara 2st X1900XTX i CF i denna, för alla datorer är till för att spela på! Finns väl inget annat?

Eller ojdå. Ett X1300 t.ex. räcker ju för HD-material om jag inte minns fel, och det är nog det som denna är tänkt för. Som HTPC alternativt som kontorsdator. Liten, nätt och billig... kan man hoppas!

Edit:
"Datorn bygger på Intels mobila plattform vilket gör den både tyst och strömsnål."

Nej, att den är byggd på intels mobila plattform säger INGENTING om ljudnivån på den. Det enda det säger är att den är ett bra utgångsmaterial.

Tyvärr gör 90% av alla utvecklare fel. Till en kokplatta (prescott) använder de enorma kylare med 120mm fläktar. Till en Core Duo som drar mycket mycket mindre ström har man mindre kylningsbehov och använder därför en 40mm fläkt. Mycket svalare - samma ljudnivå, och ett helt värdelöst förvaltat utgångsmaterial.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

skojsigt,.

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk

Dyr o ful!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk

Klent med 512mb ram, räcker knappast för HD upplösning.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Habegäret är väckt, dock aningen dyr för min smak. Någon som vet om man kan slänga ihop en liknande maskin själv, till ett mer humant pris?

Visa signatur