Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Det där är antagligen siffror där man räknat i t.ex ATI's 9600-serie och nVidias 6600-serie som "Performance".

Som high end-kort i min mening är det top of the line jag åsyftar.. T.ex ATI's XTX och nVidias GTX, dvs kort med 256-512MB RAM och högprestandakärna..Typ kort för över 3500:-
Kika lite HÄR, räkna och begrunda från vilka kort det trillar in mest cash.
28 656 nVidia 7800 a' 3500:-/styck eller 78 439 nVidia 6600 a' 1500:-/stycket, bara som ett räkneexempel. Lägg därtill alla andra mid end-kort från nVidia.

När du sa mid end så tog jag det som att du menade mainstream.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

3dfx och glide får ta och återuppstå fast med namnet 3DXf eller nått ;=)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
När du sa mid end så tog jag det som att du menade mainstream.

Det gjorde jag också..
Mid end, mainstream, Hem-PC OEM, medelmåttiga kort.. Typ 1000-2000:-/Styck..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Det där är antagligen siffror där man räknat i t.ex ATI's 9600-serie och nVidias 6600-serie som "Performance".

Fel. Performens är t ex X1900GT/X1800GTO. Enthusiast är X1900XT/XTX och X1950XTX. Mainsteam är X1600Pro/XT och X1650Pro. Och value är 1300-serien.

Så ATI's 9600-serie och nVidias 6600-serie skulle tillhöra Mainsteam, vid den tiden då de släpptes.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Det gjorde jag också..
Mid end, mainstream, Hem-PC OEM, medelmåttiga kort.. Typ 1000-2000:-/Styck..

Kolla cirkeldiagrammet en gång till. Det är uppdelat i fem delar: "Performance and enthusiast", "Workstation", "Mainstream", "Integrated" och "Value"

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Kolla cirkeldiagrammet en gång till. Det är uppdelat i fem delar: "Performance and enthusiast", "Workstation", "Mainstream", "Integrated" och "Value"

Det hela är lite av en tolkningsfråga om var man lägger endera kortet..
Vad jag menar är att grafikkortsmakarna drar in mest kosing på, är vad jag kallar mainstream eller Mid end om man så vill, dvs kort i intervallet 1000-2000:-
Med high end menar jag typ ATI's X1900XTX och 7900GTX (Senaste halvåret, det byts ju ut i ganska rask takt.), och dessa kort blir inte företagen feta på, p,g,a de små serier som görs av dessa.
Kika bara på steams survey ( http://www.steampowered.com/status/survey.html ) där ser man lite snabbt och på ett ungefär vilka kort som säljer mest..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Jag skiter fullstädigt i grafikkort.
Dem som har tillverkat dem absolut bästa chipseten till AMD är Nvidia förutom ASUS VIA A7V som är och förblir det bästa AMD kortet någonsin.

Kom ihåg NF1.
NF2 som var FSB 200, Memory timings 2-2-2@200Mhz, AGP/PCI@66/33Mhz låsta frekvenser.
Allt detta var Nvidias förtjänst INTE Intel eller ATI

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

AMD köper ATI, Intel köper Nvidia...
förutom små detaljer (och hur man spinner det hela) tycker jag iaf att det verkar väldigt lika köp..

De som inte klagade på AMD; borde nog inte klaga nu??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Hoppas dom gör det, så ni AMD + nvidia fan boys, vet hur det känns, när AMD köpte ATI.

Det var AMD som började att sabba, för mej & andra, så dom är onda enligt mej.

Jag vill inte att AMD ska få fina chip från både ATI & Nvidia, så Intel får det Crap som blir över.

Hade hällre sätt Intel + ATI, men det e ju kört :o(

Öhhhh......
På vilket sätt förstördes din tillvaro i livet när AMD köpte ATI?

Detta låter som värsta idoldyrkan som fanns på 80 o 90tal där brudar tog livet av sig bara för att IDOLEN hade skaffat en flickvän.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.