Permalänk
Medlem

Helt otroligt grymt vad coolt Sådär ska en äkta speldator se ut! *sneglar mot min egen burk*

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Proffsmoddare

Tackar återigen för all positiv feedback på detta bygget och passar på att informera att det kommer en Engelsk version på artikeln imorgon på www.bit-tech.net

Snart dags att börja och skissa på nästa bygge men först ska jag modda mig själv med lite nya gaddningar nu i veckan

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Himmel och pannkaka...jag är mållös! Bra jobbat!

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Avstängd

Jadu... vad säger man... jag har inte sett många ricktigt snygga datorer, men nu har jag sett (i alla fall på bild) den snyggaste av dom alla!

KEEP UP THE GOOD WORK WOLV, WE LOVE IT

(och efter att ha läst lite i denna tråd vågar jag säga "WE")

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk

Fränt bygge!!

Vad är det för monitor du använder? Hur har du kopplat den med ström och dylikt?

(Ni som undrar över värdet på ett sådant här bygge kan ju allt börja med att räkna på timmarna, säg 495:- kr/timmen x 200 tim, så får ni ett visst hum om det!)

Lycka till med framtida byggen!!

/Daniel

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdriver
Fränt bygge!!

Vad är det för monitor du använder? Hur har du kopplat den med ström och dylikt?

(Ni som undrar över värdet på ett sådant här bygge kan ju allt börja med att räkna på timmarna, säg 495:- kr/timmen x 200 tim, så får ni ett visst hum om det!)

Lycka till med framtida byggen!!

/Daniel

Monitorn är en noname 7tums widescreen tft. Den drivs med en extern 12v adapter och är kopplad via komposit/svhs till datorn

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Inaktiv

Asså wolverine vilket snyggt bygge! Hur lyckas man göra bättre och bättre byggen gång på gång, creeds.

Permalänk
Medlem

Galet

Jag tycker dock det saknas något i ögonhålorna på skallen vid radden. Det ser bara ut att vara råspackel därunder? Eller papperslösningen du fifflade med? Är det alldeles för klisché att trycka dit röda leds eller nåt?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdriver
Fränt bygge!!

Vad är det för monitor du använder? Hur har du kopplat den med ström och dylikt?

(Ni som undrar över värdet på ett sådant här bygge kan ju allt börja med att räkna på timmarna, säg 495:- kr/timmen x 200 tim, så får ni ett visst hum om det!)

Lycka till med framtida byggen!!

/Daniel

PLUS

Minst 15000 eller så värde i ren hårdvara

Så i runda svängar ett faktiskt värde på ungefär 115.000:-

Lite sick.

Tummen upp Wolverine Du är fortfarande hjälten #1

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
PLUS

Minst 15000 eller så värde i ren hårdvara

Så i runda svängar ett faktiskt värde på ungefär 115.000:-

Lite sick.

Tummen upp Wolverine Du är fortfarande hjälten #1

Tackar för de vänliga orden

Faktum är att hårdvaran är vär BETYDLIGT mer än så
4xraptor X gaming ed kostar 12000:-
och Cpun finns listad på webhallen för 12995:-
lägg sen till ett 7900gtx,Sb x-fi fatal1ty, chassi,psu, minne osv så blir det en del pengar av det.

ps

Till alla dh besökare glöm inte att titta förbi Antecs bås en sväng

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Snyggt Wolverine !
Det var det coolaste jag sett nån gång, en sån ska jag ha och skrämma bort ungarna så jag får ha datorn i fred ;).
Lycka till i fortsättningen

Permalänk
Medlem

hä vare fulaste chassit jag sett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Galet

Jag tycker dock det saknas något i ögonhålorna på skallen vid radden. Det ser bara ut att vara råspackel därunder? Eller papperslösningen du fifflade med? Är det alldeles för klisché att trycka dit röda leds eller nåt?

Jag hade ungefär samma tanke, men hakade nog mer upp mig på att man inte gjorde nått mer med gasmaskögonen - man skulle kanske kunna satt LCD:n bakom masken

Sen hade det förstås varit tufft ifall Wolverine hade haft tid och möjlighet att leka med slangar och vattenkylning och integrerat det mer i chassiet (plus kanske lite extern belysning vid tex plexiglasrören?) som han nämner i loggen, men visst fattar man att det finns deadlines och ekonomiska hinder mm som begränsar.

Den externa CD:n blev ju tuff, fast samtidigt känns det som en miss i planeringen att den inte gick in i lådan på ett mer naturligt sätt.
En sån stor bamselåda ska man inte behöva ha en extern CD till IMO. (av någon anledning irriterar just detta mig en del iallafall)

Ett monsterjobb annars: En del av biomechutformningen skulle banne mig Giger själv lyfta på hatten inför.
"Järven" e tveklöst en enorm konstnärstalang, och enorm på att få till allt rent praktiskt med den utrustning han har.

Ett sista gnäll:
Lacken ser ibland lite "billig" ut på vissa bilder, men det är svårt att säga nått utan att ha sett chassit på riktigt - man lurar sig nog på bilderna så det funkar sannolikt klockrent som helhet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Musikälskare

En dator ska låta mycket så man vet den e på

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

riktigt nice !
vad kan tempen ligga på en sån??

Visa signatur

*AMD Sempron 3400+ - *DFI LP nForce 3
*120 GB HDD - *1 GB Ram
*ATI X850XT

Permalänk
Medlem

Hoppas jag inte blir bannad nu men jag tycker inte modden blev så fantastisk som alla tycker att den blev. Jag tycker att den var rätt så ful och gav ett intryck av att vara ett stressat och inte så vältänkt eller välplanerat bygge.

OK några punkter jag reagerar på:

*Amatörmässigt scratchbyggande. Om du hade köpt lite plastbyggsatser, exempelvis på pansarvagnar och monterat delarna på panelerna lite snyggt så att det ser ut som sakerna hänger ihop hade det gett bättre resultat än att använda lite lego och lite andra delar. Om du vill kolla upp mer info om detta finns det mycket info om scratchbyggda plastmodeller på nätet. Ju mer detaljer man lägger till desto snyggare blir det när man primar och målar delarna. Exempelvis så ser legobiten du la till inte särskillt snygg ut, den ser inte ut att vara en del av chassit, hade du arbetat lite här och lagt till mindre delar och modifierat legobiten lite hade det sett ut som om det var en del av chassit mer. Exempelvis rymdskeppen i Star Wars var scratchbyggda av olika delar, bland annat från plastmodeller av pansarvagnar.

*Mycke utrymme slösat. Ok att detta är en så kallad "show off" mod som ska fronta sponsorer och skapa uppståndelse bland besökare på en mässa, tycker endå att det var märkligt att en såpass stor låda inte kunde ta en enda intern 5.25 drive.

*Som jag sa i inledningen uppfattar jag denna låda som lite stressad. Den känns inte så vältänkt utan mer snabbt ihopslängd. Det ser man bla på detaljerna på sidorna som inte känns så detaljerade och på färgen som inte känns så bra skuggad som den kunde vara. Inom modellbygge finns många olika tekniker där man skapar skuggor och liknande på plast för att få ett objekt att se använt ut, mer sådant och mer detaljerat hade fungerat bra.

Hårddiskarna var balla iofs med fönstret.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Hoppas jag inte blir bannad nu men jag tycker inte modden blev så fantastisk som alla tycker att den blev. Jag tycker att den var rätt så ful och gav ett intryck av att vara ett stressat och inte så vältänkt eller välplanerat bygge.

OK några punkter jag reagerar på:

*Amatörmässigt scratchbyggande. Om du hade köpt lite plastbyggsatser, exempelvis på pansarvagnar och monterat delarna på panelerna lite snyggt så att det ser ut som sakerna hänger ihop hade det gett bättre resultat än att använda lite lego och lite andra delar. Om du vill kolla upp mer info om detta finns det mycket info om scratchbyggda plastmodeller på nätet. Ju mer detaljer man lägger till desto snyggare blir det när man primar och målar delarna. Exempelvis så ser legobiten du la till inte särskillt snygg ut, den ser inte ut att vara en del av chassit, hade du arbetat lite här och lagt till mindre delar och modifierat legobiten lite hade det sett ut som om det var en del av chassit mer. Exempelvis rymdskeppen i Star Wars var scratchbyggda av olika delar, bland annat från plastmodeller av pansarvagnar.

*Mycke utrymme slösat. Ok att detta är en så kallad "show off" mod som ska fronta sponsorer och skapa uppståndelse bland besökare på en mässa, tycker endå att det var märkligt att en såpass stor låda inte kunde ta en enda intern 5.25 drive.

*Som jag sa i inledningen uppfattar jag denna låda som lite stressad. Den känns inte så vältänkt utan mer snabbt ihopslängd. Det ser man bla på detaljerna på sidorna som inte känns så detaljerade och på färgen som inte känns så bra skuggad som den kunde vara. Inom modellbygge finns många olika tekniker där man skapar skuggor och liknande på plast för att få ett objekt att se använt ut, mer sådant och mer detaljerat hade fungerat bra.

Hårddiskarna var balla iofs med fönstret.

Att det inte fick plats några 5,25 har du en mycket bra förklaring till i artikeln jag hade dessutom inget behov av att ha några interna 5,25 eftersom en extern enhet fungerar precis lika bra. Och vad det gäller användandet av lego och de andra delarna så kanske det inte framgick av artikeln men jag hade absolut noll kronor att röra mig med. Visst står sponsorerna för själva hårdvaran men materialet är fortfarande väldigt dyrt.

Jag var tvungen att ta det som jag hade till hands. Jag har dessutom aldrig använt den tekniken innan heller så detta är mitt absolut första försök till scratchbuilding. Så att jämföra mitt bygge med med absoluta proffsbyggen i Star Wars känns inte riktigt rättvist. Jag jobbar med noll budget på ett köksbord i Skåne och inte i en miljondollarstudio i Hollywood. Jämfört med vad proffsen kan göra så är naturligtvis mitt bygge inte mycket att komma med men jag själv är riktigt nöjd med hela bygget och mina sponsorer är mycket lyckliga med. Sen om man anser att det är fult eller inte har jag ingen åsikt om eftersom det handlar om personlig smak.

Självklart finns det många delar i bygget som kunde ha gjorts mycket bättre av ett proffs men jag är som sagt bara en glad amatör. Du har dock helt rätt i att jag har varit under tidspress när det gäller detta bygget och kunde ha finslipat detaljarbetet mer om det finnits oändligt med tid.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Att det inte fick plats några 5,25 har du en mycket bra förklaring till i artikeln

... dvs i slutändan en miss i planeringen pga tidsbrist som jag läser det?
(om man tänkt på det från början, borde det inte gått att att förskjutit alla raptordiskar på den sidan typ 2cm nedåt för att få utrymme kvar för en CD allra högst upp?)

Saknaden av 5.25 plats i burken är nog det enda jag direkt hakar upp mig på. Resten av scratchbygget tycker jag är ett snyggt utnyttjande av vad som fanns tillhanda! ... visst hade man kunna bränt hundralappar på modeller och liknande, men att helt snabbt improvisera ur vad som fanns hemma tycker jag Järven lyckats riktigt bra med - speciellt ihop med vissa delar av biomech-skulputererna som var riktigt snygga.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Discokungen

Så wolverine, sitter du och surfar med den datorn nu?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Så wolverine, sitter du och surfar med den datorn nu?

Nej den datorn står oanvänd under köksbordet just nu faktiskt men jag använder en del av komponenterna i den datorn jag använder nu.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Nej den datorn står oanvänd under köksbordet just nu faktiskt men jag använder en del av komponenterna i den datorn jag använder nu.

Haha, lite hädelse Fast det kanske inte är det smidigaste av chassin. Du använder väl hårddiskarna, processorn och grafikkortet iaf?

Edit: Duh! Jag är inte lite blind. SLI-DR är mysigt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte gilla dessa stökiga chassimods, men detta var väldigt snyggt.

Permalänk
Medlem

...

Fuck va alla kritiker säger! Det där är ren konst!

De finns nog bara en handfull männsikor i detta land som kan skapa såna där grejjer från bara skisser och bilder man har i huvet...

Dåligt slipade kanter o avsaknad av 5,25 platser e fan inte ens värt att nämna, bagateller...

Helt klart de sjukaste jag sett, och jag uppskattar verkligen skapar glädjen som bygget utstrålar!

Att ni ens har mage att öppna käften...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Wolverine var kan man få tag i en noname 7tums widescreen tft?

Permalänk

Ruskigt snyggt!

10 av 10 från mig!

Permalänk

vart har du fått TFT skärmen som sitter i fronten från ?
10 / 10

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340