Dansk domstol kräver att Tele 2 blockerar Allofmp3.com

Permalänk
Medlem

Vad sjukt, men nästa steg blir väl att tvinga isper att blocka allt material som är "olagligt" blocka flashback, någon blogg kanske uppmanar till civil olydnad, en annan kanske har material i stil med hets mot folkgrupp. Skulle tro att det här rivs upp i en högre instans förutsatt att lagen inte är extremt korkat skriven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freco
Det är inte olagligt att ta sitt liv, eller att tillfoga sig själv smärta.

Se 3 kapitlet brottsbalken.

Mord, 3:1 BrB:
Den som berövar annan livet, dömes för mord

vad jag vett så är självmord olagligt..

sedan förstår jag inte hur en domstol kan gå på deras linje då det är laglig verksamhet i ryssland..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady

sedan förstår jag inte hur en domstol kan gå på deras linje då det är laglig verksamhet i ryssland..

Det kan de inte heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
vad jag vett så är självmord olagligt..

sedan förstår jag inte hur en domstol kan gå på deras linje då det är laglig verksamhet i ryssland..

Vet inte hur jag mer tydligt kan säga det utan att måste skriva upp hela BrB.

Det är INTE olagligt att ta sitt eget liv.
Det är egentligen inte olagligt att hjälpa någon att ta sitt liv så länge dom själva är dom som utför själva handlingen dvs själva hänger sig osv. Iom att självmord inte är olagligt kan du följdaktligen inte dömas till medhjälp till självmord.

Dödshjälp är ett annat perspektiv, läkare får inte enligt reglerna för dom ge aktiv dödshjälp. Vidare får du inte driva någon form av verksamhet med dödshjälp som affärsidé i Sverige.

Detta hindrar inte att jag kan hjälpa till med förberedelserna åt min kompis som vill ta sitt liv så länge han själv kastar sig från klippan.

Permalänk
Medlem

Du får ta livet av dig här i Sverige bäst du vill. Det är inte olagligt. Det var det en gång i tiden, precis som i England, Australien och några stater i USA. Men nu för tiden är det inget brott varken här eller någonstans i den anglosaxiska världen. Hur det ligger till med Ryssland och Asien vet jag inte.

Finns ju exempel där straffet för försök till självmord varit döden... Vilket hårt straff

Permalänk
Medlem

hehe.. detta va rätt löjligt!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Fan vad jag spyr på dessa profithungriga kräk IFPI och Ludvig Verner. Har de inget bättre för sig. Men mycket vill ha mer. Till varje pris. suck!!!!!

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätokraten
Fan vad jag spyr på dessa profithungriga kräk IFPI och Ludvig Verner. Har de inget bättre för sig. Men mycket vill ha mer. Till varje pris. suck!!!!!

Vill du ha ännu roligare? Det danska folket har röstat fram en högerregering två val i rad, och nu protesterar de (det danska folket) mot nedskärningar i kommunal service. Det tcyker jag är ännu roligare.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freco
Japp det är det, var det verkligen så uppenbart?

Snart klar, går sista terminen.

Det var exceptionellt uppenbart Ni refererar på ett visst sätt, vilket så klart är ofrånkomligt med tanke på den miljö det är tänkt att ni skall arbeta i

Lyxigt. All lycka i framtiden Vad hade du tänkt dig?

Lite on topic nu. Vad säger en lagvetare som du om det hela? Är det inte grundlagsvidrigt? Har inte Danmark någon korrespondensfrihet?

Permalänk
Medlem

Bra! Att köpa & sälja warez borde det vara dödsstraff på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätokraten
Fan vad jag spyr på dessa profithungriga kräk IFPI och Ludvig Verner. Har de inget bättre för sig. Men mycket vill ha mer. Till varje pris. suck!!!!!

Spy hellre på staten som är det som ger företagen denna överdrivna makt.

Permalänk
Medlem

Allofmp3 men med pengarflöde till "artisterna" som IFPI accepterar hade varit susen. Då hade alla blivit nöjda, förutom IFPI vilket man kan säga har blivit ett I-landsproblem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Vill du ha ännu roligare? Det danska folket har röstat fram en högerregering två val i rad, och nu protesterar de (det danska folket) mot nedskärningar i kommunal service. Det tcyker jag är ännu roligare.

De var faktiskt rätt roligt det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Allofmp3 men med pengarflöde till "artisterna" som IFPI accepterar hade varit susen. Då hade alla blivit nöjda, förutom IFPI vilket man kan säga har blivit ett I-landsproblem.

Som borde elimineras. Usch för IFPI. Tur nog har jag slutat köpa skivor. Är så jävla trött på deras svinerier och penningbegär.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Jävla bra pris de var på allofmp3, är det helt lagligt att köpa därifrån?

Permalänk
Medlem

Det är ingen som vet, för det har aldrig prövats i domstol. Och antagligen kommer det aldrig att prövas heller, för det är väldigt svårt att kolla det.

När folk åker dit för nedladdning eller utdelning är det för att någon lobbyorganisation sitter i andra änden och delar ut eller laddar hem. Sen använder de skärmdumpar (!) som bevismaterial och stämmer den som hade det IP-numret vid den tidpunkten. Ganska nära brottsprovokation för övrigt (åtminstone när det gäller att sätta dit de som bara laddar ner).

Nå, när det gäller köp från Allofmp3 går ju inte det. Upphovsrättsorganisationerna har ingen som helst koll på vad jag laddar ner, så länge jag inte laddar ner från deras servrar. För att upptäcka att jag laddar ner musik från Allofmp3 skulle de vara tvungna att övervaka och analysera all data som skickas från min dator, alternativt göra en husrannsakan och kolla igenom min hårddisk.

Det kan de som väl är ännu inte göra och det är därför de lobbar för andra sätt att få bort sidan. Sätta press på Ryssland är ett, stänga av kreditkorten är ett annat och tvinga ISP:erna att blockera sidan är ett tredje.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Det har varit olagligt att begå självmord i sverige. Nu är det bara olagligt att hjälpa någon annan att ta sitt liv.

Passiv dödshjälp är däremot lagligt. (Ganska säker på det).

Avskyvärt. Det är vad man kan säga. Problemet är väl att ingen verkar bry sig mer än att säga hur hemskt det är. Strejk FTW! Om femhundra arga danskar ställde sig på det största torget i huvudstaden för att påpeka hur avskyvärt det hela är, skulle man troligtvis fått uppmärksamhet, något som med lite tur skulle kunna få regeringen och andra att inse att frihetsförtryck måste tas allvarligt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Passiv dödshjälp är däremot lagligt. (Ganska säker på det).

Avskyvärt. Det är vad man kan säga. Problemet är väl att ingen verkar bry sig mer än att säga hur hemskt det är. Strejk FTW! Om femhundra arga danskar ställde sig på det största torget i huvudstaden för att påpeka hur avskyvärt det hela är, skulle man troligtvis fått uppmärksamhet, något som med lite tur skulle kunna få regeringen och andra att inse att frihetsförtryck måste tas allvarligt.

Tror inte de bryr sig så mycket, man hör ju bara mer och mer snack om att vi måste begränsa vår yttrandefrihet för muslimer/scientologer/politiker/homosexuella eller vad det nu kan vara.