Logitech köper Slim Devices

Permalänk
Melding Plague

Logitech köper Slim Devices

Slim Devices har tillkännagivit att de har blivit uppköpta av Logitech. Företaget är mest känt för sin set-top-box Squeezebox, som gör det möjligt att lyssna på musik från nätverket var som helst i huset.

Läs nyheten: Logitech köper Slim Devices

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om Slim Devices förut. Hehe, men det här var väl skoj... gillar Logitech.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Jag är själv ett litet logitech-fan, har inte varit missnöjd med någon av de produkter jag köppt och deras support är underbar. Kan inte se något annat än bra produkter från det här, alltid mysigt att kunna streama musik över Wlan. Hoppas produkterna inte blir för dyra bara.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Lång tråd hos Slim Devices där uppköpet diskuteras:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=28821

Det är bara att hoppas att Logitech låter SD fortsätta sitt race och samtidigt kan ge dem finansiella men att fortsätta utveckla produkterna.

Senast var det fjärrkontrollstillverkaren Harmony som blev uppköpta, och där tycker jag Logitech har gjort ett bra jobb med vidareutveckling inom företaget.

Permalänk

20 miljoner var inte så blodigt.tänk er youtube som google köpte för flera miljarder.och vad fick dom...en webbsida som någon har gjort i sitt garage

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
20 miljoner var inte så blodigt.tänk er youtube som google köpte för flera miljarder.och vad fick dom...en webbsida som någon har gjort i sitt garage

Apple börja också i ett garage

Permalänk
Medlem

Det känns som om Logitech inriktar sig på en marknad för streamande av media i hemmet, om det finns en sådan. De släppt ju "nyligen" en makapär för att strömma audio och video från datorn till TVn som var mighty snygg imo, vet inte om den var bra men ändå..

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams