Seagate lanserar hårddiskar för videoinspelning

Permalänk
Melding Plague

Seagate lanserar hårddiskar för videoinspelning

Seagate har i tysthet lanserat en ny serie hårddiskar för videoinspelning, övervakningsinspelningar och andra typer av mediainspelning. Serien kallas Sv35 och finns i skrivande stund med storlekar om 160, 250 samt 500 gigabyte.

Läs nyheten: Seagate lanserar hårddiskar för videoinspelning

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är speciellt med diskarna som gör dom bra för videoinspelning?

Ska tillägas att jag inte läst artiklen.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk

om du läser artiklen så står det givetvis där

men om dt är mindre bessvär genom att hopa över att läsa artiklen, fråga om det i nyhetskomentarer för att sedan invänta svar och sedan läsa det här

"vara designade för att köras dygnet runt"

men andra ord de ska kunna klara av att köras runt hur länge som helst utan att haverera

Permalänk

det enda verkar vara är att dom är byggda för att gå 24/7, och har en väldigt hög MTBF

undrar om dom är extra tysta ?

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Citat:

undrar om dom är extra tysta ?

tysta eller inte är väll sak samma
de kommer att stå någonstans där ändå ingen besvär sig av ljudet och de kommer väll ändå aldrig att hammna i en vanlig dator där man bryr sig om ljudnivån

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiAnti.V
tysta eller inte är väll sak samma
de kommer att stå någonstans där ändå ingen besvär sig av ljudet och de kommer väll ändå aldrig att hammna i en vanlig dator där man bryr sig om ljudnivån

om den hade varit riktigt tyst är den gjuten att ha i en htpc ju..

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
om den hade varit riktigt tyst är den gjuten att ha i en htpc ju..

Eller en filserver

Permalänk
Medlem

varför satsar ingen på lägre hastigheter också?

köpte disk nyss och vill ha en 5400 men inte fan fanns det sånna kvar nånstans..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

för att det är långsamt? varför vill du ha 5400?

btw. tycker jag det verkar ganska onödigt.. vanliga hårddiskar går la å köra 24/7 också eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0XXtaLkeR
för att det är långsamt? varför vill du ha 5400?

btw. tycker jag det verkar ganska onödigt.. vanliga hårddiskar går la å köra 24/7 också eller?

Man tycker det... har haft ingång min dator 24/7 nu de senaste 4 veckorna.

Permalänk

jomen grejen med dom är att dom är till för just videoövervakning och därmed finns det bättre billigare och tystare hårddiskar att ha i en htpc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0XXtaLkeR
för att det är långsamt? varför vill du ha 5400?

btw. tycker jag det verkar ganska onödigt.. vanliga hårddiskar går la å köra 24/7 också eller?

för att disken inte behöver så snabb access eller fart då det enda den pratar över är en seg nätverkslina som dessutom inte är så jätteaktiv alltid. vore fint med en Seagatedisk på 2000rpms med 15 års garanti istället för 5..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Intressant, om de är gjorda för att bättre klara av dygnet runt användning som kontinuerligt skrivning vid kamerövervakning vore de också idealiska för P2P program som kan nöta duktigt.
Är inne på min tredje hårddisk nu på drygt fyra år efter kört slut på dem. Sv35 kan bli intressant alternativ om priset är rimligt.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]