Lite-on slutar tillverka optiska enheter i eget namn

Permalänk
Melding Plague

Lite-on slutar tillverka optiska enheter i eget namn

I samband med att Lite-on tillkännagav de finansiella resultaten för det tredje kvartalet i år meddelades det att de kommer att sluta att tillverka optiska enheter i eget namn till konsumentmarknaden, något som står för 5 till 6 procent av Lite-ons inkomster idag.

Läs nyheten: Lite-on slutar tillverka optiska enheter i eget namn

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra för dom sög ändå.

Permalänk
Medlem

Inte alls, jag gillar min lite-on, den funkar bra och är mycket tystare än min nec, samt att den är kortare vilket är bra för mig med en shuttle. Billig var den också.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Testpilot

Har två stycken Lite-on jag, en CD- och en DVD-brännare. Har aldrig haft några problem alls och precis som Asshole säger så är dom kortare än alla andra tillverkares enheter.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Usch, har haft för många optiska enheter från Lite-in, aldrig mer. Visst funkar de super i början men med ett par år på nacken är det som att låta mormor läsa av skivan i sina läsglasögon.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Har inte haft något problem med lite-on produkter, tycker mycket om dem själv

Men här ser man något riktigt typiskt, de som tycker märket är skit har större sannolikhet att skriva ett inlägg pga. att man ju förväntar sig att en produkt ska fungera inte gå sönder

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Usch, har haft för många optiska enheter från Lite-in, aldrig mer. Visst funkar de super i början men med ett par år på nacken är det som att låta mormor läsa av skivan i sina läsglasögon.

Blir inte alla enheter så? Är ju trots allt en laser som slits om man använder enheten mycket..

Permalänk
Avstängd

Fy fan, nu vet man inte vilket namn skiten får "sluta att tillverka optiska enheter i eget namn till konsumentmarknaden"... i sitt eget namn alltså inte tillverkningen. "CENSUR".

EDIT: ("CENSUR")det var menad som skämt inte som grovt svordom, sorry

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag gillar min LiteOn DVD-brännare, den är tyst och varvar inte upp helt i onödan utan att sluta som min NEC gjorde...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Fy fan, nu vet man inte vilket namn skiten får "sluta att tillverka optiska enheter i eget namn till konsumentmarknaden"... i sitt eget namn alltså inte tillverkningen. Fuck you, you fucking fuck.

Det har de väll gjort länge åt andra tillverkare? Typ TDK vill jag minnas använde sig av Lite-On.

Permalänk
Medlem

LiteOn har tillverkat/tillverkar enheter för dessa företag

Sony (de har något slags partnerskap)
Gigabyte
Philips
HP
Imation
Memorex
TEAC
TDK
Waitec
Freecom
Iomega
HIVision

Men det är helt oviktigt. För det är enbart DVD-spelarna som kommer sluta tillverkas. De du ställer i din TV-bänk. Brännarna kommer tillverkas i lika rask takt och säljas som LiteON även i framtiden.

Se rubriken på källan ni citerar, "With tiny profits in 3Q, Lite-On IT goes to close own-brand DVD recorder business "

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Det har de väll gjort länge åt andra tillverkare? Typ TDK vill jag minnas använde sig av Lite-On.

Jodå, det vet jag men förr och tills nu kunde man åtminstånde undvika dom.

Säger inte att alla Lite-on är skit men dom jag köpt var riktigt dynga, har för mig att HP's DVD-rw är lite-on med, bränner fel och tar knappt någon media

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jodå, det vet jag men förr och tills nu kunde man åtminstånde undvika dom.

Säger inte att alla Lite-on är skit men dom jag köpt var riktigt dynga, har för mig att HP's DVD-rw är lite-on med, bränner fel och tar knappt någon media

Vad mennar du att är skillnaden från förr och nu?

Dessutom handlade ju tydligen nyheten om dvdspelare till tv.n

Permalänk
Avstängd

Den Lite-On jag hade gick sönder redan efter ett år så jag saknar dom inte. Den kunde bara läsa och bränna CD skivor, inte DVD som den var skapt för. Kör Nec som funkat bra. Det verkar som DVD brännarna är sämre än vad CD brännarna är, jag vet inte varför men det är en känsla jag har bara. Skulle helst velat ha en Toshiba, men dom är svåra att få tag i Sverige. Min DVD-Rom är en Samsung med Toshiba teknologi, det är därför den heter TS-(nåt nummer). Tyvärr råkade jag lägga i två skivor i släden så den är lite skadad nu (släden åker in hela tiden när man ska lägga i en skiva), men läser bra gör den och snabb

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
bra för dom sög ändå.

Oj, varför uttala sig när man har nollkoll.
LiteOn har varit bland de ledande ett bra tag på optiska enheter.
Deras Standalone DVD har väl legat bra till i pris/prestanda utan att vara några värstingmaskiner.

Sedan vad du menade vet inte jag?

Permalänk
Medlem

Min Nec 3550 som jag stopapde i min quad opteron har alldrig från dag ett kunnat läsa eller bärnna en CD skriva. Läser varken tryckta eller brända CD skrivor. I bästa fall kan den bränna upp till 400Mb på en skvia innan den tappar bort sig å spottar ur den kass skiva med error. Den fungerar dock bra på DVD. Inte orkat rentunera den så. har 3st Nec vara två fugnerar felfritt så oavset märke så kan man nog få en dålig. Men med tanke på priset så har jag inte orkat skicka in min så köper nog bara en ny nån dag när jag orkar.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Usch, har haft för många optiska enheter från Lite-in, aldrig mer. Visst funkar de super i början men med ett par år på nacken är det som att låta mormor läsa av skivan i sina läsglasögon.

Har haft mina båda brännare i över tre och ett halvt år, då borde dom alltså inte funka längre? Enda anledningen till att jag skulle köpa en ny DVD-brännare är att den inte stödjer dual-layer men det skulle nog inte en NEC från samma år i samma prisklass gjort heller

Känns ju inte direkt aktuellt med en läsare som är 10 år gammal då det förmodligen hunnit komma nya standarder under den tiden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]