Fler fildelare dömda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxan
Det lustiga med bittorrent är att det kan finnas en komplett fil för nerladdning trots att ingen av nerladdarna har hela filen. I DC får man ju gå igenom allt användaren delar ut och se om det finns något intressant som man kan ladda ner och anmäla för. Jag vore inte ledsen om DC minskade i populäritet, det är tekniskt underlägset exvis Emule och mycket långsammare än bittorrent. Dessutom är det fullt med maktfullkomliga sysopar som kickar en om man har en fil de inte gillar.

Du sitter på fel hubbar, möjligen läser du inte den aktuella hubben regler iheller.. pröva +rules alt !rules... Har suttit på samma privata hub sedan 99 och upplever ingen av dessa problem. Och det där med teknisk underlägsenhet håller jag inte riktigt med om, har nog aldrig lyckas få 2,4MiB/s på torrent.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxan
Det lustiga med bittorrent är att det kan finnas en komplett fil för nerladdning trots att ingen av nerladdarna har hela filen. I DC får man ju gå igenom allt användaren delar ut och se om det finns något intressant som man kan ladda ner och anmäla för. Jag vore inte ledsen om DC minskade i populäritet, det är tekniskt underlägset exvis Emule och mycket långsammare än bittorrent. Dessutom är det fullt med maktfullkomliga sysopar som kickar en om man har en fil de inte gillar.

Om det är långsammare än bittorrent eller ej beror väl på vilken Internetuppkoppling man har. Du kommer aldrig upp i 5-10MB/s på bittorrent, det gör man alltid på DC om man har rätt uppkoppling.

Permalänk

jag bryr mig yaaaar im a pirate

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
Ifpi har tankat det material som personerna blivit polisanmälda.
De ska inte stå över någon annan i ett sådant här fall vilket borde göra det enkelt att polisanmäla Ifpi för att de tankat fyra låtar och en film på DC, de har ju själva erkänt!

Kan någon som har rent mjöl i påsen anmäla Ifpi? snälla!

Nej, Ifpi har tillåtelse av upphovsrättsinnehavarna att tanka ner materialet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Om det är långsammare än bittorrent eller ej beror väl på vilken Internetuppkoppling man har. Du kommer aldrig upp i 5-10MB/s på bittorrent, det gör man alltid på DC om man har rätt uppkoppling.

Det beror inte på vilken uppkoppling man själv har hur fort man får hem filen.
Det beror på personen du tankar filen från. Du kan inte tanka 10 MB/s om personen ifråga bara har 0,5 MB/s upp.

Har personen flera kanaler öppna delas dessutom upphastigheten mellan dessa personer. Väldigt många sitter dessutom med Netlimiter.

Med .torrent protokollet har en person inga problem med att maxa sin lina ner om det finns tillräckligt många uploaders.

Om det finns få eller många uploaders av torrenten avgör i det stora hela hastigheten. Om ni använder The Piratebay kan jag förstå om ni får ner filen fortare på en DC-hubb.

Men det finns många fler trackers än The Piratebay.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Nej, Ifpi har tillåtelse av upphovsrättsinnehavarna att tanka ner materialet.

Det beror inte på vilken uppkoppling man själv har hur fort man får hem filen.
Det beror på personen du tankar filen från. Du kan inte tanka 10 MB/s om personen ifråga bara har 0,5 MB/s upp.

Har personen flera kanaler öppna delas dessutom upphastigheten mellan dessa personer. Väldigt många sitter dessutom med Netlimiter.

Med .torrent protokollet har en person inga problem med att maxa sin lina ner om det finns tillräckligt många uploaders.

Om det finns få eller många uploaders av torrenten avgör i det stora hela hastigheten. Om ni använder The Piratebay kan jag förstå om ni får ner filen fortare på en DC-hubb.

Men det finns många fler trackers än The Piratebay.

Mest negativa med TPB är att var enda en idiot som sitter inte har läst vilka regler som gäller för scene releaser. Retar mig som bara satan varje gång besöker sidan.

Bättre med andra privata trackers... som jag givetviss inte nämner här pga reglerna..