Geforce 8800-specifikationer

Permalänk
Medlem

Kör du Windows XP + 8800 kommer du kunna köra DirectX 9.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Jomen jag fattar väl själv att man kommer att kunna köra DX9 på G80 och R600, men exakt hur stora prestanda boost det blir i dessa kort för DX9 återstår att se....
Finns det någon här som kan länka till någon info om G80/R600 och deras fördelar i DX9 etc etc etc?

Permalänk
Medlem

kanske kommer köpa ett 8800gtx, kan ju få det momsfritt blir väll endå en 3-4 tusen, men vill man ha det bästa så...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Vad menar du med vettig version av vista? Jag kommer gå på den billigaste, tror knappast att de olika versionerna kommer ge någon skillnad i spel.

Sen är det inte så heller att man inte kommer kunna spela DX9 spel med 8800.

Sen släpps inte vista direkt när 8800 korten lanseras, så det blir inte direkt att man slänger ut pengar på ett DX10 kort och vista på samma gång. Blir ett mellanrum där.

Gött att man tagit studenten och börjat jobba. Detta har jag väntat på länge, slippa spara studiebidrag i 18 år för att ha råd med att köpa en lite dyrare komponent.

Den billigaste versionen hade väl en max upplösning på 1024*768 eller något sånt. Det gör väl lite skillnad på spel? Och varför ska man köpa ett 8800GTX för 6000 till DX9 spel om ett 7900GTX(som troligen gått ner väldigt i pris då) klarar i princip allt? Eftersom när Vista sen kommer så har 8800GTX säkert sjunkigt minst 1k i pris.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Jomen jag fattar väl själv att man kommer att kunna köra DX9 på G80 och R600, men exakt hur stora prestanda boost det blir i dessa kort för DX9 återstår att se....
Finns det någon här som kan länka till någon info om G80/R600 och deras fördelar i DX9 etc etc etc?

Här har ni något som kanske ger en fingervisning om prestandan. Det ska dock röra sig om uppskattade värden för 8800GTX, men så långt ifrån sanningen ligger det nog inte med tanke på kortets specs.

http://xtreview.com/addcomment-id-837-view-geforce-8800-gtx-r...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Jomen jag fattar väl själv att man kommer att kunna köra DX9 på G80 och R600, men exakt hur stora prestanda boost det blir i dessa kort för DX9 återstår att se....
Finns det någon här som kan länka till någon info om G80/R600 och deras fördelar i DX9 etc etc etc?

Ja du dom har ju i alla fall samma saker som ett vanligt 7900 etc sen kan du la lista ut själv hur stor prestanda det är med tanke på specifikationerna.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kanske kommer köpa ett 8800gtx, kan ju få det momsfritt blir väll endå en 3-4 tusen, men vill man ha det bästa så...

köp åt mig med så får du några hundralappar

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Den billigaste versionen hade väl en max upplösning på 1024*768 eller något sånt. Det gör väl lite skillnad på spel? Och varför ska man köpa ett 8800GTX för 6000 till DX9 spel om ett 7900GTX(som troligen gått ner väldigt i pris då) klarar i princip allt? Eftersom när Vista sen kommer så har 8800GTX säkert sjunkigt minst 1k i pris.

Om det är på det viset så tänker ja självklart inte köpa den versionen, viste jag inte att dom är så jävla dumma i huvudet på microsoft att de ställer till med sånt. Är det bara den dyraste versionen som har stöd för högre upplösning eller? Förvånar mig inte, så man blir tvungen att köpa den dyraste så de får in mycket pengar. Då kan de glömma att jag tänker KÖPA vista. Tänkte för en gångs skull ha en egen, laglig kopia av microsoft windows. Men men, de får skylla sig själva, idioter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Om det är på det viset så tänker ja självklart inte köpa den versionen, viste jag inte att dom är så jävla dumma i huvudet på microsoft att de ställer till med sånt. Är det bara den dyraste versionen som har stöd för högre upplösning eller? Förvånar mig inte, så man blir tvungen att köpa den dyraste så de får in mycket pengar. Då kan de glömma att jag tänker KÖPA vista. Tänkte för en gångs skull ha en egen, laglig kopia av microsoft windows. Men men, de får skylla sig själva, idioter.

Gillar deras familjepaket med... 10% rabatt på totala priset för 3 XP pro
Helt sjukt dyrt. Inte konstigt att folk kör piratversioner på Windows (även om jag själv inte gör det).
Windows XP pro kommer hålla länge till. Som jag ser det är det bara en enda fördel med Vista, DX10. Det är inte värt 4500 kr när resten av funktionerna segar ner datorn och inte tillför någonting utom svordomar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

jag skulle aldrig få för mig o betala för nån vista skit..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent