Dell väljer AMD Live istället för Intel Viiv

Permalänk
Melding Plague

Dell väljer AMD Live istället för Intel Viiv

På Digitallife-mässan som öppnade idag visade tillverkaren Dell upp två datorer i Dimension- och Xps-serien som har stöd för AMD:s Live!-specifikation. Nyligen har de även tagit bort Intel Viiv-modeller från sitt sortiment vilket tyder på att Dell väljer AMD istället för Intel när det gäller HTPC-inriktade datorer.

Läs nyheten: Dell väljer AMD Live istället för Intel Viiv

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftigt att Dell väljer AMD, ett bra initiativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd

Nu har Dell vett i huvet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nu har Dell vett i huvet

Det har de väl alltid haft? Allltså tagit alternatviet som de tjänar mest på.

Permalänk

så nu när dell har amd så är dom inte sämst längre eller vad? inget går uppimot en riktig HELL dator ifrån dell med en Intel processor =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Vetefan om man kan kalla det för vett med tanke på att Intels processorer slaktar varenda AMD processor i dagsläget?

i dagsläget ja men dell tänker framåt amd komer att gå förbi snart

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

va itne så säker på det du intel verkar ha lagt lite fokus på spel nu

Permalänk

säger bara en sak 65nm och integrerad minneskontroller:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

jag säger bara modifierad nordbrygga

Permalänk

modifierad på vilket sätt?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

den skall inte bromsa ner lika mycket

Permalänk

aha. men du apa till apa:P tror inte att intel ligger först så länge till. fast dom går väll om amd igen och amd går om dom sen osv

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

precis som en kapplöpning hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Vetefan om man kan kalla det för vett med tanke på att Intels processorer slaktar varenda AMD processor i dagsläget?

Spelar ingen roll. Dell säljer ändå datorer med rätt pissiga grafikkort så de är inte tänkt för den extreme entusiasten, dvs vi som sitter här.

AMD är billigare just nu. Det är vad som räknas.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Intel ViiV innebär väll oftast Pentium D, vilken har ett bra mycket högre TDP-värde än Athlon 64 X2. Tycker det är ett steg i rätt riktning av Dell då media center inte bör dra mycket ström/utveckla för mycket värme. Dessa system riktar sig som sagt inte till oss entusiaster.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Avstängd

oj vilken tabbe av dell .. dom måste ju ffs hänga med i utvecklingen.. iof riktar sig dell till den delen av marknaden som endå inte gör något avancerat med sina datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocket
oj vilken tabbe av dell .. dom måste ju ffs hänga med i utvecklingen.. iof riktar sig dell till den delen av marknaden som endå inte gör något avancerat med sina datorer.

Gör de flesta här något mer avancerat än att ladda hem stora mängder media, samt att spela? Det kan man ju i princip göra på en konsoll.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Intel ViiV innebär väll oftast Pentium D, vilken har ett bra mycket högre TDP-värde än Athlon 64 X2. Tycker det är ett steg i rätt riktning av Dell då media center inte bör dra mycket ström/utveckla för mycket värme. Dessa system riktar sig som sagt inte till oss entusiaster.

Det är precis därför man ska bygga ViiV datorer med Core 2 Duo Mobile. Moderkorten är ner i 1000kr nu, och processorerna kan fås för drygga 1500kr.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan förklara vaför man skall köpa Intel ViiV

eller AMD Live godkänd dator?.

Vilka fördelar ger dessa datorer?.

Visa signatur

janee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armed_monkey
precis som en kapplöpning hehe

jepp o jag setter pengarna på bästa dopade häst:D

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem

Bra för AMD och bra för oss när Dell kör AMD.
Eftersom Intels Core 2 Duo är bäst så väljer medvetet folk den istället och AMD tappar inkomster. Men vi vill ju alla att AMD är med och pressar intel så utvecklingen fortsätter och priserna inte stegrar. Om stora feta Dell köper deras processorer så får de in kapital under tiden tills de har något som spöar intel.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG