OCZ lanserar sli-moduler

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar sli-moduler

Minnestillverkaren OCZ lanserade nyligen minnesmoduler som är designade för att köras i Nvidias sli-plattform. De har en frekvens om 1066 megahertz och xtc-kylflänsar samt stöd för Enhanced Performance Profiles (EPP).

Läs nyheten: OCZ lanserar sli-moduler

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sen när funkade inte vanliga minnen till en SLI-plattform ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Oh herregud! Det här är precis som de där ATI's CF ready minnen. Fast nu för nVidias SLI.

Idiotiskt...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Sen när funkade inte vanliga minnen till en SLI-plattform ?

dom funkar nog dom med:P tror dom här minnena är till för entusiaster som clockar och vill få ut det mästa av sina SLI riggar.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Vad vet jag. Kanske är stora "rip of the consumer day" ?

Permalänk
Medlem

Stödjer nåt nVidia moderkort dem än?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Stödjer nåt nVidia moderkort dem än?

"Då de stödjer EPP-tekniken rekommenderas det att ett Nvidia Nforce 590 SLI används till dem".

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Har OCZ någon svensk återförsäljare?

Permalänk
Medlem

Hmm, varför skulle vanliga minnen funka sämmre? SLI-stickorna är presis samma sak bara att det står "SLI" på en lapp eller nått man får med dem.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Msh!
Hmm, varför skulle vanliga minnen funka sämmre? SLI-stickorna är presis samma sak bara att det står "SLI" på en lapp eller nått man får med dem.

Precis! .. Bara re-brandade OCZ Premium minnen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Msh!
Hmm, varför skulle vanliga minnen funka sämmre? SLI-stickorna är presis samma sak bara att det står "SLI" på en lapp eller nått man får med dem.

De stödjer olika profiles, typ om du ställer in minnena att typ köras i 400 mhz så väljer bioset automatiskt de lägst timings som minnen klarar i den hastigheten (så ska det funka iaf). Så du själv slipper sitta och testa dem i olika timings.

funky_monkey: Jag måste verkligen börja läsa nyheterna noga

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

PR.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

funky_monkey: Jag måste verkligen börja läsa nyheterna noga

aaaah gambit(gillar din avatar:P)

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
De stödjer olika profiles, typ om du ställer in minnena att typ köras i 400 mhz så väljer bioset automatiskt de lägst timings som minnen klarar i den hastigheten (så ska det funka iaf). Så du själv slipper sitta och testa dem i olika timings.

funky_monkey: Jag måste verkligen börja läsa nyheterna noga

Det är ju rätt logiskt. Bör inte alla minnen köras i så låga latenser som det tillåts? Tillverkaren borde ju testa det INNAN de släpper minnena, och automatiskt sätta en passande SPD-tabell.

Detta är ett sätt för entusiaster med mycket pengar och lite ork/intelligens att automatiskt välja något med bra prestanda, till ett ännu dyrare pris.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu är väl det bara och vänta på SLI-kompitabla musmattor för att få ut det allra bästa ur sina kort...

Permalänk

asså det är ju 1/10 som har "SLI" om inte mindre...
så det är en "produkt" till dom som vill lägga pengar på nått man inte behöver..:/

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

minnen är överskattat! .

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk

beror väll på vad du ska ha dom till?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
minnen är överskattat! .

Hur kom du fram till det?
Min dator funkar skitdåligt utan.

Visa signatur

Gigabyte GA-M59SLI-S5 nForce 590 SLI // AMD Athlon 64 X2 4600+ // Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB // Gainward GeForce 7950GX2 1GB //

Permalänk

EPP-tekniken finns väl bara i 590 SLI kretsarna? Och det är ju nån teknik för att optimera minnena, kommer inte ihåg vad det var, men det är iaf tänkt att om man har minnen med stöd för EPP så skulle nått bli bättre på dessa moderkort, finns säkert någon här som kommer ihåg detaljerna.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Det är dom första plug n' play minnen tillsammans med ati's. roligt åt vilket håll marknaden rör sig hehe
för min del kommer jag inte köpa jättedyra minnen. huvudsaken är att du har mycket ram minne och inte snabbt ram minne.
har 2 gb ram av nåt märke jag inte kommer ihåg.
och så konstigt nog funkar datorn ändå.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Men, jag väntar på sli kalsonger annars får det vara.
Det här jävla sli tramset måste få ett slut någon gång.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett SLI moderkort för att jag ville ha plats för grafikkortet i lådan. så att den kan andas riktigt men jag skulle aldrig köpa ett kort till.
jag tror sli och crossfire finns bara för att tvinga på oss spel som inte kommer funka utan det.
men nu har dom ju hittat ett sätt och tvinga oss att köpa nytt system med vista och dx10 som inte ska funka i xp.
varför skall inte dx10 funkar i xp???
sjukt tycker jag

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det är ju rätt logiskt. Bör inte alla minnen köras i så låga latenser som det tillåts? Tillverkaren borde ju testa det INNAN de släpper minnena, och automatiskt sätta en passande SPD-tabell.

Detta är ett sätt för entusiaster med mycket pengar och lite ork/intelligens att automatiskt välja något med bra prestanda, till ett ännu dyrare pris.

Hej!
Alla minnen är inte exakt likadana. En del minnen har lite sämre kapacitorer, svagheter i kretsar (dock ytterst små variationer), så man kan inte säga att en specifik ram-serie klarar 235mhz @ 2-2-2-6 som exempel. Utan olika minnen presterar (lite) olika. Det är samma med processorer.

Permalänk

Mycket sitter i skallen också, visst fan finns det dom som köper bara för att det står som det står Jag kan själv erkänna att jag blir extra sugen när jag läser sånt.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
Mycket sitter i skallen också, visst fan finns det dom som köper bara för att det står som det står Jag kan själv erkänna att jag blir extra sugen när jag läser sånt.

Helt sant ...och ja, jag med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
aaaah gambit(gillar din avatar:P)

Haha gör du? Eller va? Har du haft den tidigare?

Ati minnena och SLI ready minnena har inget gemensamt, vissa verkar tro det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

nej jag har inte haft den. gillar den ändå påminner mig om en sak(hangs back and smiles in a disturbingly comfty way)

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
nej jag har inte haft den. gillar den ändå påminner mig om en sak(hangs back and smiles in a disturbingly comfty way)

Haha nu kommer jag sitta och grubbla hela natten på vilka sjuka grejer det kan vara. Oh the pain!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Haha nu kommer jag sitta och grubbla hela natten på vilka sjuka grejer det kan vara. Oh the pain!

the pain the pain ohhh the agonizing pain.:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"