Ny serie nätdelar från Be Quiet

Permalänk
Melding Plague

Ny serie nätdelar från Be Quiet

Tillverkaren Be Quiet har lanserat en ny serie nätaggregat som heter Straight Power. Det finns nätaggregat från 350 till 700 Watt och de sägs ha en 83 procentig verkningsgrad. De är rohs-kompatibla och följer atx 2.2-standarden.

Läs nyheten: Ny serie nätdelar från Be Quiet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

De heter Be Quiet, men verkar inte stå någonstans om hur mycket de låter. Har jag missat något? "Tyst gång" är ju inte direkt specifikt..

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Finns så många "tysta" nätaggregat ute nu så man vet ju inte vad som är bull och vad som är sant....
Alltså, vad dem klassar som tyst kanske är rena rama "Arlanda" för oss....
Vad vi behöver är fler recensioner på nätdelar och deras ljudnivå under full belastning....
Inte påståenden från producenterna själva....

Permalänk
Medlem

Heh, haft mitt agg i över 1 månad nu.. har ju funnits ett tag.

epple: det är tyst

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Finns så många "tysta" nätaggregat ute nu så man vet ju inte vad som är bull och vad som är sant....
Alltså, vad dem klassar som tyst kanske är rena rama "Arlanda" för oss....
Vad vi behöver är fler recensioner på nätdelar och deras ljudnivå under full belastning....
Inte påståenden från producenterna själva....

Recensioner säger normalt ingenting heller...

Silentpcreview.com bästa sidan om man är ute efter tysta produkter.

83% verkningsgrad är inte dåligt och det är väl den största indikatorn på att nätagget faktiskt är tyst.

Permalänk
Medlem

Skit i om orginalfläktne är tyst - jag öppnar alltid mina nätagg det första jag gör och sätter i en Adda, Papst, Aerocool (oftast turbine fan 120mm) och sätter på 7v - det ger precis lagom kylning till en otroligt låg ljudnivå

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Vad innebär ATX 2.2-standarden?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som skiljer Straight-power från Dark-power?
Straight är ju en del billigare.

Permalänk
Medlem

Nu är ju denna nyhet mer eller mindre betald reklam från leverantören/grossisten...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e_kjellgren
Vad innebär ATX 2.2-standarden?

Läs mer hos Formfactors.org.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Finns så många "tysta" nätaggregat ute nu så man vet ju inte vad som är bull och vad som är sant....
Alltså, vad dem klassar som tyst kanske är rena rama "Arlanda" för oss....
Vad vi behöver är fler recensioner på nätdelar och deras ljudnivå under full belastning....
Inte påståenden från producenterna själva....

Du har en poäng där.

Jag var på en lokal datoraffär för nåon vecka sedan, gick förbi hyllan med nätagg och försökte hitta ett nätagg som inte var "low noise", "noisekillerTM", "silence!", "noise free" etc. Det fanns faktiskt inget nätagg som inte var tyst.. så egentligen borde vi ju inte ha några problem att hitta tysta nätagg då.. men det har vi ändå.

Den gamla serien Be Quiet! Dark Power Pro blev nyligt testat av SPCR i deras första 240V-test. Hög effektivitet och faktiskt väldigt tyst.

http://www.silentpcreview.com/article677-page1.html

Läs och begrunda. Den information ni mest är ute efter finns på sista sidan.

Edit: För övrigt, hög verkningsgrad är ingen garanti på att en nätdel är tyst, det är ingen förutsättning heller, men det är en faktor som gör att de som vet hur de ska tillverka fläktkontrollers till nätagg kan optimera dem fullt ut. Det finns mängder av nätagg som har hög effektivitet men antingen har fläktar som låter för mycket direkt, eller "nervösa" fläktkontrollers (ofta linjära sådana dessutom), som direkt går upp i varv. Seasonics S2FC-fläktkontroller är en av de få fläktkontrollers som är riktigt bra.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Skit i om orginalfläktne är tyst - jag öppnar alltid mina nätagg det första jag gör och sätter i en Adda, Papst, Aerocool (oftast turbine fan 120mm) och sätter på 7v - det ger precis lagom kylning till en otroligt låg ljudnivå

Satt och vänta på att du skulle lägga in ett sånt inlägg

Permalänk
Medlem

Har ett Be Quiet Stright Power 600W kanon nätagg dock vill ja väll inte riktigt hålla med om att det är så jätte tyst...., Tycker i alla fall det låter mer än mitt gamla antec Truepower som var väldigt tyst.

Permalänk
Medlem

Har ett Be Quiet StraightPower 700W kan konstatera att det är tyst. Under någorlunda load överröstar det inte ens P180B:ns tricool-fläktar på low. Med andra ord så kan jag inte höra något fläkljud alls.

Dock är det inte modulärt, vilket är ett minus.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|