Samsung introducerar 30" lcd-skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Lägg hellre pengarna på en 32" HDTV och en 19" TFT skärm.

Det skulle tom räcka till en 37" LCD tv och en 22" LCD monitor..
Inte ett svårt val om man säger så

Permalänk
Medlem

Helt ovärt att ha en 30" som datorskärm, då har jag personligen hellre 2st 19-20". Visst i vissa spel kan det vara coolt att fläska på med jättebild och hög upplösning, men för det mesta blir det bara jobbigt att ha så stor skärm. En polare har en 24" widescreen och det är på tok för stort för att vara behagligt att titta på med normalt avstånd (40-60cm).
Däremot om du har 2st lagom stora skärmar så kan man lätt fylla ut dem då upplösningarna är anpassade efter 1024 & 1280.

Som "tv" vore det mer värt med en sån här, tråkigt att det inte finns så mycket HD-material som utnyttjar fulla prestandan dock.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Är ju mycket en smaksak.
Håller verkligen inte med det du skriver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_blueflame
Kan nog stämma att bilden fryser på VISSA lcd's, förmodligen lite äldre eller billigare versioner.

Nä detta problem kom 2005 och existerar på både svindyra och riktigt billiga skärmar.
Såg på ett forum att någon som köpt Dells 30" skärm hade problem med det. Detta är ovanligt men det förekommer.

Sen att det skulle bero på att man har en mobiltelefon i närheten har jag aldrig hört förr.

Permalänk
Medlem

Ähh.... fan va sweeeeet!
Helt ok upplösning ändå. Lite dyr dock. =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
En polare har en 24" widescreen och det är på tok för stort för att vara behagligt att titta på med normalt avstånd (40-60cm).

eh, smaken som baken. Sitter ca 40 cm från min 24", funderar på att uppgradera till något större. Fortfarande supernöjd med men 24" (nog bästa data-prylen jag köpt!). Hamnar denna samsung runt 15k är den ett givet köp ! Det finns inget som heter "för stort" när det gäller bildskärmar/tv-apparater.

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa en sådan eller liknande framöver.
Men nu ska det byggas en dator såm pallar allt.
Ska leta bilkylare till vattenkylningen imorn..