Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Du verkar nog ha en rätt skevbild av vad smyggreklam är för något. Här ska du få ett exempel:

Att killen dessutom har Iriver.Nordic över allt i sitt namn och beskrivning måste dessutom vara väldigt uppenbart. Det är knappast så att han springer runt här på forumet under synonymen "styggpojke" och gör reklam.

Det är upp till konsumenten att såla bort säljsnacket och se faktan.

Okej fel formulerat. Han marknadsför i smyg. För dig som verkar blind för detta uppfattas personen som "snäll människa som svarar på frågor om en produkt...ja så bra! tycker iriver är bra!"

Det du inte förstår käre morkis, är att det är marknadsföring i grund och botten. Oavsett om det för dina ögon inte ser ut som han ger "reklam" eller att du uppfattar han som faktiskt objektiv, så måste du förstå att i slutskedet så ger det iriver goodwill (ett begrepp du kanske inte stött bekantskap med) att ha en sån här nisse som snällt och gulligt svarar på alla frågor om en produkt (i ett nyhetsforum!!). Så- goodwill. Som i sin tur gynnar företaget vars produkt fanns med i en nyhet på sweclockers. Tycker detta ska vara ett fritt forum och att yttre krafter inte skall försöka "tjäna" på att ha en nisse som driver folk åt att dra sig åt deras produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gyllengahm
Okej fel formulerat. Han marknadsför i smyg. För dig som verkar blind för detta uppfattas personen som "snäll människa som svarar på frågor om en produkt...ja så bra! tycker iriver är bra!"

Det du inte förstår käre morkis, är att det är marknadsföring i grund och botten. Oavsett om det för dina ögon inte ser ut som han ger "reklam" eller att du uppfattar han som faktiskt objektiv, så måste du förstå att i slutskedet så ger det iriver goodwill (ett begrepp du kanske inte stött bekantskap med) att ha en sån här nisse som snällt och gulligt svarar på alla frågor om en produkt (i ett nyhetsforum!!). Så- goodwill. Som i sin tur gynnar företaget vars produkt fanns med i en nyhet på sweclockers. Tycker detta ska vara ett fritt forum och att yttre krafter inte skall försöka "tjäna" på att ha en nisse som driver folk åt att dra sig åt deras produkter.

Okej, för det först. Dropa den här moderata överklass attityden som ni Lidingöbor än en gång visar er besitta. För det andra, jag är inte blind, en sådan kommentar ska inte komma från någon som inte ens kunde forumlera vad smyggreklam är för något.

Jag vet att han bedriver reklam, men han gör det öppet. Gav dig Iriver logotypen under hans namn inte dig den hinten? Eller det faktumet att han förklarade det i början av tråden?

Ser att du är registerad så sent som i september. Ett het tips; Tycker du inte om företag eller personer med anknytning till företag bedriver reklam, då har du nog hamnat på fel forum. Besök för gudsskull inte Konsument delen av forumet, eller någon tråd där Iriver, JoS, db.com eller Komplett.se nämns... du kanske får hjärtsvikt då.

Och för sista gången. Killen har fått lov av redaktionen att bedriva vis verksamhet i tråden. Skulle han överträda gränsen för vad som är tillåtet så kan jag lova dig att moderatorerna här kommer åtgärda det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Han extraknäcker inte, han är heltidsanställd av iRiver Nordic som innesäljare, som jag har förstått det. Det ingår förmodligen i hans arbetsuppgifter att vara representant för iRiver Nordic på såna här diskussionsforum, eftersom användarfrågor har en tendens att dyka upp även här. Att han gör det på ickebetald arbetstid är väl hans val. För ett tag sedan var han fortfarande reggad som privatperson och sökte sig som jag förstod det till Sweclockers innan han blev anställd på iRiver Nordic. Efter att han började där ändrades hans inloggning till sean.wiklund för att folk skulle fatta varifrån han kom.

Tack för klargörandet Genome. Allt du skriver stämmer till 100 procent. Jag är som sagt en eldsjäl och sitter även på min lediga tid och svarar på frågor. Jag får däremot inget "extra" varken i lön eller på annat sätt för att jag hänger på forum på min fritid.

Citat:

En fråga till Sean: kommer denna version av Clix att vara kompatibel med WMP11-synkning?

Absolut! Det är en MTP-variant så det är faktiskt krav på Winows Media Player. Den som vill köra UMS får titta på någon annan modell då det ser mörkt ut med möjligheten att kunna switcha mellan MTP och UMS för Clix.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
För det andra, jag är inte blind, en sådan kommentar ska inte komma från någon som inte ens kunde forumlera vad smyggreklam är för något.

Vet du vad, jag orkar inte med dig längre. Du har redan bevisat dig vara mindre än tio år. Och med hänvisning till citatet så verkar du hur som helst halft ordblind för upprepade gånger skriver du smyggreklam Men men, lev vidare du och ha det gött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gyllengahm
Vet du vad, jag orkar inte med dig längre. Du har redan bevisat dig vara mindre än tio år. Och med hänvisning till citatet så verkar du hur som helst halft ordblind för upprepade gånger skriver du smyggreklam Men men, lev vidare du och ha det gött

Du kallar mig ordblind? Då borde du alltså lida av både dyslexi och ren idioti eftersom du saknar förmågan att stava till "halvt". Så vit jag kommer ihåg rätt så avförde man "F:et" för si så där 60 år sedan.

Btw: Så tycker jag du ska "för egen heder", som du så fint skrev på förra sidan, avregisterar dig själv.

Permalänk
Hedersmedlem

Lugna ner er i tråden får jag se mer tjafs blir det varningar och avstängningar

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

WOOOOOOOW!!!! MTP!!!! LIKA SMART SOM........AAAAAAAIDS!!!

Varför förstöra en så fin sak med en så ful idiotide'?

Sorry Iriver, men jag köper aldrig en mp3spelare av er någonsin igen ser det ut som.

Det första jag gjorde med min T10 var att ta bort MTP, nog för att garantin slutade gälla. Men jag gillar när mina saker funkar. Det ska inte ta 10-20 sekunder att föra över EN mp3'a på 3 MB.

Köp inget med MTP, när ni N-lite'at erat WinXP för att slippa Windows Media Player så vill ni nog inte installera en ÄNNU sämre version av programmet för att kunna använda eran mp3spelare som ni betalade 2000+ KR för.

Det är dagsens sanning!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard Det första jag gjorde med min T10 var att ta bort MTP, nog för att garantin slutade gälla. Men jag gillar när mina saker funkar. Det ska inte ta 10-20 sekunder att föra över EN mp3'a på 3 MB.

Bara så du vet så försvinner inte garantin när du switchar mellan MTP och UMS. Bara ett litet klargörande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Du kallar mig ordblind? Då borde du alltså lida av både dyslexi och ren idioti eftersom du saknar förmågan att stava till "halvt". Så vit jag kommer ihåg rätt så avförde man "F:et" för si så där 60 år sedan.

Btw: Så tycker jag du ska "för egen heder", som du så fint skrev på förra sidan, avregisterar dig själv.

Jisses vilken grabb, denna morekiss! Jag som tycker om den mentalitet som präglas av skåningar.. du vänder verkligen upp och ner på en hel del.
Men men, det finns ju -alltid- undantag

Tjolahopp. Morekiss ^^

edit: wow, nu när jag reflekterar över det hela.. jag pratade om skåningar :)... well jag kan säga att jag aldrig mött en så aggressiv gestalt någonsin. Urk, att man inte mår illa själv av att vara så negativt lagd alltså. Jaja. Onödigt att wasta tid på dig grabben, back till verkligheten

ps. det finns charmkurser (riktar inte det till någon specifik...:) ds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gyllengahm
Jisses vilken grabb, denna morekiss! Jag som tycker om den mentalitet som präglas av skåningar.. du vänder verkligen upp och ner på en hel del.
Men men, det finns ju -alltid- undantag

Tjolahopp. Morekiss ^^

edit: wow, nu när jag reflekterar över det hela.. jag pratade om skåningar :)... well jag kan säga att jag aldrig mött en så aggressiv gestalt någonsin. Urk, att man inte mår illa själv av att vara så negativt lagd alltså. Jaja. Onödigt att wasta tid på dig grabben, back till verkligheten

ps. det finns charmkurser (riktar inte det till någon specifik...:) ds.

Få se här.... Osammanhängande textstycken, brist på argument, avsaknad på självkritik, stavfel och mer förolämpningar.

Japp, typiska symptom på underutbildade 13-åringar som med största sannolikheten bor hemma hos mamma.

Permalänk
Medlem

Men ge er för helvete. OMSTART!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hedersmedlem

Gyllengahm och MOrKiz får varsin varning pga fortsatta påhopp, trots Najks tidigare uppmaningar om lugn och sans i tråden.
Läs §1 i reglerna -> http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Åter till diskussion av topic!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Gyllengahm och MOrKiz får varsin varning pga fortsatta påhopp, trots Najks tidigare uppmaningar om lugn och sans i tråden.
Läs §1 i reglerna -> http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Åter till diskussion av topic!

Fult kanelbulle. Fult. Jag trodde detta var ett öppet forum. Jag har inte ägnat mig åt påhopp. Om det är någon av mig & morekis som är otrevlig så är väl det inte jag iaf. Så fult.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gyllengahm
Fult kanelbulle. Fult. Jag trodde detta var ett öppet forum. Jag har inte ägnat mig åt påhopp. Om det är någon av mig & morekis som är otrevlig så är väl det inte jag iaf. Så fult.

Så att använda nedsättande språk till mig och sean är inte att vara otrevligt?
Btw: Mitt nick stavas MOrKiz!

Du kanske ska lära dig läsa reglerna. Har du problem med moderingen så ska detta tas med Kanel i PM

Permalänk
Avstängd

off:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gyllengahm
Fult kanelbulle. Fult. Jag trodde detta var ett öppet forum. Jag har inte ägnat mig åt påhopp. Om det är någon av mig & morekis som är otrevlig så är väl det inte jag iaf. Så fult.

öppet forum betyder väl inte att du kan gå emot moderatorernas vilja?

ontopic

hur blir det att glo på film på denna?
15 fps låter segt?
fast vill man se på film kanske man borde köpa en bärbar dvd iofs.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
off:

öppet forum betyder väl inte att du kan gå emot moderatorernas vilja?

ontopic

hur blir det att glo på film på denna?
15 fps låter segt?
fast vill man se på film kanske man borde köpa en bärbar dvd iofs.

Hej igen!

Läser du både tester, recensioner eller åsikter från konsumenter får du till svar att det går alldeles utmärkt att titta på film på U10:an (av majoriteten i alla fall, sen finns det alltid undantag). Det är mycket skärmens skärpa som gör det.

Vart gränsen går för dig, storleksmässigt för att kolla på film måste du nästan komma fram till själv. Film är bäst på bio tycker jag, men när jag pendlar en halvtimma till och från jobbet så fungerar 2,2" väldigt bra och är ett gott substitut.

15 FPS kanske låter segt, men det behöver inte alls vara det. Vid snabba panoreringar eller extremt mycket detaljer så kan det stundtals hacka till men annars fungerar det bra. Följande videofil ligger med i U10:an när du beställer den. Om du rippar en DVD-film så blir resultatet bättre:

http://forum.iriver.se/files/iriverproducts.avi

Bäst av allt är som alltid att gå till en butik och jämföra spelaren med andra kombatanter och alternativ.

Trevlig fortsatt söndag!