Crysis förhandstrailer

Permalänk
Melding Plague

Crysis förhandstrailer

Det har skrivits mycket om spelet Crysis från Crytek i media. Det kommer använda sig av Direct X 10-teknik och shadermodell 4.0 och det ser ut som Crytek har implementerat en hel del av de nya teknikerna i spelet. Det har idag dykt upp en ny trailer på spelet.

Läs nyheten: Crysis förhandstrailer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur Crysis ser ut i DX9, ifall det nu kommer gå att köra med det som det sägs. Jag har själv inte råd med Vista + ett grafikkort (bara 1 ut av dom) så jag kommer sitta med XP ett tag till.

Iallafall... man blir lite upphetsad av de här filmklippen!!! VILL HA!

Permalänk
Avstängd

Vista kommer att bli bra om spelen ser bättre ut med dx10.

annars, varför skulle man byta?

Om inte shader4 samt dx10 visar en tydlig förbättring blir winxp det som gäller de närmaste 2 åren i allafall.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Den här trailern fick mig faktiskt att tappa intresse för farcry 2, nej förlåt.. crysis hette det visst..

Det verkar ju vara exakt likadant, du börjar spelet med att meja ner soldater, sen tvistar spelet till och skumma monster poppar upp och vill äta upp dig.
Jag slår vad om 5 monopol-pengar att man blir infekterad och blir en halv-alien mot slutet också...

Sen det där med vapnet, det verkar vara en lite cool ide.. men jag får en känsla av att dom kom på det för att dom inte orkade lägga ut massa olika vapen genom hela spelet.

Jag undrar vilka vapen ens fiender använder, samma som en själv, förbluffande nog.. eller bara random semi-futuristiska vapen..

Crysis verkar coolt, men det blir mer och mer uppenbart att FPS-spelen tappar gnistan mer och mer..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur Crysis ser ut i DX9, ifall det nu kommer gå att köra med det som det sägs. Jag har själv inte råd med Vista + ett grafikkort (bara 1 ut av dom) så jag kommer sitta med XP ett tag till.

Iallafall... man blir lite upphetsad av de här filmklippen!!! VILL HA!

Alla tidigare trailers är med DX9 (X1900/X1950 crossfire tror jag) då det inte fanns DX10 kort då dom släpptes.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Alla tidigare trailers är med DX9 (X1900/X1950 crossfire tror jag) då det inte fanns DX10 kort då dom släpptes.

Hehe hopaps att det var det! Isåfall är det sjukt snyggt på DX9 med : p

Har dock precis fått lite hopp: Har precis fått arbete! YAY! Kan köpa mer datordelar mm nu hehe XD (svårt att få pengar när man går i skolan ju. Detta är helg-arbete : p)

Permalänk

Riktigt sunkik fps såg det ut som, hackar ju apa på sina ställen och ändå lär dem inte använda en allt för kass dator.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

JA verkligen riktigt idiotiskt att släppa en trailer som ska marknadsföra ett spel så hackar det väldigt mycket har de inte råd att fixa en ordentlig test dator eller ?

Permalänk

Dom skryter alltså med avancerad AI. Favorit i repris kanske? Som när crytec så att AIn var bra i Farcry. HA! Den AIn var ju fullkomligt patetisk! Halva spelet förlorades på kass AI och hälften av det som var kvar tappades på att det var töntigt. Kvar fanns bara fin grafik och en massa buggar och det känns som crytec ska bli en liknande grafik-orgie.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Om jag kommer ihåg rätt kommer spelet ungefär sammtidigt som Gforce nya mid-end-kort, mycket gött!

Permalänk
Inaktiv

Den här är ju inte ny, har haft den på datan i flera månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Hehe hopaps att det var det! Isåfall är det sjukt snyggt på DX9 med : p

Har dock precis fått lite hopp: Har precis fått arbete! YAY! Kan köpa mer datordelar mm nu hehe XD (svårt att få pengar när man går i skolan ju. Detta är helg-arbete : p)

Denna trailer verkar använda delar av samma film som dom gamla så detta är säkert DX9 det med.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att läsa artikeln http://www.firingsquad.com/hardware/directx_10_graphics_previ... . Speciellt intervjun med Tim Sweeney, technology director för Unreal Engine 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Riktigt sunkik fps såg det ut som, hackar ju apa på sina ställen och ändå lär dem inte använda en allt för kass dator.

Är nog mer att filmen är dåligt encodad som gör att det ser hackigt ut.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

ser väl snyggt ut.. jag e sugen iallafall

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd

Heftigt!
Undrar vad man får för dx10 kort för 3laxar om ett halvår?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Denna trailer verkar använda delar av samma film som dom gamla så detta är säkert DX9 det med.

Vad jag har förstått så har tidigare trailers (åtminstonde den med en jättestor robotspindel eller nåt) varit DX10(effekter) emulerat på DX9 hårdvara, CF X1900.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Den här är ju inte ny, har haft den på datan i flera månader.

Jasså så du har haft den på datan? Kan man ha något på datan?!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Den här trailern fick mig faktiskt att tappa intresse för farcry 2, nej förlåt.. crysis hette det visst..

Det verkar ju vara exakt likadant, du börjar spelet med att meja ner soldater, sen tvistar spelet till och skumma monster poppar upp och vill äta upp dig.
Jag slår vad om 5 monopol-pengar att man blir infekterad och blir en halv-alien mot slutet också...

Sen det där med vapnet, det verkar vara en lite cool ide.. men jag får en känsla av att dom kom på det för att dom inte orkade lägga ut massa olika vapen genom hela spelet.

Jag undrar vilka vapen ens fiender använder, samma som en själv, förbluffande nog.. eller bara random semi-futuristiska vapen..

Crysis verkar coolt, men det blir mer och mer uppenbart att FPS-spelen tappar gnistan mer och mer..

Jag slår vad om 12 monopolpengar, plus att man får ett jättevapen på slutbanan som dödar allt på ett skott <.<

Visa signatur

I bought it from the INTERNET !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Den här trailern fick mig faktiskt att tappa intresse för farcry 2, nej förlåt.. crysis hette det visst..

Det verkar ju vara exakt likadant, du börjar spelet med att meja ner soldater, sen tvistar spelet till och skumma monster poppar upp och vill äta upp dig.

...

Crysis verkar coolt, men det blir mer och mer uppenbart att FPS-spelen tappar gnistan mer och mer..

För mig blir känslan precis tvärt om! Så fort jag fick höra storyn blev jag helt ha-galen! Monsterdelen var väldigt välkommen i FarCry. Den ger spelet skräck som soldater inte kan göra. Att det kommer vara massa hemska aliens som är verkligt farliga i Crysis gör bara att jag vill ha det mer. Visst, soldater är kul, men inte läskiga. Monster ger det hela med adrenalinpump, för de är oftast mycket jobbigare att hanskas med. Men så är jag ett sci-fi-fan utan dess like också.

Så bara för att du inte gillar monster betyder inte att FPS-spel tappar gnistan. Tvärt om enligt mig. Dessutom finns det massor utan soldat-dödarspel där ute. Spela dem istället.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Borde klara mig med mitt X1900XTX Crossfire system för att köra Crysis(och Hellgate London). Även om det inte kommer se lika snyggt ut i DX9, jämfört med DX10. Till sen-våren borde ATI ha kommit ut med sina mid-end kort. Varav jag plannerar att skaffa ett sånt kort till mitt nybyggda mediecenter. Då kan man njuta av lite DX10 effekter, även om jag får ställa ner grafiken lite.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Vill med veta hur det kommer prestera med DX9... nu när man precis har uppdaterat för X antal tusen

Spelet ser ju onekligen ut att bli grymt

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"