Permalänk
Medlem

Det piper från USB-porten?

Hej!

Jag har ett Epox-moderkort (EP-8HDA5J tror jag det är, men inte säker) till min HTPC. Nu har jag ett väldigt skumt problem. Idag skulle jag koppla in en fjärrkontroll (M-play Mini), som kopplas via en IR-mottagare till USB-porten, och allt går bra tills jag startar programet som hanterar signalerna. Då hör jag ett väldigt högfrekvent pip från datorn (typ som med en gammal tv). Stänger jag av programmet (men har kvar mottagaren i USB-porten) så slutar det pipa.

Grejen var att exakt samma sak hände när jag kopplade in ett Logitech Dinovo. När jag körde med drivrutiner från en viss tillverkare pep det, men tog jag bort dessa försvann det.

Någon som varit med om nått liknande?

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk

Tjena,

Jag har precis samma problem fast med ett Asus kort och nätverksporten.
Piper som fan när kortet är aktiverat och det finns en kabel i den men så fort man tar bort kabeln så blir det tyst.

Har ingen aning vad det beror på.

Permalänk
Medlem

Appropå lustiga ljud, grafikkortet i min jobb-G5'a låter som en syrsa (lågt) när man flyttar ett fönster t.ex.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylon
Appropå lustiga ljud, grafikkortet i min jobb-G5'a låter som en syrsa (lågt) när man flyttar ett fönster t.ex.

Hehe fick läsa om det där en gång innan jag förstod, trodde du flyttade ett riktigt fönster (sådant som sitter på väggen) på något sätt

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG