Intel Wolfdale, 45 nm dual-core

Permalänk
Melding Plague

Intel Wolfdale, 45 nm dual-core

Sedan tidigare är det känt att Intel kommer att lansera Yorkfield, en quad-core processor byggd på 45 nanometers tillverkningsteknik under tredje kvartalet nästa år. Men det kommer också en dual-core version kallad Wolfdale.

Läs nyheten: Intel Wolfdale, 45 nm dual-core

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter fiffigt det, kanske man ska vänta då med Quadcore och hålla sig tills Wolfdale dyker upp...

Permalänk
Medlem

låter ju som en trevlig liten rackare

känns som ett lite mer vänligt för oss fattiga studenter, i mina öron iaf

Permalänk
Medlem

Socket 775 hoppas jag..vill inte byta moderkort igen

Permalänk

Om du har ett moderkort som stödjer 1333mhz systembuss så lär det funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonOrb
Om du har ett moderkort som stödjer 1333mhz systembuss så lär det funka

Japp!

Men det finns väl inga sånna ute än va?
Bad Axe 2 ska väl stödja 1333mhz men den har inte kommit ut än...

Permalänk
Medlem

Wolfdale var det, känns som om jag nämnt det innan att wolfdale är en kommande processor från Intel..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

meeen inte nu igen när ska dom sluta:D skoja bara det är trevligt med nya prollar stor l2 cache var ju positivt

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

När ska de ta tummen ur röven och fixen CSI istället för den slöa FSB:n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
När ska de ta tummen ur röven och fixen CSI istället för den slöa FSB:n

När AMD kan få fram bättre presterande proppar än Intel kanske?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
När AMD kan få fram bättre presterande proppar än Intel kanske?

Det kommer, får bara vänta några månader. Dock så behöver Intel uppdatera och byta ut sin slitna FSB. Det gäller speciellt på server marknaden där intel tappar andel.

Permalänk
Medlem

AMD tjomme

Visa signatur

| intel p4 660 3,6 ghz ht | 2*1024 667 mhz | XFX 7900gtx 675/1700 mhz | 2*320gb SATA @ raid | silverstone TJ05B |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Låter fiffigt det, kanske man ska vänta då med Quadcore och hålla sig tills Wolfdale dyker upp...

"Man kanske ska vänta med (lägg in valfritt ord) till (valfritt ord 2) dyker upp."

Det är alltid så. Det är aldrig värt att köpa någonting alls. Inom kort kommer saker som presterar bättre. När 45nm quad core dyker upp så ligger 32nm octo-core runt knuten.. etc.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.