Direct X 10-kompatibla spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Glöm inte project offset:
http://www.projectoffset.com/

Är inte Offset Engine fortfarande DX9? DX10-kompatibilitet hade de väl tänkt lägga till senare.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Errrr EVE bilderna e från kali patchen (dx9)....

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Inaktiv

fan ut2k7 MED patch blir dx10...inte default versionen, den som man ser på trailern är ju definitivt DX9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Är inte Offset Engine fortfarande DX9? DX10-kompatibilitet hade de väl tänkt lägga till senare.

Du har nog rätt. Läste bara dx10 sist och antog att det var det.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Crysis kommer ju så när som på några få detaljer se likadant ut med DX9 som DX10, bilderna har altså i vissa fall inte ett skit med DX9/10 att göra men ingen förväntade väl sig någonting vettigt från nVews?

DX10 eller inte så ser Alan Wake extremt bra ut.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Tyckte inte Alan Wake verkade något särskilt?
Tittade på en video, det enda jag uppfattade var hur ljuden kändes malplacerade, träd i skogen fortfarande poppar upp när de gör en flyby och staden känns väldigt stel. Bilarna i staden såg ju ut att vara lowpoly!

Men MS måste väl göra något för att locka över folk till vista.
VISTA ONLY!!!!111 (buy now)

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Pah! Och fortfarande krävs en egen wunderbaum för en vettig upplevelse för något annat sinne än synen. Verklighet my ass.

'

Bara och springa till närmaste bensinmack köpa en wunderbaum med "ny bil" doft xD sätta sig i sin nya bilsimulator och tuta och köra ju xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm om man kan pacha upp unreal 2007 till dx10 så borde man väll kunna göra det med oblivion ? (dom bygger väll båda på unreal 3 engine ?)

Permalänk
Medlem

Halo2 var fruktansvärt fult indeed, enda spelen som såg riktigt jävla bra ut var Crysis och Alan Wake. Company of heroes såg jag ingen skillnad på, ser ut sådär på min burk i dx9 O_o

arnearne, enligt wiki så använder oblivion "Custom Gamebryo Engine using SpeedTree Technology, Radiant A.I., Havok 3.0 Physics and FaceGen technology", dvs inte UE3.

edit: på tal om UE3, när får vi se de första UE3-spelen?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Errrr EVE bilderna e från kali patchen (dx9)....

EVE kommer att få sin motor uppgraderad ungefär samtidigt som Kali släpps.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vad jag vill veta är hur det ser ut vid stranden, snyggt vatten har gjorts förr..

joo, men inte i så där snyggt! ^^

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Edit: Gears of War som använder Unreal 3-motorn kommer ut 2006-11-17 för xbox 360 enligt fz.se

Xbox räknas inte, här snackar vi PC

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Vattnet på microsoft flight simulator X är ett praktexempel på att programmerare och designers behöver komma ut och uppleva verkligheten innan de försöker sig på att återskapa den! Ush riktigt dåligt och ganska precis vad man kan förvänta sig av MS som gör spel för att tjäna pengar på dom. I en typisk insjö som bilden visar (träd växer inte så nära saltvatten) där det är såpass avgränsat går det inte så stora vågor om det inte blåser riktigt saftiga vindar, vilket man kan se på träden att det inte gör. Dom vill alltså bara flasha med att vattnet kan ha nygga vågor trots att det inte är på sin plats. Syns också på den andra screenen från spelet i de små sjöarna.

Kan vi vara säkra på att de inte flyger helikopter och att den med sina rotorblad skapar vågor i sjön? Skulle vara grymt om de lagt in fysik i flight simulator x.

Permalänk
Inaktiv

Jag må vara konstig men det enda som såg snyggt ut var bilderna från Crysis. Annars så verkar DX10 rätt ointressant hittils. Väntar tills de mognat till lite och kan köra lite mer krävande spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Tyckte inte Alan Wake verkade något särskilt?
Tittade på en video, det enda jag uppfattade var hur ljuden kändes malplacerade, träd i skogen fortfarande poppar upp när de gör en flyby och staden känns väldigt stel. Bilarna i staden såg ju ut att vara lowpoly!

Men MS måste väl göra något för att locka över folk till vista.
VISTA ONLY!!!!111 (buy now)

Titta på länken, som nyligen visades med intel's quad core cpu........

http://www.youtube.com/watch?v=9OF9qoWKNbA

Visa signatur

A.E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quake3arena
Titta på länken, som nyligen visades med intel's quad core cpu........

http://www.youtube.com/watch?v=9OF9qoWKNbA

Ohh Fyy F:n detta var sjukt snyggt kolla hur stort det är och vattnet och rörelserna helt sjukt!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quake3arena
Titta på länken, som nyligen visades med intel's quad core cpu........

http://www.youtube.com/watch?v=9OF9qoWKNbA

............... äckligt snyggt

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vad jag vill veta är hur det ser ut vid stranden, snyggt vatten har gjorts förr..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Tycker inte bilden på vattnet i FSX är så mycket snyggare än vad som kan göras i DX9 idag.

Tex som i Virtual Skipper 4.
http://www.virtualskipper-game.com/images/img/big/VSK4_Screen...

Ni glömmer en pytteliten detalj som gör det hela så extremt mycket mer imponerande och det är att det rör sig om ett flygpsel....

Allt i flygväg har varigt extremt fult men det där var riktigt snyggt, och inte bara för att vara ett flygspel...

Så jag tvivlar starkt på att den där bilden ens efterliknar in-game grafik men om den gjorde det så vore det riktigt grymmt (större steg i grafikutveckling har jag nog inte sett).

Men som sagt, tvivlar på att det stämmer. Särskilt inte efter vad man ser för screenshots som MS själva har lagt ut...
http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx.aspx
(ok, screenshoten med helikoptern ser ju faktiskt lovande ut)

Permalänk
Inaktiv

precis som en annan här ovan sa är det som spelar roll hur det ser ut vid starndem. jag menar det måste ju vara riktiga vågor som bryter osv vid stranden.

Permalänk
Medlem

Tycker ni inte att bilden till Flight Simulator X ser jävligt photoshoppad ut?
Vattnet passar ju inte alls in med omgivningen, vågorna är ju alldeles för stora men ändå inte speciellt höga och så ser dom ut att gå ut från land, det gör dom ju inte om det inte blåser väldigt kraftigt, och det ser man ju på träden att det inte gör....

Så därför dömer jag bilden till Flight Simulator X till photoshoppad, tills motsatsen bevisas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerophax
Tycker ni inte att bilden till Flight Simulator X ser jävligt photoshoppad ut?
Vattnet passar ju inte alls in med omgivningen, vågorna är ju alldeles för stora men ändå inte speciellt höga och så ser dom ut att gå ut från land, det gör dom ju inte om det inte blåser väldigt kraftigt, och det ser man ju på träden att det inte gör....

Så därför dömer jag bilden till Flight Simulator X till photoshoppad, tills motsatsen bevisas.

Tror du att de lägger så stor vikt vid sådana detaljer när de har en hel värld att göra?

Det är som sagt ett flyspel inte ett fiskespel...

Permalänk

Kolla in detta:

http://img130.imageshack.us/img130/4319/22lx11cd.jpg

Så bilden på Swec e BULL!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Kolla in detta:

http://img130.imageshack.us/img130/4319/22lx11cd.jpg

Så bilden på Swec e BULL!

Det där är en bild där det körs på DirectX 9.0c fortfarande.
Däremot har jag läst för några månader sedan (bilden är ganska gammal) att det är en "simulering" av hur DirectX 10 kan komma att se ut, det är antagligen klipp och klistra i Photoshop. Men det säger ju inte att Dx10 inte kommer se ut så, vem vet, det kanske tom blir snyggare?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det där är en bild där det körs på DirectX 9.0c fortfarande.
Däremot har jag läst för några månader sedan (bilden är ganska gammal) att det är en "simulering" av hur DirectX 10 kan komma att se ut, det är antagligen klipp och klistra i Photoshop. Men det säger ju inte att Dx10 inte kommer se ut så, vem vet, det kanske tom blir snyggare?

Sant, men det kommer att ta ganska lång tid för att vi ska få se så snygg grafik som på den Fina bilden. Jag tycker verkligen inte att DX10 är något man ska bli kåt över just nu... Vänta ett par månader, år... Då kanske man kan se nått roligt!!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Sant, men det kommer att ta ganska lång tid för att vi ska få se så snygg grafik som på den Fina bilden. Jag tycker verkligen inte att DX10 är något man ska bli kåt över just nu... Vänta ett par månader, år... Då kanske man kan se nått roligt!!

Det dröjjer månader innan DX10 kommer...
Sen måste speltillverkarna använda det, folket måste köpa DX10 kort osv.

Jag tycker att det finns anledning att bli imponerad av (bl.a.) DX10 idag men är det konstigt när det ligger i framtiden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det dröjjer månader innan DX10 kommer...
Sen måste speltillverkarna använda det, folket måste köpa DX10 kort osv.

Jag tycker att det finns anledning att bli imponerad av (bl.a.) DX10 idag men är det konstigt när det ligger i framtiden?

Mjo men jag blir då inte så imponerad av det. Det är bättre än det vi har idag, men det är inte banbrytande, nytt, speciellt. Det är samma gammla visa, snyggare grafik dit med fler polygoner och schmuts.
Jag vill se något nytt. Nått revolutionerande. För det börjar bli lite tröttsammt me samma sorters uppdateringar hela tiden.

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Asus P5B Deluxe][Core 2 Duo E6600][Corsair XMS2 Extreme pc6400 2x1024Mb][Sapphire X1950XT][Hiper Type-R 580w]

Permalänk
Medlem

Bilden från FSX är bara en konceptbild - alltså långt ifrån en äkta screenshot. Men det är säkert fullt möjligt att göra motsvarande med DX10. Man får i alla fall hopaps

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Inaktiv

Vad? kommer bara vissa spel fungera med ett DX10 kort? Inga gamla spel som t.ex. HL?

Permalänk

tror inte DX10 kommer revolutionera ett skit. MS har hypat upp något som till slut bara visar sig vara ett försäljningsknep för ett nytt operativsystem.

känns som DX9 inte ens utnyttjas till fullo så hur ska de då kunna få användning av DX10. kommer bli en och annan detalj som möjligtvis blir lite snyggare...

läste idag att Vista kräver ungefär 10-15% mer av hårdvaran när man spelar än XP gör så det kommer krävas ena jävla dundermaskiner för att ens kunna få uppleva någonsomhelst förbättringi Vista/DX10...