Produkttest: Optimus Mini Three

Permalänk
Medlem

hahaha, måste ha en sånhär

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Läste på en annan sida att det medföljande programmet drog en del cpu, är detta något ni kan bekräfta eller dementera?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jos
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/

Här är hela tangentbordet.. Undrar vad det kostar eller är det bara ett koncept/prototyp tangentbord..!?

Mums, fan va nice det kommer vara att kunna anpassa sitt eget tangentbord så som man själv vill ha det

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Men vem tittar på tagentbordet... Alltså, framtiden, nej

Agreed. Sist jag kollade på tangentbordet var nångång kring -98. Aaah, those were the days.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Läste på en annan sida att det medföljande programmet drog en del cpu, är detta något ni kan bekräfta eller dementera?

Nja det tycker jag inte. Använder man en funktion används CPU-kraft någon millisekund för att sedan gå ner.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Infernaliskt meningslös pryl, skulle vara mer användbar om den kom integrerad i ett tangentbord av något slag.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FralleF
Någon som vet om den fungerar med mac?

Jag antar det:
http://community.livejournal.com/optimus_project/400.html

Bra recension

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Lite onödig men cool.

Permalänk
Medlem

alla verkar ju ha missat den klart coolaste funktionen den där kan ha...

styrconsol för bil-pc:n alltså de viktigaste sakerna man har bil-pc:n till gps lud å bild

1 knapp för gps:en 1 för ex winamp 1 för ex vlc

men den där kan man ju få in en liten snygg tuchpanel inte lika skrymande som en hel display skulle bli, klart skönt att ha om man inte vill ha upp hela bil-pc:ns display.

det skulle även vara löjligt coolt om man kunde starta datorn via usb-wake och den här mojängen..

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Om tre knappar kostar 1300kr, vad kommer då hela tangentbordet kosta?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Om tre knappar kostar 1300kr, vad kommer då hela tangentbordet kosta?

Som en bra mobiltelefon?

Jag tror nog att det kan bli runt 2 - 3 000, fast precis vid släppet så kan det nog mycket väl bli ett högre pris.
Fast det är bara vad jag tror.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
[B]Kicka in tre sånna knappar på vanliga tangentbord istället. Så man slipper 58 mediaknappar och 104 extra snabbtangenter och scollhjul och jag vet inte allt de lägger till på tangentbord idag.

En tryckkänslig 3" skärm skulle räcka. Kan man använda som mus, snabbknappar, visa systeminfo och alla andra möjliga påhitt. /B]

Hade varit trevligt faktiskt, och ett bra alternativ till ett helt tangentbord med sådana här knappar. Skulle kanske vara praktiskt genomförbart till ett vettigt pris dessutom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jippi old reviews?.... Bara jag som läst recensioner om den här för typ 1 månad sedan?, För att inte snacka om hur extremt onödig produkten är i sig själv.

Förutom det så är det bra

Edit: skullevilja tipsa om den här saken när ämnet är uppe:

http://www.gizmag.com/go/6355/

Jag tror att den är 10 gånger roligare för att inte tala om användningsområde. Något som man kanske skulle kunna ha i bilen

Permalänk
Medlem

snälla, inför en sån här med stämpeln "most useless product of 2006" etc istället för dessa tillfällen!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hoppas hela tangentbordet kommer snart..

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

Kanske en lite märklig fråga, men det går inte ta reda på hur mycket ström detta tillbehör drar när den är inkopplad i USB porten.

Har försökt bilda mig en uppfattning om hur mycket ström hela deras tangentbordskoncept skulle dra och vet man hur mycket ström tre knappar drar så går det lätt att räkna ut.

Annars rätt trevlig sak. Vore perfekt om man kunde få upp MSN på något sätt i knapparna, så att man ser om man får meddelande. Har ställt in min monitor på att stänga av sig själv efter 20 minuter och i sådana fall vore det perfekt att kunna se om någon vill ta kontakt utan att sätta på monitorn. Men det finns ju massor av användningsområden.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
http://www.sweclockers.com/images/award_prisvard.gif

snälla, inför en sån här med stämpeln "most useless product of 2006" etc istället för dessa tillfällen!

Håller med.

Löjligt, 1258kr för 3 knappar.

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

Hatar såna här kontraproduktiva gadgets vars enda syfte tycks vara att tjäna pengar på. Jag har redan en 22" skärm och ett tangentbord med en massa knappar på.

Håller helt med AndreaX.

Och detta alldeles oavsett vad den kostar.