Nvidia Nforce 680i-bild läckt

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Nforce 680i-bild läckt

I fredags skickade Nvidia ut en bild på ett Nforce 680i-baserat moderkort från tillverkaren Evga. Nforce 680i är väldigt likt Nforce 590 Sli men är designat för Intel-marknaden som växt betydligt sedan Intel lanserade sina Core 2-processorer i sommras.

Läs nyheten: Nvidia Nforce 680i-bild läckt

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ser rät najs ut.. dock så kanske 2 ide kanalar fortfarande hade varit bra o köra några månader till på?

dock kommer jag alldrig få råd med en värstigmsakin ;):(

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

vill ha

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem

SLI lär det ju vara, men med 3st PCIe x16?

Är då samma som ATIs modell, 1st för Fysik kort?

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
SLI lär det ju vara, men med 3st PCIe x16?

Är då samma som ATIs modell, 1st för Fysik kort?

Kan inte tänka mig nåt annat.

Vad slår högst hos entusiasterna, denna eller Dfi Lanparty UT RD600-T2R/G?

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Ser satans så najs ut Om man bara hade pengarna så... blir att lite sugen... kliar lite i fingrarna (fast de kan även va fratt jag kört moppe utan vantar och har knappt känsel i dem för tilfället)

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Dfi Lanparty UT RD600-T2R/G har ju som vi redan sett goda överklockningmöjligheter och blir mitt första val i och med att jag planerar att köpa 2 st 1900xt kort till den... om jag däremot haft råd med 2 st 7900gtx hade nog detta blivit något bättre... men man får ju tänka på vad man har råd till... eller om man nu vill ha något dx10 kompatibelt...

Permalänk
Medlem

Fortfarande 90nm tillverkningsprocess verkar det som, dvs korten kommer fortfarande vara rätt varma =/ Känns som nForce 680 bara är en nödlösning för att nForce590 floppade. Tidiga rykten sa att 680 klockade ganska nära RD600.

Men jag sätter fortfarande mina pengar på RD600.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Brädor till C2D = Frustrerande. Jag känner mig som en nån som inte blivit av med svendomen och aldrig får till det... Shit va det trycker på! :/
Det blir en DFI i alla fall då jag är nyfiken på den nya digitala vrm:en. Rd600 antagligen.

Permalänk
Medlem

Det kortet såg ju rätt porrigt ut. Kylningen var ju helt klart något av det finnaste på länge.

Permalänk

tjock NB-kylare, undrar om man fortfarande får plats med en 7700-Cu

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
en nödlösning för att nForce590 floppade.

Har nforce 590 floppat? Hur?

OT: Mobo ser bra ut.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

I hörnet där ps2 kontakterna sitter är det en vit strömkontakt-liknande grej. Vad är det. Är det extra ström till kortet eller?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

firewire? eller vilken menar du? displayen?

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk

Ja, det ser ut som någon sorts strömkontakt. Liknar de nya SLI-kontakterna, men det är ju inte nödvändigtvis en sådan.

Bara fyra SATA? Lite snålt med tanke på att den bara har 1 IDE-kanal? De flesta nya korten, inte minst de lite mer extrema för entusiaster brukar ju ha sex och ibland åtta SATA-anslutningar. Eller är det bara jag som inte tycker "gamla" diskar ska behöva bytas ut utan istället kompletteras?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
I hörnet där ps2 kontakterna sitter är det en vit strömkontakt-liknande grej. Vad är det. Är det extra ström till kortet eller?

Ser ut som P4+4 strömkontakten till CPU:n.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Har nforce 590 floppat? Hur?

OT: Mobo ser bra ut.

Finns fortfarande inte många affärer som fått in några stora kvantiteter av kortet. Det klockar dåligt ~350FSB och DFI slutade tillverka sitt kort strax efter det släpptes och valde att vänta på nF680.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=118191

"C55+ MCP55 is clearly the chipset that many Intel Enthusiasts is waiting for since NVIDIA scrapped the nForce 590 SLI chipset plans. It gonna be excellent for overclocking from what we heard and retail boards are coming in by end November. We can see clearly that NVIDIA is pushing it hard for November availability/launch, a month where many new products such as Kentsfield, Clovertown, G80 going to be announced. C55+MCP55 sports SLI x16 with a total of 50 PCIe lanes in 22/4 + 28/6 configs. It supports DDR2 800, 1333FSB, 6 x SATA2, dual GbE, HT 1.0, 10 USB, HD-Audio."

http://www.vr-zone.com/index.php?i=4087

ATi RD600 hits 520MHz FSB, NVIDIA C55 hits 510MHz

Edit: Kanske borde lagt till att det är en flopp enligt mig i det första inlägget.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
text..

ok då förstår jag. tack för updaten.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag kanske fått fnatt i synen, men jag kan inte riktigt se något speciellt med detta kort, var är så revolutionerande med detta för att ens nämnas...
Bortsett från att det är Next Generation...????

Permalänk
Medlem

är inte det där atx kontakten då XD?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Kan knappt vänta till kortet testeran kommer upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
är inte det där atx kontakten då XD?

Nope, ATX-kontakten sitter intill PATA-kontakterna (bakom kondingarna på bilden;) ).

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│