Nvidia struntar i ActiveArmor?

Permalänk

Installerade det av misstag... inget funka. Avinstallerade det och önskade det åt helvete.

Permalänk
Medlem

Har testat AA med två moderkort, med Asus A8N-Sli Dlx fungerade inget alls. Med Dfi Ultra-D fungerade det bara inte som det skulle.

Verkligen ingen produkt jag skulle rekomendera någon. Även om det tekniskt skulle fungera tillfredställande tycker jag deras dokumentation och användargränssnittet är undermåligt.

Permalänk
Medlem

A8n-SLi

Funkar fin fint för mig, inga fel eller fel loggar. Måste fått ett måndags exemplar Använder senaste bios uppdateringen ock ForceWare 6.65 tror jag, inte över 6.66 iallafall.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

när jag hade instalerat AA på min data å skulle starta om å så kom jag in i windows å så värkade det funka men plötslikt så kommer det upp en ruta där det står typ ett fel har uppståt i windows å svchost.exe måste avslutas å så efter den rutan e det en ned räkning på 30 sec innan datan dör. det e vad jag kallar en bra brandväggxD

Visa signatur

Core 2 Duo E8500@4.5Ghz | Scythe Ninja 2 | Asus p5q-E | Dominator 2X2GB | HIS Radeon HD 4850 512MB | Cooltek 600W | Cooler Master Cosmos 1000 |
WD Raptor 74GB | Samsung TFT 24" | Logitech diNovo Edge + SteelSeries Ikari Laser
macbook pro 15,4" 2,8ghz 4gb ram 500gb 9400m + 9600gt 512m unibody

Permalänk
Medlem

Kör A8N-SLI Deluxe. Detta var mitt första egenbygge. Fatta att man blev ledsen när det blev blåskärm strax efter datorn startat. Varje gång!

Så fick jag för mig att testa att avinstallera ActiveArmor, och sedan dessa fungerar datorn som en Schweizisk klocka.

Skulle aldrig komma på tanken att aktivera skiten igen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

AA drog en jävla massa minne och verkade dra mer prestanda, så avinstallerade det och kör windows inbyggda nu.

Tycker det funkar bättre.

Permalänk
Medlem

Ta bort ActiveArmor?

Hur tar man bort active armor jag får inte bort den? vore tacksamt för ett svar!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Active Armor har aldrig fungerat för mig. Om jag inte minns helt fel lanserades funktionen med nforce3. Nvidia har haft ~3år på sig att fixa skiten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015