Creative lanserar spelmus

Permalänk
Melding Plague

Creative lanserar spelmus

Creative släppte nyligen en ny mus i spelsegmentet. Den heter HD7600L och har en upplösning på 2400 dpi. Den skall enligt specifikationerna kunna läsa av 10 000 bilder per sekund och har en accelerationsförmåga på 15 g.

Läs nyheten: Creative lanserar spelmus

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Wow, 4500kr för en mus. Låter ju helt sjukt.

Permalänk
Medlem

he he var inne på onoff o såg möss för över 1000kr

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Wow, 4500kr för en mus. Låter ju helt sjukt.

Hehe, din mupp, det står 4-500 kr, d.v.s. den kostar mellan fyrahundra och femhundra.

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Wow, 4500kr för en mus. Låter ju helt sjukt.

400-500kr är det, inte 4500kr.

Jag har inte testat den men jag kommer inte köpa den, om den inte får typ 10/10 överallt ungefär. 3.0 is the shit!

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem

varför ser spelmöss alltid ut som om designern fått spel?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
varför ser spelmöss alltid ut som om designern fått spel?

För att designerns intentioner är att göra något som ser nytt och annorlunda ut. En designprocess garanterar inte ett lyckat resultat, det mesta är att kasta i bingen eller att redesigna men ibland kan även förväntningarna överträffas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
varför ser spelmöss alltid ut som om designern fått spel?

håller med, den där såg förjävlig ut

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

Fulaste musen på länge

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med - den ser riktigt billig ut
Typ nån slags mycket obekväm mix mellan vanlig budgetmus, Logitech G5 och en Razer.

Kan väl förvisso vara bra för det! Formen verkar väl rätt rimlig.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag köpte creative gaming mouse 7500 och jag fick inte så bra förväntningar, men undra om denna ger då :/

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

men vafan usb har en maxfrekvens på 125 hertz.. det spelar väl ingen roll om den läser av var 10000 sekund då ju..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeZ
men vafan usb har en maxfrekvens på 125 hertz.. det spelar väl ingen roll om den läser av var 10000 sekund då ju..

Det går väl att öka? Efter att ha ställt om med program så fungerar min MS IE 3.0 i 500Hz.. ?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Det går väl att öka? Efter att ha ställt om med program så fungerar min MS IE 3.0 i 500Hz.. ?

Fortfarande en bit till 10kHz då

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Fortfarande en bit till 10kHz då

Jo om nu ändå det vore frågan eller poängen i mitt inlägg

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hmm...
De stavar laser med z, det säger mig samma sak som alla andra produkter som heter nått som involverar cyber/mega/ultra/hyper eller nått annat ord från "CS for the 1337" stavade på nått konstigt sätt...
bäst att lämna kvar på hyllan alltså.

ang. designen kan jag inte annat än hålla med, och efter att ha provat en del av creatives andra möss kan jag ju inte säga att förväntningarna är höga... eller ens över marknivå.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Det går väl att öka? Efter att ha ställt om med program så fungerar min MS IE 3.0 i 500Hz.. ?

Razer mössen klarar väll av upp mot 1000hz? jag har då kört 3.0 i 500hz fast inte i 1000 då dom bara klarar av runt 700 (gamla versionen)

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem

Jag såg i dagens annonshäfte från elgiganten att creative hade en annan spelmus som heter Fatal1ty. Är det här precis som i de andra segmenten att de sätter Fatal1tynamnet på den bästa produkten som t.ex. deras ljudkort? Eller skulle denna vara bättre t.o.m.?

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk

Varför behöver en mus klara 15g?
Enda gången någon använder det är väl när mor/far kommer in när man håller på med naturliga saker framför datorn? o.O

Tacka vet jag Wheel Mouse Optical, bättre pekdon behövs inte!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

synd bara att den var så jävla ful! annars e den väl kankse bra

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem

En gamingmus som stänger av sig själv när man lyfter på den, hmm :/

Permalänk
Medlem

Den ser ut o ha samma form som mx310 ungefär

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk
Discokungen

Detta är musen för alla 'niggas in 'da hood. Yo.

Absolut inget illa menat men det ser ut som om musen har varit med i Pimp My Ride. Vilket inte är en komplimang. Bling är overkill. Speciellt till datormöss. =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld