Windows Starter Edition har sålt i en miljon exemplar

Permalänk
Melding Plague

Windows Starter Edition har sålt i en miljon exemplar

Microsoft bantade variant av Windows XP, tänkt för låginkomsttagare i utvecklingsländer, används nu i en miljon hem och säljs i 139 länder.

Läs nyheten: Windows Starter Edition har sålt i en miljon exemplar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Roligt för både Microsoft och konsumenterna som inte behöver haxxor applikationer i vanliga xp

Permalänk
Medlem

varför kan jag inte få det alltså en xp utan massa shit..
vill ju bara ha xp samt media player och kanske harpan ibland resten behöver jag inte förutom nätverks sakerna..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Dem kan knappast konkurera med Linux då det är gratis

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Dem kan knappast konkurera med Linux då det är gratis

Varför skulle de inte kunna konkurera bara för att Windows XP SE kostar?
Om det skulle kosta 1kr, skulle du fortfarande säga samma sak?

Eller: "Linux kan knappast konkurera då det inte klarar alla Windows-spel/kringrustning/osv utan problem".

Hoppas jag inte startade en Windows vs Linux-tråd nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
varför kan jag inte få det alltså en xp utan massa shit..
vill ju bara ha xp samt media player och kanske harpan ibland resten behöver jag inte förutom nätverks sakerna..

det är säkert bland annat nätverksfunktioner de tagit bort också så..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso

Hoppas jag inte startade en Windows vs Linux-tråd nu...

den startade samtidigt som denna nyhet publicerades.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Måste Bill smitta U-länderna med I-ländernas största problem redan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Måste Bill smitta U-länderna med I-ländernas största problem redan?

Om du tycker att windows är I-ländernas största problem så tror jag att du har förlorat förståndet

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Windows är grymt! Det funkar till det mesta och utan några direkta problem till någonting. Dessutom har det en stor användarbas och man kan få svar på sina frågor på väldigt många ställen, inkl forum som detta. Bra att man kan få ett bra alternativ till att piratkopiera, synd att man måste köpa en dator för det bara...

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till vanliga slutkunder för samma prislapp. Slipper man massa merarbete vid varje ominstallation

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag tycker Mac OS X är grymt! Det funkar till det mesta och utan några direkta problem till någonting. Dessutom har det en stor användarbas och man kan få svar på sina frågor på väldigt många ställen, inkl forum som detta. Bra att man kan få ett bra alternativ till att piratkopiera, synd att man måste köpa en dator för det bara...

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem

Jamentitta nu pumpar de tom afrika på pengar

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

SKulle vara kul om MS använde nLite för att banta sina egna Windows Cds och sen sälja dem

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det är ju elajt att hacka på Bill & Co

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är säkert bland annat nätverksfunktioner de tagit bort också så..

den startade samtidigt som denna nyhet publicerades.

With Windows XP Starter Edition, first-time home PC users can have up to three programs and three windows per program running concurrently. Further simplification of the operating system includes setting a maximum display resolution of 1024x768 and no support for PC-to-PC home networking, sharing printers across a network or more advanced features such as the ability to establish multiple user accounts on a single PC.

Lite för hårt begränsat för att det ska duga ens som surfburk, men detborde gå att komma runt. Tex Firefox, och nya fönster öppnas som tabbar istället, det torde lösa det problemet. Lite tråkig upplösning på skärmen med, men det fungerar till många tft/plasmas... osv.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Löjligt att låsa ner så mycket. Ruskigt räligt affärsknep.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Jamentitta nu pumpar de tom afrika på pengar

... och man har aldrig grävt diamantgruvor i afrika heller?