Permalänk
Melding Plague

AMD 4x4 14 november?

Vi har tidigare rapporterat att Intel högst troligen skall lansera sina fyrkärniga processorer den 14 november. AMD vill tydligen inte vara sämre och skall lansera sin 4x4-plattform på samma datum - tillsammans med Nvidia.

Läs nyheten: AMD 4x4 14 november?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fan vad nice!

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Discokungen

Ska bli häftigt med bilder på monstret. Inte för att man funderar på att lägga ut 40k kr men det är ju alltid intressant för en entusiast

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Låter som att dom bara försöker slänga ihop något för att komma först. Dubbla styrkretsar för att hantera en processor? Hmm... Intressant dock med tolv SATA-portar på moderkortet.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

Sweclockers:
"Moderkorten för AMD:s 4x4-plattform kommer att ha fyra stycken PCIe x16-portar."

The Inquirer:
"Two slots come as x16 and two come as x8."

Permalänk

vem använder 12 sata portar?
två 590 sli hmm hur går det ihop. vet att det är två prollar men borde det inte finas en annan brygga också?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
vem använder 12 sata portar?
två 590 sli hmm hur går det ihop. vet att det är två prollar men borde det inte finas en annan brygga också?

Jag har lite problem med för lite sataportar (8st) på mitt moderkort så jo, man använder nog en del sataportar som entusiast.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Sweclockers:
"Moderkorten för AMD:s 4x4-plattform kommer att ha fyra stycken PCIe x16-portar."

The Inquirer:
"Two slots come as x16 and two come as x8."

De refererar till antalet PCIe-linjer varje port får. Korten kommer att stödja fyra grafikkort med PCIe x16-gränssnitt, men två kommer ha 16 linjer och två kommer att ha 8 linjer till sig. Ungefär som med äldre typer av SLI där varje port hade 8 linjer till sig, fast portarna kallas x16.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Dubbla styrkretsar för att hantera en processor?

Är det inte två processorer?

Permalänk

går det inte pcie linjer mellan prolarna?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
går det inte pcie linjer mellan prolarna?

Hypertransport går väl mellan olika CPUer också?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Är det inte två processorer?

Jo, 2 Processorer med 2 kärnor på varje.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Säljes: Core 2 duo + moderkort!

Nämen skämt å sido. Nya e6300 kom i veckan och nu blir man sugen på en riktig AMD igen :-/ vilket I-Landsproblem jag har.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Moderkorten för AMD:s 4x4-plattform kommer att ha fyra stycken PCIe x16-portar, men än så länge finns det ingen teknik för att koppla ihop fyra grafikkort på fyra enskilda PCIe x16-portar.

Det kanske funkar om man kopplar ihop två SLI-uppsättningar med en crossfire-kabel?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Det kanske funkar om man kopplar ihop två SLI-uppsättningar med en crossfire-kabel?

Njaa.. Problemet med fyra grafikkort är att de ha sjukt svårt att samarbeta om arbeten på ett effektivt sätt. Om det skulle fungera någorlunda bra så tror jag att det krävs mer kontakter mellan korten alternativt en mer effektiv lösning på överföringen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tyckte först det verkade korkat att inte stödja den kommande "äkta" quad coren Barcelona, men läste sedan vad Inquirer skrev:

"Secondly, it will not only support quad-core Barcelona CPUs, but will support four graphics cards at the same time."

Plattformen stödjer alltså Barcelona och det var ordet "only" som spökade i översättningen.

Permalänk

fyra grafikort typ quad?
med "två kort"

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

4 x 7950GT, MANLIGT!

Eller ska jag säga, nördigt?

Permalänk
Avstängd

var kan man köpa processorn och mb?

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870