Atto släpper sas-kontrollerkort

Permalänk
Melding Plague

Atto släpper sas-kontrollerkort

Kontrollerkortstillverkaren Atto har i dagarna släppt en ny serie kontrollerkort som erbjuder funktioner som tidigare inte funnits på sas-kontrollerkort. Serien heter Expresssas och kommer i lågprofilsformat med PCI-Express-gräsnsnitt och stöd för raid 6 och 60.

Läs nyheten: Atto släpper sas-kontrollerkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ser ju ut som mitt bygge ( sign )

dock så i svenska skriver man vell mas 2 bokstäver eftervarandra av samma sort?

http://vet.hut.nu/?id=16

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ExpressSas heter den och det är ett registrerat varumärke, och därmed undgår det svenska skrivningsregler effektivt. I svenska kan man maximalt dubbelteckna, aldrig trippelteckna som man kan i tyskan

Edit: För övrigt undrar jag över artikelns relevans. Priset för denna produkt startar på 8000SEK, och går uppåt. Den är gjord för SAS och rackskåp med filservrar. Hur många här på sweclockers driver en egen nod? Inte många skulle jag tro. Den känns lite felplacerad.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
ExpressSas heter den och det är ett registrerat varumärke, och därmed undgår det svenska skrivningsregler effektivt. I svenska kan man maximalt dubbelteckna, aldrig trippelteckna som man kan i tyskan

Edit: För övrigt undrar jag över artikelns relevans. Priset för denna produkt startar på 8000SEK, och går uppåt. Den är gjord för SAS och rackskåp med filservrar. Hur många här på sweclockers driver en egen nod? Inte många skulle jag tro. Den känns lite felplacerad.

angående artikelns relevans så kan jag mycket väl tänka mig ett sådant kort i en Mac Pro.

Permalänk

nej den kan omöjligt vara felplacerad litar du inte på sweclockers eminenta personal att skriva in rätt sorts nyheter?:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
ExpressSas heter den och det är ett registrerat varumärke, och därmed undgår det svenska skrivningsregler effektivt. I svenska kan man maximalt dubbelteckna, aldrig trippelteckna som man kan i tyskan

Edit: För övrigt undrar jag över artikelns relevans. Priset för denna produkt startar på 8000SEK, och går uppåt. Den är gjord för SAS och rackskåp med filservrar. Hur många här på sweclockers driver en egen nod? Inte många skulle jag tro. Den känns lite felplacerad.

Vi har ändrat till "Express sas". Enligt Atto själva heter serien "ExpressSAS" men i och med att vi aldrig använder versaler annat än vid produktens första bokstav (på alla produkter i alla nyheter) får vi ta en intern diskussion hur man skriver produkter i stil med denna.

Angående relevansen - vi skriver nyheter för alla typer av entusiaster. Som produkt är den möjligen inte så intressant, men eftersom det är det första sas-kontrollerkortet som stödjer raid 6 och raid 60 gör det mycket relevant och i mitt tycke intressant. Det är även det första sas-kontrollerkortet till Apple-plattformen.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill veta mer om SAS. Funderar på det här med det sägs hur många externa hårddiskar som man kan ha osv.
När man läser på wikipedia om SAS och SAS Expanders låter det ju som det går att koppla massa hårddiskar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_Attached_SCSI
http://en.wikipedia.org/wiki/SAS_Expanders
Med en fanout expander med 128 portar och och en 128 portars edge expander till varje port på fanout expander borde man kunna nå upp i 16384 SAS adresser ("hårddiskar"), per initiator (dvs host adaptern/SAS kontrollerkortet)

Är det olika kontakter måntro så man inte kan koppla på en SAS expander på en extern SAS-port ("för hårddiskar")?
Det nämn ju om olika typer av kontakter som standarden tillåter.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
ser ju ut som mitt bygge ( sign )

dock så i svenska skriver man vell mas 2 bokstäver eftervarandra av samma sort?

http://vet.hut.nu/?id=16

Då får du gärna fixa bilderna i projektloggen...