SweClockers top 50-spellista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
(om Total annihilation):

Håller helt och fullständigt med. Nu var jag nog inte med och röstade den här gången men Totan Annihilation har varit nummer 1 på min egen lista sen våren/sommaren 1998 (då jag köpte det tror jag).
Det kommer aldrig komma något spel som kan ersätta det. När jag är 50 år ska jag fasiken ha en dator som man kan köra total på.
Det skulle vara så enormt skönt om källkoden skulle släppas, även om jag tror chansen är mikroskopiskt eftersom det nu är atari som äger rättigheterna till det (?).

Jag hoppas jättemycket på supreme commander, det kan bli ett enormt komplement men ersätter nog inte Total Annihilation.
TA forever

Unreal Tournament (99) fanns med på listan. Jag är väl ingen höjdarfan av det men UT2004 gillar jag skarpt. Motorn och allt. Det var rätt många saker som inte fanns i konkurrentspelen när det släpptes våren 2004. T.ex. text-to-voice av chat message osv, röststyrning av botar (inte så avancerat men ändå).

Unreal Tournament 2007 och Supreme Commander är de enda jag längtar till.

Vill nog göra några tillägg till UT207 och SC. T e x så är Enemy Territory - Quake Wars och Warhammer - Mark of Chaos några mycket åtråvärda godbitar som är på g.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
Usch, har aldrig förstått hur Half-Life alltid kommer etta. Så bra var/är det verkligen inte.
Att BG2 kommer först på 20:e plats är helt åt h-vete också.

Förövrigt lanserades väl inte Diablo II år 2003?

Det är inte din personliga lista, utan flera personers..

Jäkla tur att det inte är någon nasse värld där alla måste tycka samma sak

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det är inte din personliga lista, utan flera personers..

Jäkla tur att det inte är någon nasse värld där alla måste tycka samma sak

Det är ju bara det att alla tycker samma sak som är så skrämmande egentligen En sån här lista går ju att förutse lika mycket som det går att förutse vilka som ligger på singellistan när det gäller musik.

Om vi skulle dela in listan i olika åldersgrupper skulle 15-18 bestå av just den här listan. 19-23 lite annorlunda och 24-30 helt annorlunda.

Men här på sweclockers så består större delen av medlemmarna av en 15-20 åringar (gissning) så resulataten är ganska klara.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är fel att ha en topp 50 lista över alla spel det vorre vara bättre att dela in dom i olika gangrar.

Strategi:
1. Civ I, C&C & C&C RA

Rollspel:
1. Baldersgate 2

Shoot:
1. Doom 2

OSV...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det är inte din personliga lista, utan flera personers..

Jäkla tur att det inte är någon nasse värld där alla måste tycka samma sak

Herregud, jag har inte ens orken att förklara för dig vad jag menade.

Permalänk
Medlem

Jösses. Den listan måste domineras av folk med åldern 12-14. Monkey Island ett någon? Jag har för helvete kvar min 486:a för det. X-wing collectors edition anno 1993? Ännu en anledning att ha kvar gammal hårdvara.

Jag instämmer till fullo med alla som sörjer att Total Annihilation inte var med på lista. Härregud vad jag hårdspelade det när jag var liten. Så jäkla bra. *smeker orginalbox med skivor*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Att kalla Diablo för RPG för oss RPG "nördar" är som att kalla Civilization för RTS eller något värre

Och 7 RPG spel av 50 är väl inte mkt? Snarare så att det är för mycket FPS spel på listan kanske. Dagens ungdom

Observera att jag tog med D2 tillsammans med Q1 och HL, det var mer för att visa på exempel som låg relativt bra till i listan och att även jag hade spelat dem och tyckt de var bra. Och för att visa att jag inte var nån insnöad civfanatiker som bara spelade det och därför ville se det på listan.

Vet att det finns betydligt mycket mer avancerade RPG:s än D2, men det brukar ändå räknas dit då man pratar om det i allmänhet då det är speltypen som ligger närmast.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Jahaja, själv tycker jag System Shock 2, Deus Ex och Thief är bland det bästa som gjorts. Inget av dom spelen är med på listan
Nu väntar jag på BioShock. Det kanske kan dyka upp på nästa lista

Kunde ha varit jag själv som har skrivit ovanstående. Thief räddade mitt spel intresse.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Inte konstigt

Det är ju inte så konstigt att HL1 och HL2 hamnar så högt på listan om man räknar in de som röstade på alla moddar till originalspelets röster. Counter-Strike lär ju kamma in en hel del röster.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av novatron
Jag tycker det är fel att ha en topp 50 lista över alla spel det vorre vara bättre att dela in dom i olika gangrar.

Strategi:
1. Civ I, C&C & C&C RA

Rollspel:
1. Baldersgate 2

Shoot:
1. Doom 2

OSV...

Håller heltohållet med.
Tycker dock att NWN fattas på listan.

Visa signatur

With no sacrifice, there can be no victory

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Sant sant sant! Varför är inte det med på listan!? Blir så ledsen.

För mycket ungt folk här.

Ja helt klart!

om nån villspela lite så PMa mig !

Visa signatur

Nätverksnörd